Jelmer - Project LS400

Ja, ik moet de komende tijd toch wat beter op de snelheid letten. Ze hebben duidelijk geld nodig.

Auto rolt trouwens weer super met het andere wiellager, wat een berg verschil. Het sluipt er toch langzaam in, en je gaat het pas echt merken als hij kabaal/vibraties gaat maken

En niet te vergeten helpen een paar nieuwe achterbanden ook mee ;)

Jelmer zei:
Ja, ik moet de komende tijd toch wat beter op de snelheid letten. Ze hebben duidelijk geld nodig.

Auto rolt trouwens weer super met het andere wiellager, wat een berg verschil. Het sluipt er toch langzaam in, en je gaat het pas echt merken als hij kabaal/vibraties gaat maken

En niet te vergeten helpen een paar nieuwe achterbanden ook mee ;)

Ik denk dat ik zelf ook een defect wiellager heb maar ik kan hem maar niet vinden er is geen speling te voelen en in de veer voel je ook niets, en het geluid is nog niet hard genoeg om te kunnen horen. Maar heb jij ervaring met trillingen door een defect wiellager op een Lexus??

ja dat kan, er zijn diverse soorten van slijtage. De mijne veroorzaakte boven de 100km/h wel trillingen, en in de bocht, bonkte hij ook aardig. Gek genoeg geen echt merkbaar gejank bij de mijne. Het leek bij mij als of ??n kogeltje een vlak kantje had. Tok Tok Tok Tok Tok, in de bocht naar links

Maar ga ook eerst na of je wielen goed zijn uitgebalanceerd, dat is de eerste stap

Het ligt niet aan de wielen, het is ook een trilling met een hoge ferquentie. maar heel heel licht. soms denk ik zelf dat het tussen de oren zit. ik zal eerst ff wachten tot ik er michelin onder heb zitten, dan ff verder kijken.

Damn 8O , dit is nog eens een project naar mijn hard s?. Heb er even over gedaan om alles door te lezen.
Perfect onderhouden en tot in de puntjes afgewerkt.....

Hele dikke LS, knap werk ;)

deze is nog ver van goed onderhouden hoor :llol: .. maar ik ben onder weg

En hij heeft nog een hoop schade's

ik wou net zeggen... ff tanken! haha maar ziet er goed uit zo! nieuwe LED's erin ofzo?

Neee, zo makkelijk is het ook weer niet :mrgreen:

Er komen breuken in z'n elektrische geleiding, dat heb ik dus allemaal gerepareerd. + een nieuwe toerenteller want die van mij had de vorige eigenaar goed gesloopt. Daar zat helemaal geen licht meer in, en was ook een keer aan elkaar geplakt omdat die klunzen hem hadden gebroken in een poging te repararen?

LOL! Good job Jelmer! Als je deze auto ooit verkoopt dan krijgt de volgende eigenaar een goede oldtimer! :D

Ik vorige week nog maar eens gekeken naar de benzine meter, ik had de schroefjes niet allemaal aangedraaid :mrgreen:

Maar vandaag was ik in Friesland, om onder andere het instrumentarium van nummer 2 er uit te halen voor reparatie.

Zit ik in die auto, het stonk er best wel zuur vergeleken met vorige keer. Ik goed kijken, muizenkeutels op dashboard en andere delen....... shit......... het is op het platteland en je moet daar dus best wel rekening houden met ongedierte.. Maar hoe krijgen ze het voor elkaar om in een afgesloten auto te komen :eek:

Nou, dat zal ik je vertellen. Ik moest wel even goed nadenken, en het is dat ik een keer zo'n auto uit elkaar heb gehaald en hem wel ken.... Het enige wat ik kon verzinnen zijn de recirculatie kanalen die in de achterbumper eindigen, en echt, ze zitten goed verstopt.
Wij verdenken die beesten er vaak van dat ze kunnen vliegen of een ladder van elkaar maken.

Maar ja, waar rook is, is vuur. Dus hij moest ergens een nest hebben gebouwd. En ja hoor, onder de achterbank had hij een flinke ravage veroorzaakt, een hele berg isolatie materiaal overal vandaan gesleept en een berg stront, STINKEN! STINKEN! en de dader lag er ook bij, dood weliswaar. :mrgreen:

Het was zo'n kleine veldmuis, het zal wel als nog t? koud zijn geworden, of hij had niks te vreten. maar er lag nog een halve beukennoot.

Anyway, ben meteen maar begonnen de achterbank uit elkaar te trekken, en kijken of ik de stank er nog uit krijg. hij heeft niet echt aan de bekleding of het schuim gezeten, maar ja, de stank gaat overal in zitten :sucks:

Dus dat was in de andere LS...

Mijn god zeg, je zal een dode muis in je auto hebben! Je mag ook alles weer gaan nalopen....

Hebje foto's? :D

Foto's? ik wil je ook wel een geur-monster opsturen hoor :D

Ik heb de klepdeksels er ook weer opgelegd. Ik had de cilinderkoppen netjes afgedekt toen ik ze een jaar geleden er had afgehaald. Maar de muizen hadden ook tussen de nokkenassen gehobbeld. daar lagen ook overal schillen van nootjes.. en natuurlijk van die hagelslag scheit :X Ben heel lang bezig geweest om de zooi weer goed schoon te krijgen.

Ik heb er meteen nieuwe klepdeksel pakkingen tussen gelegd, nieuwe rubbers die tussen het klepdeksel en de bougiehulzen gaan. nieuwe slangetjes, nieuwe PCV valve, nieuwe pakking tussen het throttle-body. gasklep ook meteen maar schoongemaakt, daar zat aan de achterkant zeker 2mm kool op :smerig:

Luchtfilter was nog mooi, olie op peil, accu weer vol. starten, lopen.. zonder bombarie. als of hij gisteren nog had gereden :rulez: . Hij stond inmiddels al weer een jaar buiten stil

@Joep: het krioelt er van, we hebben daar echt weer zo'n half wilde kat nodig zoals vroeger. Die vrat ze allemaal op :worship:

Re:

Re:

Hey, terwijl ik jou topic ff bekeek, viel mij het plaatje op van die LS die een mercedes inhaalt :rulez: :rulez: :rulez: ,
dit is op de 2e projectpagina, bij jou nieuwe onderhoudsboekje. ik kan helaas niet met pica's quoten.
heeel subtiel, Lexus wil gewoon zeggen: mercedes, ik haal je in!! :P :P :P