Als ik in de loop van de jaren om mij heen hoor en wat ook (met name door controle organisaties in Duitse werkplaatstesten) bleek, gebeurde/gebeurt dit zeker..Ik kan daar maar één conclusie aan verbinden: die 'moeilijke' bougie heeft af fabriek, ofwel 180k lang, zijn diensten mogen bewijzen en is in 2014 door de vakman in Enschede netjes tegen volledige vergoeding overgeslagen geworden. Waarschijnlijk om het uitlaatspruitstuk niet te hoeven demonteren (wat nu ook weer geen wereldklus is). Daar kan ik 8 jaar later natuurlijk niet meer op terugkomen bij de dealer. Maar een andere uitleg voor het geconstateerde weet ik niet te verzinnen. Jullie wel? Dus ik ben in één klap wel klaar met (de praktijken van de werkplaats van) deze merkdealer.
Tijd geleden hoorde ik nog van een kennis die een import C-HR via de Toyota dealer in regio Den Haag kocht (ze hebben op bestelling voor hem in Duitsland een zeer aangeklede versie gezocht), deze zou geleverd worden incl volledige grote beurt, nieuwe bougies etc.
Na levering (hij is zelf zeer ervaren sleutelaar) was hij toch nieuwsgierig en ging even wat zaken controleren..
Olie aan de peilstok was donker duidelijk niet nieuw, daarom ging hij verder kijken.
Oliefilter was flink vuil dus niet nieuw, luchtfilter was oud, bougies waren oud.
Geklaagd bij de betreffende dealer en na een hoop ontkennend gezeur hebben ze de materialen nageleverd (hij zei: die komen er niet meer aan, doe het zelf wel)
Klacht ingediend bij Louwman, die hebben er voor zover ik begreep niets mee gedaan, want was conflict tussen klant en de dealer...
Nu zijn dit incidenten, maar het komt toch best wel voor..
Laatst bewerkt: