Het lost zich wel op Mvraamsdonk. Ik zie deze issues meer als afstellingsproblemen. Deze heb je bij alles wat je koopt. En ja als je gaat verlagen kan het voorkomen dat je de plastic delen in de wielkasten uit de weg moet buigen. Mijn velgen zijn erg agressief als het op grootte aan komt. Laten we eerlijk zijn 10.5j achter en 9j voor is op de limiet van wat de auto kan hebben.
De veren zijn perfect i.c.m. met de OEM velgen. Geen rubbing of wat dan ook. En tja als je dan breder gaat, dan kan het gaan rubben en dat is precies waar ik wat last mee heb.
Juist om deze reden zullen er inderdaad problemen komen, vooral met lage ET waardes.
We hebben bv nu een klant uit Sweden met 10 & 11J vossen op een IS300H,
hier moeten we al gauw de klant afremmen en gaan voor de half-down veren (verlaging van 10-15 en 15-20) dus minder als normaal.
Lager kan, maar dan zit je inderdaad met het probleem van, boodschappen erin, en hij schuurt. Dat willen we dus niet hebben.
In geval van Hube was de verlaging prima, er is ook weinig wat je eraan kan veranderen.
Kwa velgen, tjah, zonder partij te kiezen zou ik normaal denken dat Vossen iets van waarschuwing of advies erbij kan geven bij de maat velgen.
vooral als het gaat om een Lexus-RSR combo (ze werken namelijk ook nauw samen in de VS)
maar dat ligt dan weer een beetje aan de instelling van Vossen zelf. Meer kan ik er ook niet over oordelen.
Hube, je vroeg me nog wat ik van bumpstopt vond,
is evt een prima oplossing, maar enkel als de verschil tussen de huidige en nieuwe niet te groot is,
bij flinke bulten etc kan dat uiteraard een gevaarlijk situatie opleveren als de auto ineens niet meer mag inveren en een flinke optater krijgt.
Mijn advies is dus, hou het vergroten van de bumstop op een minimale marge.