Booster aangezet en groene lampje ging branden. Helemaal goed, net de IPad naar 75% geladen en de koptelefoon. Er brandde nog een rood lampje, dus aan het infuus. Goed idee weer @LexyIk heb in mijn agenda gezet dat ik noco 45gbx elke maand effe moet checken. Ik moet zeggen dat ie zijn lading erg lang vasthoud.
Zo nu en dan gebruik hem effe voor een ipad op te laden. Dan blijft de noco een beetje in leven.![]()
Sorry Raymond maar daar zou ik 'm niet bestellen en de aanbieding lijkt ook te mooi om waar te zijn.
Ik heb geen jumpstarter, maar wel vanavond een dode accu... Ik vind het eigenlijk zot, maar ik ga er maar eentje aanschaffen (een jump starter).En? Iedereen met een jumpstarter het apparaat al opgeladen?
Mijn auto en accu zijn 8 jaar oud, zojuist toch maar even de jumpstarter aan de lader gehangen en hij ligt nu lekker warm binnen. Het wordt erg koud dit weekend....
Dan kan ik hem betercweghalen. Dit apparaat zag ik idd bij diverse andere sites staan. Klonen van ‘de 5 beste’. Overal dezelfde korting. Ik haal hem zo wegSorry Raymond maar daar zou ik 'm niet bestellen en de aanbieding lijkt ook te mooi om waar te zijn.
De Carertery‑acculader lijkt géén officieel merk te zijn maar een generiek Chinees OEM‑product dat onder verschillende namen wordt verkocht. De website toprated5picks.com wordt volgens openbare gegevens beheerd via een Chinese registrar (Alibaba Cloud / HiChina) en heeft kenmerken van een anonieme dropshipping‑ of affiliate‑site met een lage betrouwbaarheidsscore.
Het is een groot nadeel dat bij mijn Noco niet te zien wat het % batterijlading precies is. Je leest overal dat leeg trekken en laden boven de 80% niet goed is.Maar even gecheckt voor je weet maar nooit.
Stond op 83% dus ook maar even opladen.
Ik heb een Brixy, mooi klein apparaatje en doet het ook nog eens goed.
Thanks @Higgie
Klopt, bij Li-Ion is dat zo, daarom laad ik mijn laptop en telefoon op tot 80%. Maar LiFePO4 accu's hebben daar minder last van.Het is een groot nadeel dat bij mijn Noco niet te zien wat het % batterijlading precies is. Je leest overal dat leeg trekken en laden boven de 80% niet goed is.
De Noco is uitgerust met Li-Ion batterijen. Dus maar slikken dat hij 2x per jaar ws overladen wordt.Klopt, bij Li-Ion is dat zo, daarom laad ik mijn laptop en telefoon op tot 80%. Maar LiFePO4 accu's hebben daar minder last van.
(Moet je wel een booster hebben met LiFePO4 accu uiteraard.)
net voor mijn Lexus ingegeven in Gemini. Idd moet de booster enkel de computer kunnen opstarten. Dan is een groot vermogen ondergeschikt aan beveiligingen. De computer mag uiteraard niet stuk gaan agv vonken, verkeerd aansluiten etc etc. De Noco GB40 is perfect. Dan steek zo in elkaar een volgend luxer, beter, nieuwer, zwaarder model te kiezenKan de NOCO een 450h+ gestart krijgen? Hebben mensen daar hier ervaring mee. De pechhulp dienst gaf gisteren aan dat die kleintjes niet goed werken omdat ze onvoldoende kunnen leveren om de computer te starten. Ik dacht juist dat er heel weinig voor nodig was om de computer/hybride systeem te starten.
De GBX45. Nog nooit hoeven inzetten, dus wat dat betreft kan ik er niks over vertellen.Ik heb de noco gbx45 1x nodig gehad. Met de 350h totaal geen probleem. En ik sluit hem aan bij de motor. Onder het rode plus kapje en op de massa bout van de veerpoot.
Mocht ik het ooit nodig hebben bij mijn RX, dan gelijk de achterklep open, plastic kap open en voila de 12V accu. Vooropgesteld dat de bak niet vol ligt met spul’n.Het maakt niet uit waar je de booster aansluit, maar hoe dichter bij de 12 volt accu hoe beter, want dan heb je minder overgangsweerstand.
En daar komt nog bij dat accupolen van je 12 volt accu erg makkelijk en duidelijk zijn. Rood kapje is plus en zwart is min, net als de booster. Kan bijna niet fout.
Volgens mij zit er een beveiliging op de hybride accu. In die zin dat de lading niet boven een maximum en onder een minimum komt. Dat betekend dat je altijd genoeg sap zult hebben om de motor te starten. Maar als je ziet dat er nog minimaal lading in zit, kun je toch even wachten met uitzetten, zodat er nog wat extra lading ingepompt kan worden? Geen idee of door zelfontlading de hybride accu onder de minimale grens kan komen. De 12V accu wel en daar zijn die boosters voor.Ik lees hier alles over het laden van de 12V startaccu maar niks over de HV accu.
Ja die is een heel stuk groter dan die startaccu maar toch.
Stel de HV accu van een non-plugin:
Je zet de auto met een nagenoeg lege HV accu weg (laatste stuk in het dorp rij je EV, die ik vaak) en je laat de auto in dit weer, zeg, 3 weken stilstaan.
Dan kan die 12V accu wel ok zijn maar als die HV accu onder een bepaald nivo komt dan gaat de auto echt niet aan en laden doet ie dan dus ook niet.
Iemand hierover wel eens iets over gehoord of gelezen?
Is dit enigszins realistisch of ben ik te doemdenkerig?