Als gevolg van langdurig negeren en afwijzen van klachten door de service adviseur bij Lexus Exclusive (deze man is helaas voor hem sedert enige maanden wegens ziekte uit de running) is nu opgevolgd door iemand die het wel begrijpt, maar te laat voor mij, is de RX 450h verkocht.
Lexus Exclusive Utrecht in de persoon van de service adviseur daar, heeft mij tijdens ruim 2 jaar bezit bij terechte klachten met beroep op garantie reparaties te lang getergd en mij door het weigeren van garantie herstel een prettig rijdende auto ontzegd.
De problemen:
- ABS unit hydraulisch piepgeluid bij intrappen rempedaal, meerdere malen geklaagd, maar telkenmale afgewimpeld, oplap poging d.m.v. ontluchten van de unit wat niets hielp, reed terrein af en piepte al weer.. uiteindelijk na 4 maanden doodse stilte heb ik ze voor het blok gezet dat ik herstel actie eiste en is toen na maanden ergernis vervangen..
- krakende rubbers achterwiel draagarmen, bij elke beurt en elk ander bezoek werden de rubbers ingevet, verzoek om i.p..v. dit amateuristische lapwerk een definitieve herstel oplossing te verzorgen werd telkenmale afgewezen: dit was de bij de klacht aangegeven actie.. bij laatste 2 maal ook aangegeven dat de auto achterin "schommelig" aanvoelde, passagier achterin aangaf dat het net voelde alsof er iets bewoog onder de auto in bochten..
Bij jaarservice afgelopen januari dringend verzocht de draagarmen weer na te zien en ook de schokdempers i.v.m. het toenemende instabiele schommelende veergedrag achterin goed te controleren en nu echt op te lossen.
Bij terug ontvangen werd mij verteld dat er niets geconstateerd was en... de rubbers weer ingevet waren.. tijdens rit naar huis begon de boel alweer te kraken bij inveren.
Gelijk gebeld en geëist dat er nu een oplossing zou komen..
Werd terug gebeld met mededeling dat dan de draagarmen (die zijn gemodificeerd.. waarom.. er was toch niets mis mee?!) vervangen moesten worden en ik dat zelf mocht betalen (bijna €2000) want ja, auto inmiddels te oud om dit onder garantie of coulance te doen.
Ik heb gerefereerd naar mijn gedurende de afgelopen 2 jaar telkens aangegeven klachten (die ook vast liggen in het dossier) over het kraken en later ook de instabiliteit waar niets mee was gedaan, dat toen wel degelijk garantie/ coulance van toepassing was geweest.
Na eerst een deel garantie/coulanceaanbod wat ik uiteraard geweigerd heb, is uiteindelijk toch 100% kostenvrije reparatie overeen gekomen, maar daar moest ik wel 7 weken op wachten, want druk in de werkplaats.
Ik had tijdje geleden (wegens alle voortdurende irritaties) al eens bij de handel geïnformeerd wat de auto bij verkoop zou opbrengen, maar dat was mij te laag en niets meer mee gedaan.
Tijdens wachten op de reparatie kreeg ik totaal onverwacht een telefoontje of ik er nog vanaf wilde en kreeg mijn absolute minimum prijs geboden, ik heb die geaccepteerd, ik was het schommelende weggedrag waar men niets aan had gevonden en 2 jaar lange ergernis helemaal zat.
2 weken later zijn de draagarmen vervangen met de gemodificeerde versie en... kraken weg.. schommelen weg, de auto reed eindelijk goed, zo had ik hem nooit weg gedaan...
Echter: de koop met de handelaar was gesloten en ik kon daar niet meer onder uit, een paar dagen geleden is de auto - nu eindelijk goed rijdend.- . opgehaald.
Conclusie:
Door het totaal onprofessionele handelen door de service adviseur, die telkenmale weigerde om op mijn klachten actie te ondernemen, heb ik zeer lange tijd ergernis ondervonden, zowel door alle klachten, maar ook doordat er gewoon niets werd opgelost, de auto lange tijd niet fijn reed..
Uiteindelijk is nu dus gebleken dat bij oplossen van mijn klachten ik een fijn rijdende auto had KUNNEN hebben, maar niet had door het telkens weigeren iets te doen, ik als gevolg van alles nu een nu uiteindelijk perfect rijdende auto wegens overeengekomen verkoop heb moeten leveren.
Wanneer de auto eerder goed gerepareerd was, dan had ik dit nooit gedaan en was mij veel ergernis bespaard gebleven
En dit alles dus als gevolg van het (niet) handelen door de toenmalige service adviseur
Mijn andere contacten daar met (verkoop) personeel zijn wel altijd netjes en prettig verlopen maar mijn Lexus bezit ervaring is ondanks de prachtige auto een zeer negatieve geweest, wel het laatste wat ik van Lexus en de dealer had verwacht en dit alles dus door 1 persoon.
Zo, even mijn frustratie weg geschreven.
Ik heb in mijn achterhoofd al tijden dat ik wel een LC500 zou willen, maar nu even niet (ook wegens de mega hoge prijs)
Intussen in het buitenland een ander merk auto gekocht, die komt over ca 2 weken.. dan even invoeren en daarna hopelijk meer plezier van