Project Blue-Eyes IS220D: verkocht, BMW 335D gekocht

Re: Project Blue-Eyes IS220D

Persoonlijk niet mijn ding......

Kan misschien mooi uitkomen omdat je IS ook donker is, maar wil ik eerst eens zien.

ja.

De Lexus dealer gaf bij een beurt wel aan dat de moeren minder slagen maakten dan voorgeschreven.
Ik heb ze een aantal weken consequent gecontroleerd, maar nooit hoeven aan te trekken.

Weinig gedaan behalve de moeren aandraaien en de bandenspanning verhogen.

De velgen komen snel binnen is mij beloofd, ik ben het wachten nu toch wel een beetje zat :P .

De wagen lijkt meer lawaai te maken na het ritje naar Frankrijk en terug. Klinkt als een erg klein lekje in de uitlaat of lekke luchtfilter. Geen idee.
ZOjuist naar de luchtfilter gekeken, kon niets zien.
Met name tussen de 2500 en 3000 toeren valt het op, daarboven weer rustiger. De motor lijkt daartussen ook wat meer te "bonken".
Met mijn woon werk verkeer kom ik niet of nauwelijks boven de 2000 toeren (bij 120 KM < 1700 toeren).

Even rustig aanzien, met een 3000 KM (maand) ook voor de grote beurt, wellicht nog even snel voortijd langs de dealer om even te laten checken.

ja misschien einddemper losgeraakt waardoor er druk ontsnapt?

Wat voor spacers heb jij ?

5mm spacers (indien niet meer nodig al aan Alor beloofd).

Geluid komt echt van voren, onder de motorkap, dan wel duidelijk van voren. Iig geen einddemper.

Vraagje:

@Alor (of uiteraard anderen): welke schroeven en andere zaken heb je moeten "verzinken" om de brede 19" velgen voor niet aan te laten lopen?

het liefst een foto :)

Ik dacht sowieso de bout (als je voor de voor wiel velg staat) die rechtsonderin aan de buitenkant zit (uiteraard binnen het spatscherm :P).

Welke nog meer? Ik begreep ook dat delen plastic weggedrukt moesten worden (middels verfbrander verhitten).

Ik kan je er nu heel veel over vertellen hahaha lol

sowieso begint het zonder te verlagen bij de plasticwielkasten in de hoeken (voetruimte kant, dus niet de bumperkant)

Bij verlagen looopt die aan op de bobbel waarachter de schroef zit die je bumper vasthoudt aan je voorzijscherm.

Ik heb nu geen fotos voor je, maar met een ET van 35 en 235 banden met verlaging dan heb je al heel snel dat probleem...

Ik weet 100% zeker dat ze aan gaan lopen, alhoewel ik wel 225'ers heb. Ik denk dat als ik de 5mm spacers gebruik, de 225'er band net zover naar buiten gaat komen als met een 235 zonder spacer.

Iemand ruilen? Ik heb door een enorm mooie package deal de 225' er gekregen, maar heb liever een 235'er :D

(Dunlop SP SPORT MAXX GT 225/35 R19 ZR XL met velgrandbescherming)

HAhaha lol ik heb nu 235/35/19 michelin pilot super sports :P maar heb even tijdelijk mijn 10mm verwijderd, want hij loopt aan bij hard inveren, mijn 5mm spacer is onderweg. Als dat ook geen oplossing is dan moet ik denk ik op 225 over gaan en mijn 235 verkopen aan iemand die ze heel graag wilt hebben :D

wat zijn de specs van je velgen? en bij 2 vingergaps heb ik nog last van rubbing, maar bij mij staat me demper wat zachter dan bij jou :)

Mijn ET waarde is lager dan de jouwe denk ik.
De mijne: 30 achter, 38 voor.

Als jij even geduld heb, ik krijg mijn 5mm spacer, dus dan zal mijn ET 40 worden, dus als die ook net niet aanloopt, dan heb je meer geluk... Het ligt dan slechts aan de banden hoe hoekig ze zijn.

Maar anders kan je altijd die bevestigings punt afdremelen en dan een nieuwe punt zoeken waar je de bumper aan je zijscherm vastmaakt..., maar met 225 en ET38 zie ik geen probleem :P

Nee joh arjan, de veren verlagen je auto een stuk minder dan wat wij hebben, dus dat moet goedkomen :)

Alor zei:
Ik begin steeds minder zin te krijgen in verlagen als ik jullie horror verhalen hoor :D

Maar Alan heeft al precies verteld waar de problemen zich voordoen.
Als je voor je voorwiel staat het stukje links boven bij de bevestiging van de bumper en een stukje naar beneden net boven dat spatflapje.
Dat wat ik je in Lelystad heb laten zien.

Ok, dan weet ik wat ik moet doen ;) Thx!

Horror verhalen? :D

Het lijkt erop dat ik komende zaterdag mijn velgen mag ontvangen!