LS 400 1994 luchtvering gelijk aan 1991?

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Hoi allemaal,


Ik ben druk op zoek naar een vervangende luchtvering linksvoor onder mijn onlangs aangeschafte LS 400 uit 1994. Het toeval wil dat ik mijn eerste LS400 uit 1991 eerder dit jaar aan iemand heb verkocht waar ik misschien nog kan aankloppen voor een onderdeel. Hoe kom ik er achter of de vering uit een '91 past op mijn '94?

Anders misschien nog een goed adres in Amerika voor een nieuwe of gebruikte?

Vandaag had ik mijn auto met de neus boven de stoep geparkeerd. Dat was niet zo handig.. :( De neus linksvoor leunde op de stoep. Hoe eerder de luchtvering dus weer ok is, hoe beter. Dan kan het echte opknappen tenminste beginnen. Tot die tijd voel ik mij een beetje kreupel..

Bedankt voor jullie feedback.


Groet,

Jaap-Willem
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
90-92 dempers passen gewoon, enige wat voor het oog anders is zijn de ventielen, bij 90-92 lijkt dit als of het een moer/bout-stijl ventiel is die er in is gedraaid. bij 93-94 komt er gewoon een gefixeerd cilinder vormig ventiel uit.

Maar de draad is hetzelfde, ik heb het al eerder gedaan en ging gewoon goed.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Jelmer zei:
90-92 dempers passen gewoon, enige wat voor het oog anders is zijn de ventielen, bij 90-92 lijkt dit als of het een moer/bout-stijl ventiel is die er in is gedraaid. bij 93-94 komt er gewoon een gefixeerd cilinder vormig ventiel uit.

Maar de draad is hetzelfde, ik heb het al eerder gedaan en ging gewoon goed.

Jelmer, passen 95-97 shocks ook?
Die heb ik nog te geef
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Nee, die zijn helaas anders, in lengte weet ik niet. Maar ik had het al opgegeven bij de ventielen aangezien de schroefdraad contra is. bij de 90-94 zit die aan de binnenkant, bij 95-97 aan de buitenzijde.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Jelmer zei:
Nee, die zijn helaas anders, in lengte weet ik niet. Maar ik had het al opgegeven bij de ventielen aangezien de schroefdraad contra is. bij de 90-94 zit die aan de binnenkant, bij 95-97 aan de buitenzijde.

Hoe bedoel je buitenkant?
Buitenkant van de auto of van de shock?
Ik moest een nippel losdraaien die in het motorruim stak en die in de shock gedraaid zat.

Ik kan morgen een foto maken
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Bedankt voor de reakties!

Ik ga er zaterdag een ophalen bij een demontagebedrijf. Volgende week dinsdag wordt ie er onder gezet. Ik hoop dat de Lexus dan weer mooi horizontaal staat.
Diegene die mijn oude Lexus aan het slopen is, heb ik ook nog even gebeld en wellicht kan ik daar later in het jaar nog een leuke afspraak mee maken. Als de prijs goed is, is het nog wel handig om ze alle vier op 'voorraad' te hebben.


Groet,
Jaap-Willem
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik blijf me verbazen hoe vaak er problemen zijn met de luchtvering van een LS. Ik heb nog een te koop met gewoon schroefvering. Geen problemen en net zo'n comfort als met lucht. Maar dat op en neer wippen van een Ls moet zijn bekoring wel hebben. Hebben oude Citroens ook en daar lig je ook elk weekend onder. (nu is dit wel hydraulisch maar toch.) Succes ermee. :D
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Coordinator zei:
Ik blijf me verbazen hoe vaak er problemen zijn met de luchtvering van een LS. Ik heb nog een te koop met gewoon schroefvering. Geen problemen en net zo'n comfort als met lucht. Maar dat op en neer wippen van een Ls moet zijn bekoring wel hebben. Hebben oude Citroens ook en daar lig je ook elk weekend onder. (nu is dit wel hydraulisch maar toch.) Succes ermee. :D

Hoi! Ja, ik vind de luchtvering gewoon te leuk om te hebben. Het sissen als je uitstapt, :D het hele idee erachter. Maar klopt, je hebt er wel werk mee als er wat mee is.


PS. Kan iemand nog vertellen of er nog iets is waar ik op moeten letten als ik de airshock meekrijg van het demontagebedrijf? Is er nog iets wat er aan moet zitten wat hij er per abuis af heeft gehaald of niet meelevert?

Groeten,
Jaap-Willem
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Volgens mij zitten er ook solenoids bovenop jouw shocks.
Het kan zijn dat daar iets mis mee is, dus dan zou het prettig zijn als die er nog op zit.
Als je in het verkoopgedeelte kijkt kun je zien hoe ik de shocks onder mijn ls vandaan gehaald heb.
Alleen de slang losgedraaid en de moeren, zo kwamen ze eronderuit
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
prinssen zei:
Volgens mij zitten er ook solenoids bovenop jouw shocks.
Het kan zijn dat daar iets mis mee is, dus dan zou het prettig zijn als die er nog op zit.
Als je in het verkoopgedeelte kijkt kun je zien hoe ik de shocks onder mijn ls vandaan gehaald heb.
Alleen de slang losgedraaid en de moeren, zo kwamen ze eronderuit


Hoi! Bedankt voor je reaktie. Solenoids? Hoe herken ik die? :redface2:

Groet,
Jaap-Willem
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Het wordt tijd voor een werkplaatshandleiding, ik heb wel een CD en de originele boeken. Die laatste zijn echt noodzakelijk als je wat moeilijks moet vinden. (zijn een beetje groot en zwaar.) :D
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
JWR zei:
prinssen zei:
Volgens mij zitten er ook solenoids bovenop jouw shocks.
Het kan zijn dat daar iets mis mee is, dus dan zou het prettig zijn als die er nog op zit.
Als je in het verkoopgedeelte kijkt kun je zien hoe ik de shocks onder mijn ls vandaan gehaald heb.
Alleen de slang losgedraaid en de moeren, zo kwamen ze eronderuit


Hoi! Bedankt voor je reaktie. Solenoids? Hoe herken ik die? :redface2:

Groet,
Jaap-Willem

Haha, schakelkastjes bovenop de schokbreker, als je bij mijn verkooptopic kijkt zie je ze zo zitten.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ze kunnen ook van je huidge schokbreker worden overgezet, ze zijn o.a. voor de sportstand van je vering

Als de boel verroest is op de aanhechtingen met de luchtbalgen zouden ze binnen korte duur weer problemen kunnen geven, daar gaan ze op lekken. Geef er dan niet teveel voor
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Wat een mafketel die sloper!!! :X

Voor de zekerheid vandaag nog eens gebeld omdat ik op op google streetview naast zijn bedrijf een nieuwer type slooplexus zag staan. Nou, die was het niet maar waar hij de luchtvering onder uit wilde halen was van een '98-er. "Zit er verschil in dan?" was zijn reaktie. :(

Ben ik een rondje verder gaan bellen en een sloper in Kaatsheuvel zei dat de luchtvering van een ouder model een ander luchtslangetje zou hebben wat dan weer 'pas' gemaakt moet worden. Kan iemand dat (Jelmer?) bevestigen of hij een punt heeft of is dat onzin?

Nu heb ik een ander adresje gevonden waar ik misschien toch alle 4 de luchtveringen kan kopen van een '92-er. Vandaag krijg ik bericht en ik houd jullie op de hoogte!

Binnenkort open ik een topic in 'projecten' en zet ik de auto even op de foto van binnen en buiten hoe ie er nu bij staat en hopenlijk gaan jullie op termijn vorderingen zien! :D

Groeten en alvast allemaal een goed weekend!


Groet, :hi:

Jaap-Willem
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Dat zei ik, de ventielen zijn net de andere kant op. de +95 heeft uitwendige schroefdraad, en de 89-94 inwendige.

Ik heb ze nooit naast elkaar gelegd, maar volgens mij zijn ze in lengte ook anders. Het is niet zoals het hoort zeg maar.

Ik zou gewoon een 90-94 demper zoeken als je geen verrassingen wil
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Jelmer zei:
Dat zei ik, de ventielen zijn net de andere kant op. de +95 heeft uitwendige schroefdraad, en de 89-94 inwendige.

Ik heb ze nooit naast elkaar gelegd, maar volgens mij zijn ze in lengte ook anders. Het is niet zoals het hoort zeg maar.

Ik zou gewoon een 90-94 demper zoeken als je geen verrassingen wil

Ik moest er vij mij echt een nippel indraaien, dus de schroefdraad zat aan de binnenkant van de schokbreker. De 'moer' van de slang had de draad aan de buitenkant, of bedoel je iets anders?