Hallo, nieuwe Lexus rijder, Blue-Eyes!

ik zou ook eerst inrijden want de veren moeten " zetten" wat betreft uitlijnen na verhoging achter... geen idee... volgens mij hoeft dat niet, maar ik weet het niet zeker...
 
Net laten uitlijnen.

Linksachter stond goed, rechtsachter 6 graden bijstellen.
Voor stond ook goed. Beter gezegd, binnen de marges. Wel even geprobeerd, maar we kregen de moeren/bouten NIET los.
Aangezien ik nog een keer langs kom maar even laten zitten. Wie weet met de verhoging achter dat het ineens goed staat ;)

Met 30 minuten stond ik weer buiten. Wel grappig dat de garage leegloopt als er een Lexus staat :)
De garage was eerst bang dat wegens de verlaging, de wagen niet op de brug kon, ging goed, niet veel speling :D
 
10 Minuten werk per kant: 2,5cm omhoog gebracht aan de achterkant.

De voorkant ga ik denk nog een 1/2 cm omhoog brengen. Ik heb geen last van drempels, etc. Op 1 na.... Eentje waar ik dagelijks voor mijn werk heen moet. Eens kijken of die 5mm afdoende gaat zijn. Ik vind de stand van voren helemaal top zo :)

Het rijden zal wel iets minder strak zijn tov gisteren. Maar of ik dat ga vernemen? Ik neem de bochten niet zo snel mogelijk, ik rij behoorlijk rustig de laatste tijd.

Ik heb wel het vermoeden, dat hoe raar dat ook klinkt, dat sinds de schroefset, de wagen meer glijdt (dus minder strak dan voorheen!). Dit als ik een keer hard door de bocht ga. Hij kan nu erg hard, wellicht dat ik dan nu de grens raak en daarvoor de grens niet heb aangeraakt.

Stuurt wel ontzettend direct!

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Ik overweeg nog een veerpootbrug, dan wordt het stugger. Ik kan er een testen, ga ik van de zomer eens doen. Binnenkort een Lexus meeting, we zullen zien :)

9f18bc4310551f09e164fc8dd5f5fdd7.jpg
 
Ik vind het OK, ik ben het gewend uit vorige wagens.

Maar onmiskenbaar fors stugger, dus harder. Wat anderen ook zeggen, je voelt het. En duidelijk :)
 
Wat bedoel je met glijden? onderstuur?

Want als de dempers voorin te hard staat, dan kan je meer onderstuur krijgen.....
 
hey eisse ,

je kunt eens kijken hoe de auto reageert als je de dempers naar soft draait .
kan gewoon bovenop de dempers .
en de veerpoot brug voor heb ik er ook opzitten merk het verschil heel goed .
maar wat je nog beter voelt is de swaybar achter man o man veel beter
 
Ja idd wat softer zetten aan de voorkant, maar zo een sway bar is ook 1 van mijn beste mod. Maar het schijnt dat die bij een is350 helemaal noodzakelijk is en het verschil heel groot is. Groter dan bij de is250 maar ik merk het zeker ook goed :)maar hij kan geen fsport gebruiken, wij moeten hier de jun tw gebruiken.
 
De Shark Fin is binnen, de roof spoiler werd vandaag wel afgeleverd, beter gezegd, er is een poging ondernomen.
Er was niemand thuis.

Nu maar even wachten tot woensdag, ik heb afgesproken dat ze woensdag weer langskomen.

Ik ben benieuwd. Het is een probeersel, als het niets is, komen ze in de verkoop sectie te staan.
 
Vandaag naar Autoglas Perfect in Rotterdam geweest voor een kuurtje ramen tinten (http://www.autoglasperfect.nl). Ik was laat, erg veel file gehad (3 uur over 125 km).
Al met al duurde dit 6 uur om alle ruiten behalve de voorruit te tinten.
Eerst even kennismaken, daarna wat uitleg en voorbeelden. Goed geholpen met de keuze te maken.

Alle zijramen werden uit de sponningen gehaald, weet ik hoeveel keer gewassen etc. De achterruit bleef zitten, maar de gehele achterbank, de hoedenplank werden verwijderd. Eerst aan de buitenkant afsnijden, in vorm maken, daarna aan de binnenkant plakken.
Mooi om te zien, 200% vakman. Doet dit al 8 jaar. Enorme service, en een erg leuke dag gehad, leerzaam ook.
Veel geleerd, oa het verschil tussen de droge methode (talk) en de natte methode, water.

Aan het eind bij het monteren werd ook de hoedenplank schoongemaakt (veel schimmelvorming). Ik mocht zo niet wegrijden. En als toetje werd de wagen afgespoten, in de zeep gezet, wederom gespoten en met een doek afgenomen.

Ik had dit beter vrijdag kunnen doen, was ik direct klaar geweest voor de meeting :)

Ergo: super! Zegt het voort, super service, kwaliteit en pas tevreden als het 100% in orde is!


Voorste zijruit 65% (ruiten waren al erg donker) en de achterste zijruiten / achterruit 35%.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 
ik had al wat gezegd in de andere topic :P maar dit wil ik eigenlijk in het echt zien... zaterdag! yay!! :rulez:
 
De roofspoiler en de Shark Fin (deze nog los) op de wagen gemonteerd.
Ik weet niet of ik de Shark Fin wel zo mooi vind staan.
Ik ga er nog maar een nachtje over slapen.
Het lijkt me een beetje druk worden zo. Wellicht komt het door de roofspoiler. Ook dat weet ik niet zo zeker.
Van achteren, van zij achteren is het gaaf. Van de zijkant weet ik het niet.
Op zich niet erg, zit met tape op het glas vastgetaped.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 
Ziet er netjes uit!


wat heeft dat tint geintje gekost als ik vragen mag?


gr. koen
 
heb je ook een profielfoto? en ik vind die sharkfin wel heel groot lijken... misschien moet je ze nog los laten en naar de meet meenemen.. kunnen we meekijken...
 
Ook mijn idee. De Shark Fin staat er nog los op, die gaat wel mee.
Wat bedoel je met een profielfoto?

Tinten: 350 euro (in de door mij gekozen setting, % en aantal ruiten. Ik vind dit een koopje. Ze zijn er 6 uur mee bezig geweest (1 persoon) en de ruiten gedemonteerd, etc. etc.
Btw, Suntek is het merk. Anders moet je niet willen ;)