Nieuwe winterbanden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hube
  • Startdatum Startdatum
Pfff, mietje, omdat hij zich in kan houden? :P

Over voorzichtig gesproken, ik vond dat je erg voorzichtig weg reed met die Cayenne Mic! Ik had op zijn minst verwacht dat je ons eventjes wat geluid liet horen!

Profile had de verkeerde banden besteld en later bleek dat de 4d niet leverbaar was in mijn maat. Kortom, ik heb nu dus de 3d's onder de auto tegen een leuke "het spijt ons" korting :)

kheb ook mijn winterbandjes binnen.. alleen op dit moment nog maar drie.. dus nog even wachten voor de 4de...
Ik een keer niet voor de vredesteins gekozen, maar voor Pirelli's

@hube heb je nu tweede hands banden eronder???

Nee, nieuw hoor, alleen niet de 4d :) Volgens mij doet profile geen zaken in tweede hands bandjes ;)

Ze waren trwouwens al gemonteerd toen ik er achter kwam. (Alan is een beetje gek)

Laatst bewerkt:
Hube zei:
....
Ze waren trwouwens al gemonteerd toen ik er achter kwam.
Dat vind ik op zich niet zo netjes, wanneer ze je niet van te voren hierover hebben ge?nformeerd....

Aan de balie dachten ze dat de 4d binnen was gekomen, die stonden namelijk op de bestelbon. Ze hebben echter nooit gecontroleerd wat daadwerkelijk ontvangen is. Op zich boeide het mij niet al te veel, maar ik stond wel op een vorm van compensatie. En dat hebben ze gedaan.

Hube zei:

Over voorzichtig gesproken, ik vond dat je erg voorzichtig weg reed met die Cayenne Mic! Ik had op zijn minst verwacht dat je ons eventjes wat geluid liet horen!

Deze reactie geheel over het hoofd gezien...
Uhm ja... het blijft een turbo auto h?, dus ga ik er ook lekker rustig mee om totdat alles lekker warm is en dat is-ie niet na 10 meter. En het geluid.... dat valt erg mee/tegen.. wanneer je erbij staat hoor je wel een V8 grommetje, maar voor de rest is het erg netjes....

micdee zei:
Hube zei:

Deze reactie geheel over het hoofd gezien...
Uhm ja... het blijft een turbo auto h?, dus ga ik er ook lekker rustig mee om totdat alles lekker warm is en dat is-ie niet na 10 meter. En het geluid.... dat valt erg mee/tegen.. wanneer je erbij staat hoor je wel een V8 grommetje, maar voor de rest is het erg netjes....

toch maar andere atuo dan? :D

blue-eyes zei:
Alan zei:
hmm winterband is vanaf onder de 4mm al een stuk minder.... maar als je rustig doet, ja dan is het voldoende

Volgens mij is een winterband met minder dan 4mm profiel iig in Dld. geen wettelijke winterband meer.....
Dus niet gedekt bij schade, verzekering etc.

Winterbanden zijn in Dld. bij wet verplicht!

Winterbanden zijn enkel verplicht bij winterse omstandigheden!!!!
In theorie kun je dus ook verplicht zijn om met winterbanden te rijden als er sneeuwval is buiten de wintermaanden

Erwin zei:
Iemand soms ervaring met deze leverancier?

http://www.ej-banden.nl/

De prijzen lijken bijna te mooi om waar te zijn. Of zie ik iets over het hoofd?[/quote

Komt nog montagekosten bij en that's it,

Persoonlijk heb ik geen ervaring met banden on-line kopen, mijn bezwaar hiertegen is dat ik niet zeker weet of het overjarige "nieuwe" zijn , uit een restpartij van een fabrikant komen en zijn ze goed opgeslagen geweest.

stadler zei:
blue-eyes zei:
Alan zei:
hmm winterband is vanaf onder de 4mm al een stuk minder.... maar als je rustig doet, ja dan is het voldoende

Volgens mij is een winterband met minder dan 4mm profiel iig in Dld. geen wettelijke winterband meer.....

In theorie kun je dus ook verplicht zijn om met winterbanden te rijden als er sneeuwval is buiten de wintermaanden

Ja. Vergis je niet. De duitse wet is expliciet. Zit jij in een ongeluk in Dld. zonder winterbanden, en de de wet kan het enigzinds intepreteren dat je winterbanden zou moeten hebben ben JIJ schuldig.....
That simple.
Ik zou een dergelijk risico dus niet nemen in Dld.

In theorie kun je dus ook verplicht zijn om met winterbanden te rijden als er sneeuwval is buiten de wintermaanden[/quote]

Ja. Vergis je niet. De duitse wet is expliciet. Zit jij in een ongeluk in Dld. zonder winterbanden, en de de wet kan het enigzinds intepreteren dat je winterbanden zou moeten hebben ben JIJ schuldig.....
That simple.
Ik zou een dergelijk risico dus niet nemen in Dld.

yep zo is het :angry:
maar het neemt niet weg dat het in niet winterse omstandgheden niet verplicht is zoals zovelen denken,dat wil ik maar even aanhalen :rulez:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, het is niet ten alle tijden verplicht, maar alleen onder winterse omstandigheden.

De discussie of het winters is of niet..... Die zou ik niet aangaan. Dat risico zou ik niet nemen. Zeker niet als buitenlander in een ander land......

Alan zei:
micdee zei:
............

toch maar andere atuo dan? :D
:neutral: :neutral:

Een ander uitlaatje is denk ik wel genoeg...

Ik heb het idee dat mijn auto wat zoekeriger rijdt. Zeker in bochten voelt deze instabieler aan. Ik moet de bandenspanning nog even controleren, ik verwacht dat dit het bijna wel moet zijn. Maar toch....

Vannacht over een stuk bumper heengereden in de bocht A6 naar A1 richting Amsterdam. Natuurlijk weer mensen naast me en een bumperklever in de bocht achter me. Dus dan er maar overheen.........

Voor zover ik kan zien geen schade aan de auto, maar ik moet onder nog even controleren. Het gaf wel een goeie klap waarna het achter me ding versplinterde. Gaf de bumperklever in ieder geval de schrik van zijn leven :devilish:

Hube,

winterbanden rijden nu met deze temperaturen zeker wat indirect en instabiel, ook wanneer het vriest is het gewoon een redelijk groot verschil met een zomerband. Je had zeker yokohama's? deze hebben namelijk een super dikke stugge wang waardoor directheid wel toeneemt maar comfort is het niks.

een beetje plastic sloopt hooguit wat "Aero" beschermplastic aan de onderkant van je auto, maar als deze kapot zijn dan zou je als het goed is veel windgeruis moeten horen.