Project Blue-Eyes IS220D: verkocht, BMW 335D gekocht

Re: Project Blue-Eyes IS220D

Mbt maten winterbanden:

Ik heb nu als maat 255*40*18, ik denk dat ik overstap voor winterbanden naar 225*45*. Dat is 0.3% kleiner. Hoogtemaat 50 geeft 3,3% vergroting.

Andere suggesties?
Iemand bedenkingen bij de goedkope Nankang Snow SV2, of is de Vredestein Wintrac voor 200 euro per stuk beduidend beter?

Gaan winterbanden ook navenant minder lang mee dan zomerbanden?

APK weet ik zeker alleen auto's vanaf jan 2007 :) die discussie durf ik wel aan te gaan met ze :P hierna moet je auto hoogte regeling en sproeiers hebben. Lexus Amersfoort moet dit weten, want dit hadden ze van mij al te horen gekregen met RDW bewijs.

winterbanden gaan minder lang mee doordat ze zachter zijn en minder dan 4mm profiel raken ze eigenlijk al hun functionaliteit als winterband al kwijt.

Ik kom niet meer bij Lexus Amersfoort, de wagen is in onderhoud bij Lexus A'dam.

Ze slijten dus sneller. Maar Nankang? Scheelt 320 euro............ Voor 100 euro meer, heb ik 8 Nankang tov 4 Vredestein banden. En dan nog niet te praten over Dunlop, etc. etc.

Ik heb in de jaren veel geleerd... 1 ding is dat ik kwalteitsverschil terug zie in de prijs..... sowieso alleen Amerk banden onder mijn auto, maar waarschijnlijk alleen michelins.. want daar ben ik erg positief over... stuk beter dan dunlop zelfs..

Maar amsterdam zou het ook moeten weten eigenlijk.... maar vanaf nu dus wel :D

Dat is waar. Maar die Michelins gaan richting de 300 euro per stuk..... Dit is voor mij al extra, heb nog nooit winterbanden gehad (ken wel het verschil) maar altijd omstreeks november nieuwe banden gehaald met max profiel. Gelukkig nooit in de omstandigheden geraakt dit nodig te hebben.

Alternatief is door te rijden, en een setje achterbanden (via marktplaats, 6mm profiel oid) te kopen om hiermee de tijd tot april te overbruggen. In april de nieuwe velgen oid.

Als ik als breedte 235-40-18 neem, is erin eens meer keuze. Ook bekendere merken, voor rond de 150 euro.

Bijv. Falken, dat is toch niet de minste?
Dat gaat iig mijn keuze worden voor de zomerbanden volgend jaar (voor 265-30-19, achter 235-35-19).

NA goed dat zijn zeker dure banden, daar ben ik het zeker mee eens..

Laat ik zo zeggen dan.. versleten winterbanden zijn nog steeds stukken beter dan Nieuwe zomerbanden met max profiel in de sneeuw.. dat is wat ik je zeker kan zeggen. Ik weet niet hoe jij vorig jaar in de sneeuw hebt gereden, maar als er wat meer ligt, dan is de IS bijna niet meer rijdbaar.

als je toch 19inch banden gaat nemen, dan kan je beter gewoon winterbanden op de 18inch zetten, tenmisnte dat zou ik hebben gedaan.

Falken zijn niet de beste banden, maar voor de prijs presteren ze vrij netjes, tenmisnte ik lees er wel wat over ja. :)

Ik heb weinig problemen gekend met mijn vredesteins de vorige winter, behalve dan dat ze wellicht toch iets te breed zijn en dan dus nog zo af en toe zorgen voor "slush-planing" :mrgreen: . Ze zijn ook nog niet veel gesleten, dus kunnen ze er dit jaar ook weer onder.
Ik ben het geheel met Alan eens dat de kwaliteit van de banden wel erg te wensen overlaat wanneer je voor een "goedkoper" merk gaat.
ANWB heeft volgens mij vorig jaar nog een test gedaan met iets van 25 verschillende merken, waarbij toch veelal de A merken wel boven kwamen qua prestaties en gedrag.

Ik ga voor de Spark ook nog een setje winterrubber regelen... (is wel wat makkelijker te doen ... hehehe.
4 winterbandjes A-merk Spark = 1 winterbandje A-merk RS6)

Of een winterband met <4mm profiel nog beter is als een nieuwe zomerband weet ik niet zeker.
Natuurlijk is de rubbercompound van de winterband zachter (nog steeds) maar alle lamellen welke je de meeste grip in de sneeuw geven zijn dan weggesleten..

Klopt daarom zijn de winterbanden maar bruikbaar tot 4mm, maar naast de lamellen heb je nog de compound en profiel die ook in de sneeuw grijpt, hier zijn ook testen van geweest en zeker bij een RWD merk je dat heel goed. Jij met je 4wd zal daar minder van merken :P

Ik heb ook vorige winter maar 1 maal in de problemen geweest, dat was op een ijshelling. En ook daar hadden winterbanden geen nut gehad.

Let wel, ik weet wat winterbanden doen, stukken beter dan zomerbanden (in de winter :P). Maar tot nu toe nog nooit in een situatie gezeten waarbij ik wilde dat ik winterbanden had.

Aah ok, na goed mijn ervaring is ook wel mijn gebruikte zomerbanden wel meer grip hebben als het droog is. Ook onder vriespunt. Maar alleen bij een laag sneeuw heb je pas wat aan de winterbanden, dus als de wegen waar je rijdt altijd goed schoon worden gemaakt dan is het iets minder van belang.

Waar ik rij was het noodzakelijk.

Zojuist een pakket ontvangen van de buurman, bij mijn afgewezigheid heeft hij een pakket van Showoff Import aangenomen.

Ja, dus de 2 nieuwe velgen zijn binnen. Als dat niet snel is! Super services. In overleg ga ik pas na mijn vakantie er banden onder laten zetten.
Kan ik nog even nadenken over wat ik wil. Ik neig nu toch even naar 2 stuks 2e handse banden met ruim profiel.

Wellicht direct 265'ers. Voor is nog ruim voldoende.

Zojuist ook de rekening van APK binnen gekregen. Ik begreep dat bepaalde handelingen gratis waren, maar toch nog een rekening van 103 euro.
Even nabellen morgen :)

Dat is zeker snel ja! :)

Neem er de tijd voor! :) Ik stel voor om winterbanden te nemen aangezien want als je dat toch al van plan bent om te doen :) beter eerder doen dan :D

was het icm beurt?

Nee, beurt is over zo'n 6-7000km. Dus met de huidige relatief weinig reizen nog zo'n 2 maand.

Aaah ok... ik heb mijn 195.000 beurt over een maand... waarschijnlijk zit ik er dan net onder.

Nice!

Vraag me af hoe die klinkt op een is250 :)

Alor zei:
Ooh mooi man! Echt mooi ....wil ik ook haha

En het geluid?

Geluid? ? ? ? ? ? ? Niets :) . De wagen was al stil, en dat is ie nog steeds. Iets zwaardere brom, maar dan moet je er direct achter staan.
Nee, het is voor mij puur visueel.

Dit is een diesel he! Geen mooie 6 cylinder benzine ;)

Was er rond 9 uur, 14:00 uur reed ik weg.

Volgens mij ben ik de tweede diesel met een dubbele uitlaat.
Ik weet dat er op marktplaats er een te koop stond, ergens in Den Haag dacht ik.