Exact dit staat ook niet in de handleiding van mijn IS, maar werkt op dezelfde manier. De service adviseur aan de balie in Arnhem heeft mijn verzoek destijds doorgegeven aan de werkplaats en dat is als service uitgevoerd bij een ruitreparatie. Als mijn 3IS (facelift) dit al kan, moet jouw RX dit zeker kunnen. En dat klopt dus. Nou ja, we weten nu dat meer modellen dus ongedocumenteerde eigenschappen hebben. En dat het uitmaakt wie een klant te woord staat
Ik vind het stuitend dat er gewoon onjuiste informatie aan de klant verstrekt wordt, er aangegeven wordt dat de klant dit door de dealer moet laten doen, niet zelf mogelijk is.
Duidelijk werd geïmpliceerd dat je extra set wielen best bij de dealer kon opslaan en wissel daar laten uitvoeren, dan wordt alles voor je geregeld.
Mooi model: de klant foutief/ onjuist voorlichten en dan te laten betalen voor uitvoeren van zaken die de klant simpel zelf zou kunnen doen.
Ikan helaas niet anders constateren dat veel service adviseurs (de enkele zeldzame wel goede uitgezonderd) veelal ernstig gebrek aan technische kennis lijken te hebben (en dat is logisch, zijn meer "gastheer/vrouw" dan techneut) en de opdracht lijken te hebben om een klant met klachten of een claim veelal met een kluitje in het riet sturen en eventuele claims bij voorbaat proberen af te wimpelen, tot het moment dat er meerdere malen geklaagd/ geclaimd wordt door een vasthoudende klant en er echt niet meer onderuit gekomen kan worden om serieus te behandelen, de klant dan terecht blijkt te klagen en te claimen, gelijk blijkt te hebben..
Ik heb in Utrecht gedurende een half jaar lang 3 x moeten terug komen en klagen over niet normaal geluid makende ABS unit van de RX, met zelfs verwijzing naar een USA service bulletin waar de klacht exact in beschreven was en door Lexus daar vervanging onder garantie werd aangegeven...
Nee hoor, dat onderdeel was anders dan hier, dit probleem was er niet in de EU modellen, niemand eerder last van hier...
Na gezocht en onderdeel is dus gewoon exact hetzelfde.
Uiteindelijk bij blijven doordrukken werd het toch vervangen omdat geluid niet te ontkennen was.. na een half jaar irritatie en zeuren en toen versprak de adviseur zich, van inmiddels een stuk of 3-4 mensen met deze klacht was ik de eerste waarbij de unit vervangen werd.
Hoezo, er waren eerder toch geen andere mensen met deze klacht bekend?
Dit klinkt heel negatief, maar ik heb dit gedrag/ deze werkwijze inmiddels gedurende de afgelopen jaren bij diverse "premium" merken met service adviseurs mee gemaakt: terechte claims proberen zo lang mogelijk af te wimpelen hopelijk totdat de klant opgeeft of de garantietermijn verstreken is...