Project Blue-Eyes IS220D: verkocht, BMW 335D gekocht

Re: Project Blue-Eyes IS220D

Wederom een klein dingetje, de vloermatten.

Deze waren niet origineel en niet Lexus. De verkopende partij had een mattenset met het bedrijfslogo erin gelegd.
Voorin paste het nog enigzinds, achterin totaal niet.

Ik heb gekozen voor imitatie, niet voor de originele. Ik heb 105 euro betaald, inclusief logo en hakstuk.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

GAan ze het wel oplossen voor je dat ze wel passen...

Volgens mij had ik voor 68euro een originele mattenset gehaald bij lexus rotterdam voor de is200 paar jaar geleden..

Wat bedoel je met oplossen?

Mbt de maten: deze maten zijn bekend, dus na te maken.

Alor zei:
Alan zei:
GAan ze het wel oplossen voor je dat ze wel passen...

Volgens mij had ik voor 68euro een originele mattenset gehaald bij lexus rotterdam voor de is200 paar jaar geleden..
Blue Eyes bedoelt dat zijn huidige matten niet passen en deze hierboven de nieuwe zijn.

Slimheid komt van buiten de randstad, dat roep ik wel vaker :D :D

Geintje Alan :P

Haha lol, ja ik lees het soms te snel en tik soms ook te snel :p en op mobiel is het soms snel snel he :p zo dat zijn genoeg smoesjes :p

lol :) Hey blue-eyes, ik neem contact met je op wanneer ik de platen heb, ze liggen nu bij Jelmer.

Gisteren 2 banden via marktplaats gekocht.
Ik moet de paar maanden naar april overbruggen. Dan hoop ik andere velgen te hebben gescoord.

2 Stuks Pirell PZERO, 245/35/18. Nagelnieuw tegen een mooie prijs.

Ik ben ook nog in de race voor 4 winterbanden. Dan gaan deze banden weer in de verkoop. Dan hou ik tevens mijn huidige set velgen als winterbanden set.

Kan je daarna even een foto maken als ze op de auto zijn gemonteerd :) ben benieuwd hoe dat eruit ziet.

Je bedoelt van de Pirelli's? ? ? ? ?

Wat is daar bijzonder aan, of anders gezegd, wat wil je zien?
Als je de nieuwe velgen bedoeld, dan moet je nog even wachten, die heb ik nog niet eens besteld :)
Ik denk wel dat ik voor de Linea Corse 818 ga.

Ok. Beetje plat :P

Klopt, ach, koopje, 1 band zelfs nieuw, 1 band 1mm slijtage. Het is tot en met april.

Ik heb vanmorgen de Pirelli's (achter) laten monteren.

Ik weet dat bij nieuwe banden het altijd een tijdje duurt voordat deze enigzinds zijn ingereden.
Maar nu weet ik het niet.
Ik kan geen gas geven of de wielen slippen, ook nog na 300 km.
Ik durf geen bocht meer hard door te gaan, bij weinig gas klapt de achterkant om (wel fun, maar staat zo raar aan de overige verkeersdeelnemers :D).

Iemand ervaring met Pirelli's?

Overigens zijn dit tijdelijke banden. Winterbanden komen met een maandje binnen (hint :P) en in april hoop ik nieuwe velgen te hebben en komen de huidige zomerbanden in de reserve onderdelen kast te liggen ;)

Het kan zijn dat ze verkeerd ingesleten zijn omdat ze van een andere auto af komen, dus moet jij ze nu weer even inrijden, het kan ook zijn dat de banden gewoon keihard zijn doorde kei, hier hebben dunlops echt veel minder last van.

Door het harder worden heb je gewoon weinig grip, yokohama en bridgestones hebben er ook last van.

mijn ervaring is dat dunlop conti en michelin daar beter in doen als het wat kouder wordt.

Enne ik wacht ook nog steeds.... :(

1 Band is nieuw, de ene 1mm slijtage.

Ik denk dat de Pirelli gewoon minder overweg kan met de kou.

Lijkt nu al iets beter te gaan. Rijden in zijn 2 dan vol gas geeft geen spinnende banden meer op een droge ondergrond.

Rotondes is nog steeds fun, te sne en te hard op het gas breekt de achterkant weg. Maar ook al minder.
Het is nu wel duidelijk warmer, maar de banden hebben inmiddels ook de nodige KM's gereden.

Welke van de 2 is het :D :D

Blijft nog steeds tricky. Gewoon minder gas geven in / na een bocht. En minder snel op het gas in zijn 1,2 en 3 :D :D

Verder heeft de wagen een kleine beurt gehad, geen bijzonderheden.

Ik ben nu offertes aan het opvragen mbt nieuwe velgen. Ik laat daar verder nog even niets over los. Ik hoop volgend jaar nieuwe foto's te kunnen laten zien.
Ik vind ze iig erg strak er uit zien, met een agressieve ET waarde :D :D

Eind december krijg ik tevens winterbanden die om de huidige 18" ROTA velgen gemonteerd worden (225 voor, 255 achter).
De twee defecte velgen zijn inmiddels omgewisseld, dus ook dat hoofdstuk is bijna afgesloten (alleen nog even de oude exemplaren terugbrengen naar de dealer).