Project GS450h F-sport

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hube
  • Startdatum Startdatum
Het lost zich wel op Mvraamsdonk. Ik zie deze issues meer als afstellingsproblemen. Deze heb je bij alles wat je koopt. En ja als je gaat verlagen kan het voorkomen dat je de plastic delen in de wielkasten uit de weg moet buigen. Mijn velgen zijn erg agressief als het op grootte aan komt. Laten we eerlijk zijn 10.5j achter en 9j voor is op de limiet van wat de auto kan hebben.

De veren zijn perfect i.c.m. met de OEM velgen. Geen rubbing of wat dan ook. En tja als je dan breder gaat, dan kan het gaan rubben en dat is precies waar ik wat last mee heb.

Hube, welke breedte band gebruik je achter als ik vragen mag?!?!

Edit:
Wat betreft de coilovers met AVS behoud, ze zijn voorbij gekomen op CL;)
http://www.j5usa.com/shop/2013-lexus-gs-350-fsport-awd
 
Het voordeel met coilover is dat je die in hoogte kan stellen als die vanwege het gewicht van de gs450h dieper doorzakt. 150kg-200kg over 4 veren
 
Afspraak is verzet i.v.m. het feit dat de jongen die dit voor mij moet doen een zoontje heeft gekregen. De afspraak is dus verzet, ik wacht nog even op feedback of dit volgende week of de week erop wordt.
 
Daar kun je tegenwoordig niet meer automatisch vanuit gaan....

pregnant.jpg
 
Woow ik had even gemist dat de wielen er onder gegaan zijn.
Wat een dikke wielen! En wat staan ze mooi onder de wagen!šŸ‘ echt goed bezig staat super!
 
Het lost zich wel op Mvraamsdonk. Ik zie deze issues meer als afstellingsproblemen. Deze heb je bij alles wat je koopt. En ja als je gaat verlagen kan het voorkomen dat je de plastic delen in de wielkasten uit de weg moet buigen. Mijn velgen zijn erg agressief als het op grootte aan komt. Laten we eerlijk zijn 10.5j achter en 9j voor is op de limiet van wat de auto kan hebben.

De veren zijn perfect i.c.m. met de OEM velgen. Geen rubbing of wat dan ook. En tja als je dan breder gaat, dan kan het gaan rubben en dat is precies waar ik wat last mee heb.

Juist om deze reden zullen er inderdaad problemen komen, vooral met lage ET waardes.

We hebben bv nu een klant uit Sweden met 10 & 11J vossen op een IS300H,
hier moeten we al gauw de klant afremmen en gaan voor de half-down veren (verlaging van 10-15 en 15-20) dus minder als normaal.

Lager kan, maar dan zit je inderdaad met het probleem van, boodschappen erin, en hij schuurt. Dat willen we dus niet hebben.

In geval van Hube was de verlaging prima, er is ook weinig wat je eraan kan veranderen.
Kwa velgen, tjah, zonder partij te kiezen zou ik normaal denken dat Vossen iets van waarschuwing of advies erbij kan geven bij de maat velgen.
vooral als het gaat om een Lexus-RSR combo (ze werken namelijk ook nauw samen in de VS)
maar dat ligt dan weer een beetje aan de instelling van Vossen zelf. Meer kan ik er ook niet over oordelen.

Hube, je vroeg me nog wat ik van bumpstopt vond,
is evt een prima oplossing, maar enkel als de verschil tussen de huidige en nieuwe niet te groot is,
bij flinke bulten etc kan dat uiteraard een gevaarlijk situatie opleveren als de auto ineens niet meer mag inveren en een flinke optater krijgt.
Mijn advies is dus, hou het vergroten van de bumstop op een minimale marge.
 
Las gisteren op CL dat de schokbreker van Hube overleden was doordat de auto verder zakte dan de veren hadden mogen toelaten.
 
Tja dan blijft de strijd over is een 2013+ RS-R claim gelijk aan een 2012 model ?