Louwe, en meteen een vraag ... :)

Ik dacht eerst dat je een geintje maakte met die naam, nee dus :P Alleen om die naam al wil je er niet in rondrijden..hoe verzint men het.. :roll:

In kader van niet duur...ik zet in op het nieuwe blok :D

Tjah nou, ik bel eeeeeerst Japoto even of ze nog`n gasklep met sensoren hebben liggen, wanneer dat niks wordt zet ik`m bij Louwman neer. Ben niet goed in electronica, laat staan storing zoeken, en wil me niet telkens afvragen of ik wel of niet veilig in kan halen. Bedenk me net dat ik ook`n kennis heb die zeeeeer goed is met auto-electronica!

Beetje een teleurstelling na zo`n aankoop maar wil er wel van ganieten nu ik`m heb.

Thanks!! Handig schema, komt wel overeen met wat wij gemeten hebben. Of juist niet eigenlijk ..

Sensoren zijn omgewisseld, het is nu (zoals verwacht) de gaspedaal-positiesensor. Tjah dat moet`t dan wel zijn. Volgende week dealer en dan ga ik er vanuit dat`ie weer rijdt als`n Lexus. Heb vandaag de Celica verkocht dus ook`n schroefset ga ik snel regelen. Heb ook`n optie op de Megan Racing uitlaat van Bas.. :)

Tjah je kan wel blijven twijfelen maar als de auto zegt dat die sensor stuk is dan zal dat zo zijn. Deze is relatief makkelijk te vervangen trouwens.

Ben al achter de groupbuy aangeweest, echter zou dat vorige week geregeld worden en twijfelde ik nog.

koen zei:
Niet duur zeg je ? Daar ga je nog van schrikken..

Hobby's mogen geld kosten

:O Niet duur en Lexus, die 2 gaan niet samen.

Maar je keus voor een Lexus was vast niet omdat de kosten zo lekker laag zijn,
( terwijl dit in feite wel zo is, want buiten het normale onderhoud
gaat er vrij weinig kapot)

Ik heb een Is200 gekocht omdat ik dat een geweldige wagen vind, ben alleen nog niet gewend aan het idee dat ik aan deze auto niet alles zelf kan doen. Met m`n vorige auto kon dat dus wel, simpele techniek. En als je net`n auto hebt gekocht en je met zo`n storing zit is dat gewoon even slikken. Heb`t er ook wel voor over, het is ook ongelovelijk hoe snel je aan comfort en raffiniteit went zeg..

Rij morgen nog even m`n laatste ritje in de Celica, vind ik wel zo prettig aangezien de wegen nog niet allemaal sneeuwvrij zijn. Ben geen RWD gewend h?.. :mrgreen: Gelijk ff langs de dealer om zo`n sensor te kopen, kunnen we die er deze week ff in knallen!

ben alleen nog niet gewend aan het idee dat ik aan deze auto niet alles zelf kan doen.
Dat komt snel genoeg. Er is daarbij een schat aan info en DIY's aanwezig online, evenals hier op LF. Gaat wel goed komen.

Uiteraard is er wat meer techniek en elektronica aan boord, comfort en raffinement komen met een prijs zeg maar ;)

Louwe zei:
Ik heb een Is200 gekocht omdat ik dat een geweldige wagen vind, ben alleen nog niet gewend aan het idee dat ik aan deze auto niet alles zelf kan doen. Met m`n vorige auto kon dat dus wel, simpele techniek

Ook aan deze auto kan jezelf bijna alles zelf doen, enkel alle ervaring die je in de loop van de tijd opgedaan heb met je Celica zal je je opnieuw eigen moeten maken met je Lexus, tot dat je net zoveel ervaring met het repareren / onderhouden van je Lexus krijgt als je nu van je celica hebt

BTW Ik heb de Celica altijd een bijzonder mooie auto gevonden en altijd verbaasd gestaan hoeveel power/snelheid uit de reletief kleine motor gehaald wordt

Gisteren ergens rond 17.00 Loewe gespot in zijn Celica op de ringweg Groningen, je reed richting Zuidhoorn en ik ging de andere kant op... Celica ziet er zeker goed uit man! Je gaat die houden toch?

Oh? Jah dat kan maar zo, ben er nog mee naar m`n werk geweest maandag en dinsdag! Hmm.. vreemd want ik let nu op elke lexus rijder!

De Celica is vanochtend opgehaald door een dame! Jaja, een meid die zo`n auto leuk vindt.. heel apart. Nouja die is dus weg, wat wel betekend dat ik dus weer goodies kan kopen!

Vandaag de sensor vervangen, heb tot nu tijdens enkele ritjes geen storing meer gehad. Hopelijk blijft dat zo.. we gaan d`r wel vanuit, de oude sensor hebben we opengebroken (was wel benieuwd waar ik 170 euro voor betaal hihi) en we zagen duidelijke slijtsporen.

Binnenkort maar even de bougies vervangen, hij houdt af en toe toch nog`n beetje in heb ik`t idee. En`t kan ook nooit kwaad natuurlijk!

Binnenkort maar even de bougies vervangen, hij houdt af en toe toch nog`n beetje in heb ik`t idee.
Dat kan idd geen kwaad. Ik neem aan dat nu je e.e.a. hebt opengehaald, je de boel ietwat gereinigd hebt. Je zou nog kunnen denken aan je luchtfilter/MAF (reinigen), bij inhouden motor en acceleratie.

Sensorprijs valt me nog mee... ;)

Louwe zei:
Binnenkort maar even de bougies vervangen, hij houdt af en toe toch nog`n beetje in heb ik`t idee. En`t kan ook nooit kwaad natuurlijk!

Alijd als ik een andere auto koop ga ik er van uit dat de " laatste onderhoudsbeurt'' te lang geleden is geweest of zelfs niet uitgevoerd is omdat de auto toch weg ging.
:surprised2:
Daarom vervang ik na aankoop altijd; lucht en oliefilter, olien, bougies.

Dan weet je zeker dat dit gebeurt is

Jah eigenlijk wil je voor die paar tientjes het risico inderdaad niet eens lopen.

Sensorprijs valt nog mee zegt`ie :mrgreen:

Ik zal vandaag op je letten of ik je zie staan of rijden, ik kom vanmiddag in je dorp ;)

Ik zal toeteren :D

En vanmiddag was ik toevallig net op pad! Moest`m nog even showen aan`n goede vriend..

Heb nog wel`n mooie donkergrijze IS200 gespot aan de paterswoldseweg @groningen.

Dit weekend alweer niet toegekomen aan foto`s.. volgend weekend weer`n poging doen :photo:

Louwe, je zult me niet snel spotten, want ik rij geen Lexus :P zoek een donkerbruine Mazda 6-II trouwens.. over dat inhouden... je throttlebody schoonmaken kan ook wonderen verrichten... en zoals GPS-10 al zei.. MAF sensor ook even schoonmaken...