Jelmer - Project LS400

Is ook de bedoeling, het moet er gewoon netjes uit zien, als of hij nog maar de helft ervaring/leeftijd heeft.

Stuur ben ik overigens niet helemaal tevreden over, kleur klopt niet. Ik stuur denk het stuurwiel + de pook van mijn sloper wel een keertje naar de USA waar ze hem dan zo kunnen maken:

13-1.jpg


Op de Japanse Toyota Celsior kon je hem zo af fabriek al krijgen :!:
 
zo zo.. knap werk Jelmer! Hoe lang ben je ermee bezig geweest om het allemaal netjes te krijgen?

Ik heb geen ervaring met leer, maar voor mijn onervaren ogen is dit foto hierboven wel goed voor 360.000 KM? Of ben ik fout?
 
Bij een eerste generatie LS400 klopt dat wel, maar iemand die er netjes op past zoals ik, heeft er dan nog geen scheuren in als hij het goed verzorgd

Tweede generatie heeft veel sterker leer, dat zie je maar zelden zo gescheurd als de eerste generatie.

..het is een hoop werk + dat je een goed (bruikbaar) interieur nodig heb. Zulke scheuren krijg je gewoon niet meer goed
 
Klasse Jelmer, dit ziet er echt heel erg goed uit! Ik ken weinig mensen die een nieuwere auto rijden naarmate de tijd verstrijkt!
 
Dank jullie!

Dit project komt ook niet zo snel stil te liggen, er gebeurt iedere week wel wat aan :lol:, ik heb ook nog aardig wat spullen liggen, en ik ben ook flink van de details. Dat kost veel tijd, maar niet zoveel geld
Om voor wat afwisseling te zorgen ben ik tegelijk met wat anders van start gegaan, weer wat anders dan leer :P

Van het weekend de klepdeksels van de sloper gehaald, en ben begonnen om ze op te knappen. Eerst de oude bougie-'seals/gaskets' er uit getikt, vieze rommel:

Foto001-1.jpg


Foto002-1.jpg


veel rubber is tamelijk hard geworden, dus als ik met onderhoud/reparatie iets tegenkom bij nummer 1 bestel ik meteen nieuwe. Was ook noodgedwongen een paar rubbere slangetjes bruut te slopen bij nummer 2, ze gaven niet mee, en het was heel koud buiten bij het demonteren van de klepdeksels :evil: Hij is ook flink ranzig onder de kap voor een Lexus :lol: maar dat zie je wel aan bovenstaande foto's :wink:

Hier de meeste vunzigheid en lak (wat er van over was) er af gehaald:

Foto003-1.jpg


Foto004.jpg


Hier een klein stukje gepolijst voor de proef:

Foto005.jpg


Voordat ik verder ga heb ik maar wat fijner gereedschap aangeschaft, anders sloop ik de boel :lol:

EDIT:

Teven nog een setje Duchatelet's aangeschaft, even wat leukere offsets :D

3999640368_09d137772a_b-1.jpg


Worden niet meer gemaakt, komen ook onder de getoonde auto vandaan, nieuwstaat, was niet goedkoop :!: :( maar het moest :lol:
 
Hoeveel sets velgen heb jij wel niet liggen, zeg! En waar haal je de centen vandaan om ze te kopen :P
 
Het moet inderdaad nu maar eens ophouden :roll: Maar jeetje, zal eens even een lijstje maken wat ik allemaal wel niet onder de auto heb gehad of nog heb liggen;

Dit heeft er onder gezeten:

-16" Stockies (verkocht)
-18" LS430 (te koop)
-19" AME Shallen LX (te koop, niet goedkoop :P)
-19" Savini SV-9 (te koop)
-19" IS-F (verkocht)
-20" EXE Crown (te koop)
-19" Linea Corse Le Mans (te koop)

En dit heb ik nog liggen:

-18" SC430 alleen velgen (te koop)
-19" Wald Duchatelet D23 (niet te koop)
-19" Wald Duchatelet D23 (ook niet te koop)

Dus, mocht je nog interesse in iets hebben :idea: het word een beetje vol hier :!:
 
Goed bezig Jelmer! Ben benieuwd hoe die motorruimte van jouw eruit gaat zien! En de velgen... drooollll...
 
Passen al die velgen ook op 'n IS? Zo ja, dan kom ik tegen de tijd dat ik m'n IS gevonden heb wel eens bij je kijken. Al denk ik dat 19" wellicht een beetje te veel van het goede is...
 
Ik vraag me af hoe ze onder de IS staan :)

Dus het "moest" jelmer? :P
 
Ja zeker! het moest :lol: die dingen zijn heel erg schaars. al kom je ze in Japan wel eens tegen, maar dat is (nog) allemaal abacadabra voor mij :wink:

Deze kan ik mooi combineren met de set die ik al heb, om een set met wat meer conservatieve ET-waarde te behalen, en de ander wat meer aggressief.
De eerste die ik kocht waren 19x10 +37 en 19x9 +24

Deze nieuwe zijn 19x10 +24 en 19x9 +32. Dus ik kan een set met rondom +24 maken :wink: Moet ik wel even de achterschermen toespreken om ze goed passend te maken zonder al teveel camber (uitrollen) en een 245 bandje er omheen wringen waar eigenlijk 275 hoort :lol: ik zie het wel. 19x10 +24 is in ieder geval wel heel erg zeldzaam, ET-waarde van deze velgen ligt vaak veel hoger

Ga eerdaags in ieder geval alvast de opstaande randjes van de schermen er gedeeltelijk afhalen want de banden raken ze wel eens

19" kan wel onder een IS200/300 hoor! staat zeer dik, alleen de ET waarde kan je beter wel wat hoger houden dan bij de overige modellen, zal wel eens een paar foto's in het desbetreffende topic zetten.
 
Mijn eigen dashboardkastje was best wel gesloopt door de vorige eigenaar bij het plaatsen van een radio er in. Gat in de achterkant, voorkant onder schakelaar een brok af, en een geleider van de klep ontbrak.

DSC03356.jpg


Die van me sloper was nog smetteloos :!:

DSC03359.jpg


En nummer 1 is weer een stukje beter geworden :D

DSC03362.jpg


Radio ook uit me sloper gehaald, daar blijkt het Tape Deck nog van te werken :!: Joepie :D kunnen we weer ouwe bandjes luisteren :lol:
En tjemig! er was echt iets mis met die oude radio want uit deze komt wel 'wat' meer geluid 8O. Er is alleen wat mis met de verlichting, daar ga ik nog wel even naar kijken als ik er zin in heb
 
ja.. hoe zit dat met verlichting van de radio? kun je een foto maken hoe het er uit ziet of ergens een vandaan toveren hoe het er uit zou moeten zien? wat moet allemaal verlicht zijn? ik heb ook 2 radio's en wil er 1 helemaal goed hebben..