Jelmer - Project LS400

Muwahahaha. Vroeger had je toch ook van die gele koplampen op franse auto's en BMW's? :wink:

Hier (een boel :D) foto's van no. 2 die ik vorige week gekocht heb. Ik weet nog niet precies wat ik er mee ga doen. Echt hopeloos is hij namelijk niet. Ik kan in ieder geval wel alvast wat delen uit wisselen met mijn andere LS400. Maar voorlopig is het dus nog geen echte onderdelen auto/sloper :) Auto is van November 1992 ('93 model) heeft zo'n 325.000 km gereden. Zelfde kleur als no. 1 :lol:

Motor loopt netjes, vorige eigenaar vertelde mij dat hij nog net de distributie riem en waterpomp had vervangen. De twee voordempers zijn ook nog niet zo oud. De achterdempers zijn wel lek zoals je ergens op de foto's kan zien.
Verder is z'n uitstoot niet in orde, en er is iets mis met de parkeerrem.

Plaatwerk ziet er netjes uit, ik heb nog geen roest en deuken gezien. Het Velours interieur is ook nog oke, bestuurdersstoel heeft alleen het bekende kwaaltje (hangen van de leuning), verder geen schade op de instapwang :)
Stuurwiel en pook zijn wel versleten, maar welke LS400 van de eerste generatie heeft dat niet. Instrumentarium heeft er ook de brui aan gegeven, evenals het A/C display

DSC02485.jpg

DSC02486.jpg

DSC02487.jpg

DSC02488.jpg

DSC02489.jpg

DSC02490.jpg

DSC02491.jpg

DSC02499.jpg

DSC02459.jpg

DSC02460.jpg

DSC02462.jpg

DSC02463.jpg

DSC02464.jpg

DSC02465.jpg

DSC02467.jpg

DSC02469.jpg

DSC02470.jpg

DSC02472.jpg

DSC02475.jpg

DSC02476.jpg

DSC02477.jpg

DSC02478.jpg

DSC02479.jpg

DSC02480.jpg

DSC02482.jpg

DSC02493.jpg

DSC02494.jpg

DSC02495.jpg

DSC02496.jpg

DSC02484.jpg

Mooi hoor. Maar inderdaad niet in dezelfde klasse als de andere LS. Blijf die hoofdsteunen er raar uit vinden zien wanneer ze omhoog staan (bestuurderskant) Maarja, dat is een beetje het nadeel van Lexus in zijn algemeen, de stoelen zijn voor kleine mensen gemaakt, ongeacht hoeveel ruimte je om je heen hebt.

Ik zat gisteren bij mijn buurman in zijn nieuwe S80 en het viel mij direct op dat deze auto veel meer op miijn grootte (en ik ben maar 1.84m) afgestemt is. Kon mijn armen beter kwijt en mijn bovenbenen werden veel beter ondersteunt dan in mijn IS200 en IS250.

@Alor: Dank je! zo te zien heeft de vorige eigenaar er lekker op gesabbeld :lol:

@Hube: ik ben zelf ook maar 1.79. Maar de LS is wel redelijk ruim. Die hoofdsteun klopt trouwens niks van. Ik weet niet wat ze daar mee hebben uitgespookt :lol: Hij versteld nog wel gewoon, alleen dan is hij nog steeds abnormaal hoog.

In no. 1 moet ik overigens ook de hoofdsteun in zijn hoogste stand zetten, maar dat ziet er nog gewoon normaal uit:

16.jpg

Leuk zo'n sabbelstuurtje :)

Maar inderdaad wel leuk, straks heb je er twee om op te knappen, misschien vind je wel een derde slooplexus :D

Maar inderdaad de hoofdsteun ziet er in LS#1 beter uit :)

Misschien ja, staat wel stoer twee precies dezelfde auto's op je oprit :idea: :lol: ... Moet ik eerst nog geld hebben voor dat huis :lol: :lol:

Ach, alles mondjesmaat, de komende jaren laat ik #2 in ieder geval intact. Wel wat deeltjes uitwisselen enzo, maar ik houd hem dus compleet.

En rustig aan #1 naar mijn smaak aanpassen, is eigenlijk al in grote lijnen gebeurd voor het oog, en natuurlijk onderhouden :!:

De huiden zijn klaar om uitgewisseld te worden met de gescheurde exemplaren in mijn auto :D . Ik denk dat ik vrijdag de stoel er even uit haal
hier het resultaat:

DSC02572.jpg

DSC02573.jpg

DSC02575.jpg

DSC02576.jpg

DSC02577.jpg

DSC02578.jpg

DSC02579.jpg

DSC02580.jpg

DSC02581.jpg

DSC02582.jpg

DSC02583.jpg

DSC02584.jpg

DSC02585.jpg

DSC02586.jpg

DSC02587.jpg

Ik ben ook weer even bezig geweest met de hoofdsteun, ik heb de kabel twee keer doorgeknipt. Vervolgens een gaatje in ??n van de buisjes geboord (rot klusje trouwens :P), vervolgens daar de draad door heen gewurmt, en in de hoofdsteun de stekker er weer aan gesoldeerd die in het scherm gaat. Ik kan/ga er nu pas weer verder mee als ik hem in de leuning kan stoppen:

DSC02593.jpg

DSC02594.jpg

DSC02596.jpg

Ik geloof zeker dat dat een rotklusje is! Maar het resultaat mag er wezen!

Ik wou in ieder geval geen kabeltjes zien langs een hoofdsteun buisje. zo lijkt het net echt :lol:

tot nu toe benieuwd naar het eindresutaat van de schermpjes, dat gaatje boren lijkt mijinderdaad ook een rot klus maar wel het mooiste resultaat! suc6 verder

Schermpjes gaan wel goed komen. Maar groter dan deze Alpine kon echt niet. Met andere woorden, dit is het perfecte zo groot mogelijke scherm voor een LS400. Ik heb hem nu in de auto zitten, wat betekent dat ik hem verder kan af maken. Alleen ik test hem liever nog even voordat ik hem definitief vast maak :wink:
De bestuurdersstoel zit er ook weer in, voorzien van het andere leer:

DSC02941.jpg

DSC02944.jpg

DSC02946.jpg

Ik moet alleen nog even werken aan wat kreuken aan de zijkant op de binnenwang:

DSC02817.jpg

DSC02813.jpg

Dat is gewoon het probleem van de vulling uit een andere leuning gebruiken, maar komt wel goed

DSC02833.jpg

Verder ben ik over het algemeen wel blij met het resultaat op deze stoel tot nog toe. Je hebt echt weer het gevoel op een frisse stoel te zitten.
Je zal moeten toegeven dat dit er toch heel knap uit ziet voor een 17 jaar oude LS met zo'n 370.000km :!: Het leer van de eerste generaties is namelijk van veel mindere kwaliteit dan de +95 modellen. Maar ik ben blij dat ik origineel Lexus leer heb.

Alles werkt ook naar behoren, alle motortjes, hoofdsteun gaat netjes op en neer met een druk op de knop, evenals de lendensteun. En mijn grootste zorg, de stoelverwarming, die doet het ook. De zitting komt namelijk totaal van die donor stoel af, en ik had geen idee of dat wel allemaal goed zat.

Hier trouwens nog wat extra foto's van de auto. Ik heb al aardig wat bewonderende blikken gehad. Zelfs een Mercedes rijder stak z'n duim op :D . Met andere woorden, die velgen vallen nogal op :P

DSC02850.jpg

DSC02879.jpg

DSC02882.jpg

DSC02884.jpg

DSC02894.jpg

DSC02897.jpg

DSC02912.jpg

DSC02916.jpg

DSC02918.jpg

DSC02919.jpg

DSC02923.jpg

DSC02863.jpg

DSC02903.jpg

DSC02930.jpg

DSC02947.jpg

DSC02841.jpg

Hahahaha. Ik ben er ook tevreden mee hoor. En ik zal denk ik niet snel een tweede set vinden van deze, zeker niet in chroom, en met deze ET-waarde. Maar als iemand er goed geld voor geeft zijn ze denk ik weg :wink: de komende maand rijd ik er nog wel op, tot dat ik weer een andere set heb... Als de auto al rijd, want hij komt niet snel naar buiten met nattigheid

Auto moet alleen nog verder omlaag :P

Als een oude Lexus :lol:

Moet nog een hele hoop aan gebeuren. Ik ben de laatste tijd eigenlijk alleen maar bezig met wielen en dergelijke.

En me andere auto moet nu echt wat aan gebeuren binnenkort

Bijlagen

mooi hoor! Mooi project! De velgen staan em goed! Hoe lager wil je die hebben dan? Heb je project ooit gevolgd, maar weet niet precies of je een schroefsetje hebt of niet.. Mooie auto! TOP!

Dank je :D

Hij ligt aan de achterzijde nu nog een Centimetertje lager :D staat even beter. Velgen wisselen nogal erg bij mij de laatste tijd. Deze die er onder zitten hebben wel een hele nette 'offset' voor een conservatieve set up. Zijn trouwens wel JDM velgen, ik ben net zoals jij wel een fanaat van spul dat uit Japan komt :lol: Uiteindelijke velgen zijn Wald Duchatelet D23's, ik heb daar al een set van, maar ben bezig met nog een set. Ze worden naar verluid ook niet meer gemaakt. En zijn tamelijk zeldzaam.

Er zitten coilovers onder de auto, schroefset, hoe je het ook wil noemen :P
Op de snelweg rijden ze fantastisch, het bochten gedrag is ook niet meer te vergelijken met wat het was. Je kan nu met veel hogere snelheid er doorheen zonder het body roll waar hij eerst zo vreselijk mee te kampen had. Je wordt ook niet meer zo snel uit je stoel geslingerd :D

Alleen in de stad, en met al de nodige vluchtheuvels... tsja, dan is dit het weer net niet. Daarom wil ik uit eindelijk weer terug naar luchtvering, alleen dan wordt het een Airrunner :D. Deze set spreekt me wel aan:

http://www.airrunnersystems.com/air-sus ... ht-control

Of een iets simpelere versie, zolang ik maar de rij hoogte en demping met een druk op de knop snel kan aanpassen. Het is wel mooi, het meeste van deze spullen worden voor Lexus gemaakt, aangezien dat toch DE Vip-style auto bij uitstek is. Mijn auto wordt dus zeg maar uit eindelijk ook een conservatief voorbeeld van Vip-style.