- 22 dec 2020
- 69
- 31
- 18
Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Motor olie, oliefilter vernieuwd. ( Castrol 5W30 vol synthetisch)
auto op de uitlijning laten controleren.
staat nog allemaal binnen specificatie.
ondanks de claim van Lexus dat de automaat bak olie zogenaamd ?life time? is deze toch maar ververst.
die eruit kwam was wel aan vervanging toe.
bij controle van de magneten onderin de pan van de automaat bak bleken deze allen schoon.
dit 3 x gedaan tot de bak olie weer rood bleef.
tevens een nieuw filter gemonteerd.
en pakking
die kan er weer even tegen.
Klopt, 2 tot 3 liter maximaal, spoelen is ook niet aan te raden i.v.m de toleranties die er zijn ontstaan na de vele kilometers. Veel transmissies gaan slippen na een spoeling of slechter schakelen.
Een andere uitdaging heb je in het tot op correct niveau weer vullen van de bak met vloeistof. Ik ben de exacte temperatuurwaardes even kwijt. Zat dat niet ergens rond de 44? +/- 5?? Pin me er niet op vast...
Je lijkt me ook goed uitgerust voor dit soort klussen
Het uitlijnen is bij de banden man gedaan.
de automaat bak bij een andere garage.
ik heb zelf geen brug maar alleen een garage.
En aardig wat ( doe het zelf ) gereedschap.
I.c.m. Het internet kan je dan best veel zelf.
vandaag de uitlees adapter binnen gekregen.
geen huidige foutcodes.
wel stond er nog n oude van de misfire voor de vervanging van de bougies.
weer een geruststelling erbij.
Heb er ook eentje gekocht, 25 Euro, echt fijn 1 keer uitlezen en het is het geld al waard. Je kan ook niet belazerd worden met een kut verhaal in een garage.
Welke uitlees adapter gebruik jij?
Zit er ook aan te denken zo'n ding te kopen maar weet niet zo goed welke ik moet hebben.