LS430 Black Cherry

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.122
4
833
113
Vaak krijg je met alleen wat water al meer weg dan gekke oplosmiddelen, ik gebruik het liefst wat versleten handdoeken, die zijn het zachtste en nemen het meeste op. En microvezeldoekjes, die zijn ook handig. Ook op plastic delen zoals die van de km teller behuizing, dan krijg je geen krassen.
Ook met perslucht krijg je veel stof weg op plekken zoals in de luchtroosters.

Soms is het bij de naden even wachten tot het water of de gel zijn werk kan doen, moet soms even losweken. Je kunt ook een vochtige doek er even opleggen.
Ik doe het ook zo, geen enge middeltjes maar gewoon een licht sopje op de smoezelige delen zoals deurhandvat, armsteun en stoel. Werkt perfect voor mijn lichte leer. Roosters, knopjes en andere vervelende plaatsen maak ik trouwens schoon met een zachte borstel van paardenhaar op een stofzuiger.
(plaatje gejat van het internet)

60020390.jpg
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
176
140
43
Ah ja zoiets had ik inderdaad in mijn hoofd, moet maar even concreet zoeken naar een stofzuigermond met paardenhaar :giggle:
 

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
Ik gebruik een lange smalle make up kwast op lastige plekken, 100 procent veilig en krast niet. Die had mijn vrouw een keer gekregen in een goodie bag bij de bioscoop.
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
176
140
43
Lol, komt die mooi van pas! Ik heb een stofzuigermond met paardenhaar besteld, komt deze week en dan is het mooi wat warmer en ga ik eens kijken of ik de ietwat smoezelige plekken zo mooi schoon krijg (y)
 

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
wel oppassen met het plastic van de mond dat je dat niet ergens langsaf schraapt.... bijv tussen de stoel en de dorpels, dat krast namelijk wel ook al zitten er zachte haren aan
 
  • Leuk
Waarderingen: Speedy J

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
Aangezien er voor de velgen geen blanco dopjes te krijgen zijn, moet ik zelf maar nieuwe maken. De originele naaf ingemeten en getekend in CAD. Het zwarte gedeelte is hol met een ronding, de L loopt bol (met dezelfde ronding).
De schuifmoeren zijn vandaag binnen gekomen, alleen zijn de draadeinden te kort, deze moeten vervangen worden voor langere tapeinden en dan kunnen de velgen eronder.

Ook is voor de radio het koppelstuk binnengekomen voor de langere flatcable. Enige wat nog ontbreekt zijn de langere kabels.
 

Bijlagen

  • Naafkap v5.jpg
    Naafkap v5.jpg
    191,1 KB · Weergaven: 49
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
Deze worden dan 3D geprint inderdaad.

Ik maak liever zelf een set. Dan kan ik het precies zo maken als ik wil. Plus de beschrijvingen zijn heel vaak erg slecht, ik ben voor de audi van mijn buurman ook een custom set aan het maken, hiervoor had ik een blanco set besteld. Toen ik die binnenhad bleken de pootjes weer te kort.... Volgens de afmetingen op de site had het moeten passen, maar dat deed het niet. Ik heb toen een adapter geprint die in het originele dopje gelijmd kan worden. Nu kunnen ze er wel in geklikt worden.

Ik wil graag het logo rond ipv ovaal, en ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als het dopje hol is ipv bol.
Ik denk niet dat ik dat kan vinden op aliexpress met deze specs.
 

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
Vandaag komen als het goed is de verlengde studboutjes binnen, dat is het enige wat nog mist om de wielen te kunnen monteren. (De originele studs waren te kort voor deze velgen). Voor het naafkapje zit ik te denken om de binnenste verhoging gewoon weg te laten en het logo uitgespaard in het kapje te maken. Veel strakker. Ik ga een test print maken om te kijken hoe het er uit ziet.
Naafkap v10.jpg
 

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
De eerste velg zit eronder. De auto knapt er een flink stuk van op ten op zichte van de oude afgebladerde velgen.

IMG_20230423_110429285_HDR.jpg
 

M.Masselink

Nieuw hier
22 feb 2022
10
4
3
Haha je lijkt mij wel. Meerdere projecten tegelijkertijd proberen. Maar gaaf Mercedes wielen onder je LS!
 

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
Haha je lijkt mij wel. Meerdere projecten tegelijkertijd proberen. Maar gaaf Mercedes wielen onder je LS!
dankje, 5 spaaks staat altijd wel mooi onder de LS. Het was ietsje meer werk dan ingepland om ze eronder te krijgen maar ja... ze kunnen er eindelijk onder.