Ik heb er Mark Levinson in zitten. De originele subwoofer had verteerde foam randen, ik heb deze zowel bij de voordeuren als bij de sub vervangen voor nieuwe. Voor de achterdeuren had ik nieuw foam klaar liggen maar waren nog niet vervangen (waren niet slecht maar wilde ik vervangen uit voorzorg). Ondanks het vervangen van het foam was de sub nog steeds meh. Deze is dan ook al tijden afgekoppeld en ik had een JBL GTI 15 inch sub in de kofferbak maar daarvan bleek de spreekspoel beschadigd. Die is er pas ook uitgehaald en staat nu op een plank om een keertje gerepareerd te worden.
De woofers in de deuren hadden ook niet veel leven meer over, de mids en tweets in het dash klonken nog wel goed op een raar kraakje na als je het volume omhoog deed (hadden tot nu toe alle 3 LS430's die ik had dus zal wel zo horen).
Deze allemaal vervangen voor nieuwe van ML is erg prijzig en dan weet ik nog niet of het dan wel zo klinkt als ik het zou willen, plus die hebben ook dik 20 jaar op een plank liggen wachten voor gemonteerd te worden dus hoe zijn die er aan toe....
Omdat de impedantie niet overeenkomt moeten er nieuwe speakers geplaatst worden. Daarom worden de deurspeakers vervangen voor compo's Boston Acoustics PRO60SE en ik heb nog een sub liggen die wel goed is, dat is een Boston Acoustics SPG-555.
Achterin is de Rockford versterker bijna functioneel, en komt er nog een nieuwe monoblok bij om de sub aan te gaan sturen.