Project GS450h F-sport

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hube
  • Startdatum Startdatum
Je weet het al, maar ik blijf het zeggen: wat een super ride! :thumbsup:
#superduperfly
 
Bedankt jongens! Vandaag het "rubbing" oplossen en dan is hij goed en ben ik er voorlopig klaar mee.
 
Met de heatgun is de plastic behuizing van de wielkasten wat ingedrukt. Er is nog amper rubbing. Soms hoor je dat hij achter nog iets raakt als je hard over een hobbel in de snelweg gaat (140+).

Een optie daarvoor is zgn bumpstoppers. Iemand daar ervaring mee?

De Bridgestones S001 zijn erg goed, superveel grip. Een nadeel is dat deze mijn inziens iets meer geluid produceren dan de Michelins.
 
misschien het plastic nog iets meer indrukken ? let wel ,je heb waarschijnlijk gereden zonder lading achterin , (denk aan 13 juni :P)
het verschil tussen wel of niet rubben kan met een paar millimeters schelen zoals in mijn geval dan

met bumper stops heb ik geen ervaring maar lijkt mij in jouw geval wel de beste oplossing

en ja de bridgestones hebben veel grip en geen "roll" want die wangen geven geen krimp :D ben erg tevreden met de keuze

kort vraagje ; heb jij je banden ook op 2.5 bar staan ?
 
Met de heatgun is de plastic behuizing van de wielkasten wat ingedrukt. Er is nog amper rubbing. Soms hoor je dat hij achter nog iets raakt als je hard over een hobbel in de snelweg gaat (140+).

Een optie daarvoor is zgn bumpstoppers. Iemand daar ervaring mee?

De Bridgestones S001 zijn erg goed, superveel grip. Een nadeel is dat deze mijn inziens iets meer geluid produceren dan de Michelins.
Zit je wat lager met je RS-R dan origineel verwacht ? Mag toch aannemen dat Karelsen niet je bump stops gekort hebben om een maximaal effect te creeeren ? Hoort niet bij RS-R. Idd vervangen en nieuwe poging.
 
RSR zijn ge?nstalleerd door Amsterdam. Karelse heeft alleen de wielen eronder gezet. Het past allemaal net. Ik ga nog even rijden idd met volle lading. Eens zien wat er dan gebeurt.

Karelsen heeft aangegeven bumpstops te plaatsen over mijn schokbrekers, zodat de maximale uitslag iets teruggebracht wordt.

Ik zit inderdaad iets lager dan verwacht met de RSR veren.

De Bridgestones zitten inderdaad op 2.5 bar.

Een les voor de toekomst: Coilovers! Op mijn volgende auto ga ik niet meer met veren klooien.
 
Ik zit inderdaad iets lager dan verwacht met de RSR veren.
Nja...volgens mij was daar al wat vrees over uitgesproken, maar het suckt wel natuurlijk..

Bumpstops wil je liever niet, je wil dat meer progressief hebben...hopelijk kan er eerst nog wat anders geprobeerd worden...
 
Sh*t, hoop dat het snel verholpen wordt.. Nadeel van bumpstops kan zijn dat het stugger wordt.. Succes met de vorderingen! Misschien moet je wielkasten laten rollen achter...
 
Rollen is toch alleen als de velg/band de carrosserie van de auto raakt? Dat is niet het geval. De plastic behuizing in de wielkast wordt geraakt. Deze is nu redelijk uit de weg geduwd door het te verwarmen. Ik wil de auto even volle lading proberen en zien hoe erg achter de "rub"' is. Mocht dit meevallen dat moet gewoon het plastic iets meer uit de weg geduwd worden. Ik zie het als Mike, liever geen bumpstops, want daarmee gaat het hele progressieve veergedrag er aan.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo liever geen bump stops ? Die heb je nu ook. We hebben het over vervanging met een iets hogere stop, hoe minder nodig hoe beter. Welke andere opties blijven over ? Je gehele plastic behuizing achter weghalen met alle nadelen van dien (sneller corrosie) of alles eraf en RS-R vervangen door coils ?
 
maar ik dacht dat er voor jouw auto nog geen coils waren toch ?
ja coilovers zijn in vele manieren te verstellen , zelfs camber

maar om nu al over te stappen na deze uitgaven zou ik nog niet doen , de veren zijn speciaal gemaakt voor jouw type auto dus zou goed moeten zijn ,
het zit hem in de ET waarde van de velgen , afdraaien een optie ? ik ben even zijn naam kwijt maar op de vorige meeting stond er een IS met op maat gedraaide velgen , mrruben dacht ik

ik zou voor de bumper stops gaan , eibach heeft ze
en wat GWS al zei , je hebt ze nu ook je maximale veerweg word nu verkort wat je met normaal rijden niet merkt , alleen als je met 140 een kuil pakt
maar het beste advies is om naar een specialist te gaan , je wilt niet dat als je van een afrit ga en daar zit toevallig een kuil dat je de bumpstop raakt en zo de auto in onbalans krijgt met een slip partij als gevolg

zie het maar zo , je bent wel de enige met deze vette setup in NL !! en dat vergt wat pioniers werk
 
Voor coilovers ben ik juist niet gegaan omdat ik het adaptieve onderstel van de GS niet wil verliezen.

Kijk, het rubben is nu bijna niet meer aanwezig na het aanpassen van de behuizing. Het enige is dat ik op de A27 bij extreme heuvels (wie kent de A27 tussen Huizen en Almere?) een rub krijg bij het neerkomen. Ik moet de auto nog even uittesten met volle lading en zal dan moeten besluiten wat te doen. In de GS staan de batterijen op de achteras dus deze is al zwaar beladen. 2 x 85kg op de achterbank aan passagiers extra hoeft niet zo heel veel verschil te maken.

Karelsen in Soest zou een redelijk goede specialist moeten zijn. Ik heb echter ook direct contact met RSR en Vossen en die zijn nog niet onder de indruk en zien geen probleem :) Die roepen nog steeds behuizing iets aanpassen, klaar.

Eibach verkoopt ze inderdaad: http://eibach.com/america/en/motorsport/products/accessories/bumpstops

Als een dergelijk bedrijf deze heeft, dan voelt het al wat beter.
 
Je gehele plastic behuizing achter weghalen met alle nadelen van dien (sneller corrosie) of alles eraf en RS-R vervangen door coils ?
Is nog geen sprake van. Je moet eerst weten waar het precies rubt. De spatborden hebben een gebogen vorm, dus het zal erom spannen of ze nog net dat stukje plastic plat kunnen f?hnen.

2 x 85kg op de achterbank aan passagiers extra hoeft niet zo heel veel verschil te maken.
Maakt zeker wel verschil. Misschien niet tijdens normaal rijden, maar met een dergelijk heuvel en dan neerkomen kun je dat gewicht vermenigvuldigen.

Die roepen nog steeds behuizing iets aanpassen, klaar.
Das mooi, dan kun je ze eraan houden ook :thumbsup:
 
Bijzonder die situatie waarin je terecht komt als klant.
Zijn de veren niet getest met het formaat velgen wat je hebt ?
Je zou toch verwachten als je een product koopt, en helemaal voor het bedrag wat jij spendeert het gewoon goed is.
 
Het lost zich wel op Mvraamsdonk. Ik zie deze issues meer als afstellingsproblemen. Deze heb je bij alles wat je koopt. En ja als je gaat verlagen kan het voorkomen dat je de plastic delen in de wielkasten uit de weg moet buigen. Mijn velgen zijn erg agressief als het op grootte aan komt. Laten we eerlijk zijn 10.5j achter en 9j voor is op de limiet van wat de auto kan hebben.

De veren zijn perfect i.c.m. met de OEM velgen. Geen rubbing of wat dan ook. En tja als je dan breder gaat, dan kan het gaan rubben en dat is precies waar ik wat last mee heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: M3nace