Ervaringen met verschillende Lexus dealers

Er kunnen dus WEL 2 sets in geleerd worden en je kan in combi instrument menu bij TPMS zelf wisselen..

Dit staat dus NIET in de handleiding!
Mogelijk een "dingetje" om klanten dom te houden en zo te verplichten banden wissel bij de dealer te laten doen?! .... of denk ik nu negatief.. ???

Wat in de handleiding staat is TPMS reset wanneer je bandenspanning alarm (lekke band) gehad hebt:
bij TPMS menu de reset knop x sexonden ingedrukt houden en dan leert de auto de bandenspanning in de banden weer aan, wanneer vanaf die spanning ik meen 0,4 of 0,8 bar zakt, dan komt er weer alarm.
Het wisselen tussen 2 sets staat er niet in/ heb ik niet kunnen vinden..

Voor wisselen tussen de 2 aangeleerde sets moet je bij TPMS in menu de reset knop 5x snel indrukken, dan wisselt de auto tussen de 2 aangeleerde sets.
Exact dit staat ook niet in de handleiding van mijn IS, maar werkt op dezelfde manier. De service adviseur aan de balie in Arnhem heeft mijn verzoek destijds doorgegeven aan de werkplaats en dat is als service uitgevoerd bij een ruitreparatie. Als mijn 3IS (facelift) dit al kan, moet jouw RX dit zeker kunnen. En dat klopt dus. Nou ja, we weten nu dat meer modellen dus ongedocumenteerde eigenschappen hebben. En dat het uitmaakt wie een klant te woord staat :sneaky:
 
Ik ben niet meer zo tevreden over Lexus A'dam ,waar ik 4x ben geweest ,elk jaar (en daarvoor Amersfoort).
Ze proberen echt zoveel mogelijk geld uit je te trekken.
De 90k beurt (bij km.stand 83.500/ bijna 5jr.oud} kostte zoals mij bekend liefst E840,- , daarbij vonden ze een Hybridcheck a E90,- best nodig.
Vroeg om vervanging van het simpele batterijtje van het DCM-lampje (gaat 3 jr.mee en is ivm crash/sos.dienst en APK punt).Nee ,kon enkel icm een diagnose a E100,- . Dan nog de , bij hun dure, accu is matig (hoor ik al jaren met 3 verschillende Lexussen, maar nog nooit startproblemen gehad) en de ruitenwisserbladen, die volgens hun ook a E75,- vervangen moeten worden. Elke beurt/jaar weer.
Ben wel een beetje klaar met hun tarieven en "gebedel'.
Oja ,heb lakschade (vogelkak?}, geen enkele garantie op de lak na 3jaar}/
mvg,
 
Exact dit staat ook niet in de handleiding van mijn IS, maar werkt op dezelfde manier. De service adviseur aan de balie in Arnhem heeft mijn verzoek destijds doorgegeven aan de werkplaats en dat is als service uitgevoerd bij een ruitreparatie. Als mijn 3IS (facelift) dit al kan, moet jouw RX dit zeker kunnen. En dat klopt dus. Nou ja, we weten nu dat meer modellen dus ongedocumenteerde eigenschappen hebben. En dat het uitmaakt wie een klant te woord staat :sneaky:
Ik vind het stuitend dat er gewoon onjuiste informatie aan de klant verstrekt wordt, er aangegeven wordt dat de klant dit door de dealer moet laten doen, niet zelf mogelijk is.
Duidelijk werd geïmpliceerd dat je extra set wielen best bij de dealer kon opslaan en wissel daar laten uitvoeren, dan wordt alles voor je geregeld.
Mooi model: de klant foutief/ onjuist voorlichten en dan te laten betalen voor uitvoeren van zaken die de klant simpel zelf zou kunnen doen.

Ikan helaas niet anders constateren dat veel service adviseurs (de enkele zeldzame wel goede uitgezonderd) veelal ernstig gebrek aan technische kennis lijken te hebben (en dat is logisch, zijn meer "gastheer/vrouw" dan techneut) en de opdracht lijken te hebben om een klant met klachten of een claim veelal met een kluitje in het riet sturen en eventuele claims bij voorbaat proberen af te wimpelen, tot het moment dat er meerdere malen geklaagd/ geclaimd wordt door een vasthoudende klant en er echt niet meer onderuit gekomen kan worden om serieus te behandelen, de klant dan terecht blijkt te klagen en te claimen, gelijk blijkt te hebben..

Ik heb in Utrecht gedurende een half jaar lang 3 x moeten terug komen en klagen over niet normaal geluid makende ABS unit van de RX, met zelfs verwijzing naar een USA service bulletin waar de klacht exact in beschreven was en door Lexus daar vervanging onder garantie werd aangegeven...
Nee hoor, dat onderdeel was anders dan hier, dit probleem was er niet in de EU modellen, niemand eerder last van hier...
Na gezocht en onderdeel is dus gewoon exact hetzelfde.

Uiteindelijk bij blijven doordrukken werd het toch vervangen omdat geluid niet te ontkennen was.. na een half jaar irritatie en zeuren en toen versprak de adviseur zich, van inmiddels een stuk of 3-4 mensen met deze klacht was ik de eerste waarbij de unit vervangen werd.
Hoezo, er waren eerder toch geen andere mensen met deze klacht bekend?

Dit klinkt heel negatief, maar ik heb dit gedrag/ deze werkwijze inmiddels gedurende de afgelopen jaren bij diverse "premium" merken met service adviseurs mee gemaakt: terechte claims proberen zo lang mogelijk af te wimpelen hopelijk totdat de klant opgeeft of de garantietermijn verstreken is...
 
Laatst bewerkt: