Project Blue-Eyes IS220D: verkocht, BMW 335D gekocht

Re: Project Blue-Eyes IS220D

Alor zei:
Hankook heb ik geen ervaring mee.

Maar Falken sponsord ook en wel de ALMS waar ze onder de GT2 klassen zitten.
Ze zullen heus we geschikt zijn om ze op te roken na een paar rondjes, maar om er dagelijks mee de weg op te moeten.... Dan pas ik liever.

Voor mij zijn A banden : Michelin Pirelli Conti GY Dunlop enz ,Toyo en alles eronder gelden imo als B merk

waarom niet op de weg die Falkens?

ik rij nu sinds de zomer op falken 452 met 225/45/18 maar op af en toe op het geluid na zijn het prima bandjes.
goeie grip op droog en nat wegdek, prijs/kwaliteit is ook oke en ik heb goede grip in het bochtenwerk :)

Het zijn prima banden, maar niet om eisse zijn topic te vervuilen, maar naarmate we ouder worden gaan we kritisch worden enzeiken over de kleinste dingen. Hahahha ik ben er 1 groot voorbeeld van maar het hoeft niet perse aan de band te liggen, want blue eyes heeft bv ook ervaring met pirelli nu, waar hij niet z tevrden over is. Maar een ander heeft daar bv ook geen last van. Daarnaast is ervaring oook wel belangrijk, normaal zie je weinig gekken als ik die bij 6mm zijn banden verkoop en andere haal omdat die betere wil. Hahha en die definitie van beter is voor ieder anders. Hube neemt bv levensduur/ slijtage zwaarder mee, waardoor hij op dunlops zeker beter uit komt dan michelins, terwijl ik puur voor de band prestatie, gevoel, comfort ga en levensduur weegt bij mij minder zwaar mee.

Ik heb Toyo Snowprox S953 gekozen als winterband. Ben zeer tevreden over prestaties en ze zijn ook uiterst stil.
l

Ik heb toch de winterbanden onder de wagen gelegd. Uit nood. Niet uit winternoodzaak.
Ik had als tussenoplossing (krijg binnenkort nieuwe velgen met zomerbanden) een setje Pirelli's gekocht, de Dunlops achterbanden waren af.

Met de Pirelli's was NIET mee te rijden. In de 1 of 2, alleen maar slippen en glijden. Soms in zijn drie, 80KM, gas erop en slippen! En niet door met de koppeling te spelen, nee. Gewoon rijden, en dan vol op het gas, nat wegdek.
Bochten durfde ik niet fatsoenlijk meer door tenzij erg rustig rijden.
8mm en 7mm profiel....... Blijkbaar is dat ene MM'tje te veel, blijkbaar zijn deze banden te koud voor dit weer (porsche keurmerk, hogesnelheidsbanden).

Hoe dan ook, dus met tegenzin de winterbanden er al onder liggen.
Maar wel weer grip nu. Maar ja, dat had ik met een andere set zomerbanden dan dit setje Pirelli's ook gehad.

Verder:

dikke pluim voor de Toyota dealer in Dordrecht, de baas van KWP.
En uiteraard voor KWP zelf, hij heeft de banden er onder gezet.

Waarom dan helemaal naar Dordrecht gereden? Simpel, een van mijn banden leveranciers is wel eens in Dordrecht te vinden, daar hij toch naar de garage moest, heb ik me daar maar bij aangesloten.

Dus Alan en KWP, dank!

blue-eyes zei:
Ik heb toch de winterbanden onder de wagen gelegd. Uit nood. Niet uit winternoodzaak.
Ik had als tussenoplossing (krijg binnenkort nieuwe velgen met zomerbanden) een setje Pirelli's gekocht, de Dunlops achterbanden waren af.

Met de Pirelli's was NIET mee te rijden. In de 1 of 2, alleen maar slippen en glijden. Soms in zijn drie, 80KM, gas erop en slippen! En niet door met de koppeling te spelen, nee. Gewoon rijden, en dan vol op het gas, nat wegdek.
Bochten durfde ik niet fatsoenlijk meer door tenzij erg rustig rijden.
8mm en 7mm profiel....... Blijkbaar is dat ene MM'tje te veel, blijkbaar zijn deze banden te koud voor dit weer (porsche keurmerk, hogesnelheidsbanden).

Hoe dan ook, dus met tegenzin de winterbanden er al onder liggen.
Maar wel weer grip nu. Maar ja, dat had ik met een andere set zomerbanden dan dit setje Pirelli's ook gehad.

Welke band van Pirelli was dat? Ik was zelf namelijk ook aan het kijken voor Pirelli, en dan met name de Cinturato p7 omdat die bij meerdere tests (autoweek, anwb) als beste uit de bus kwam. Maar als jij dit soort ervaringen ermee hebt, lijkt het me beter om verder te kijken.

Er zijn genoeg goede berichten, misschien had ik net een verkeerd setje of zoals gezegd was het profiel verschil tussen links en rechts te groot (1 mm).
Misschien was dit een typische hardrijdersband, dus heeft warmte nodig. Bij 100km wordt de band niet warm genoeg, etc.

De band komt van een porsche dealer, banden zijn porsche goedgekeurd. Wellicht is dat laatste en verwijzing voor hoge KM goedkeuring, etc.

@Alan: Test gedaan:

- primo werkt niet (geen GPS) (wel in het engels nu, geen NL optie, hongaars was lastig :P)
-TOM TOM 6 en 7 willen niet opstarten: te weinig geheugen

hmmm jammer... dus toch maar de IGO gebruiken die je al gebruikte :) Ik moet zeggen dat IGO 8 gewoon heel goed werkt eigenlijk.. heb er echt geen probs mee gehad.

Zojuist banden gekocht via marktplaats.

100% nieuw, ongebruikt voor 750 euro.

2 * Dunlop SP SPORT MAXX GT 265/30 R19 ZR XL met velgrandbescherming
2 * Dunlop SP SPORT MAXX GT 225/35 R19 ZR XL met velgrandbescherming

Voor iets smaller dan ik zou willen, maar voor deze prijs is dat meer dan acceptabel. Ik heb nog een 5mm spacer liggen, dus is identiek.

Geen idee, was een marktplaats aanbieding.
Ga ze morgen halen.

Ik zie vaker leuke aanbiedingen op marktplaats, ook wel in de maat die jij wil.

Tip, nooit bieden, altijd bellen!

blue-eyes zei:

- primo werkt niet (geen GPS) (wel in het engels nu, geen NL optie, hongaars was lastig :P)
Ik heb igo primo werkend gekregen op de flyaudio.
Ik zal eens kijken wat er op de sys.ini staat!!!! Igo 8 krijg ik dan weer niet werkend. Crasht bij openen.

hahah ik denk dat blue eyes daar wat aan heeft, want op mijn unit is primo te zwaar :(

Eisse,

jij scoort wel vaak leuke bandjes zo :P zucht.. zoek ook eens wat voor mij :D

[quote="OlympusIk heb igo primo werkend gekregen op de flyaudio.
Ik zal eens kijken wat er op de sys.ini staat!!!! Igo 8 krijg ik dan weer niet werkend. Crasht bij openen.[/quote]

Ik ga het sowieso nogmaals proberen.
Gisteren even snel wat gedaan / getest. Primair om de Hongaarse teksten te vervangen door NL. Helaas is dat niet gelukt, ik kon alleen kiezen tussen Hongaars en Engels.

Alan zei:
Eisse,

jij scoort wel vaak leuke bandjes zo :P zucht.. zoek ook eens wat voor mij :D

elke dag op marktplaats kijken. Wordt ontzettend veel aangeboden, varierend van nieuw tot totaal versleten.
Zowel door bedrijven als particulieren.
Mensen die kopen en er achterkomen dat het niet de juiste maat is, etc.

Olympus zei:
blue-eyes zei:

Ik heb igo primo werkend gekregen op de flyaudio.
Ik zal eens kijken wat er op de sys.ini staat!!!! Igo 8 krijg ik dan weer niet werkend. Crasht bij openen.

Kom maar langs, kopieer je mijn versie en draai je deze.
En andersom :P