Wel weer heel erg jammer, gelijk die negatieve teneur vol met aannames.
Bij mijn vertrek als eigenaar en beheerder van LF heb ik aangegeven dat ik geen tijd meer heb voor Lexusforum en dat was echt geen loze kreet.
Hoe dan ook, J5 had mij gevraagd of ik iets op CL wilde zetten en ik heb dat gedaan. En snelle foto en verder geen lange uitleg. Het verhaal wilde ik immers hier delen.
Goed, de coilovers ontvangen, inklaring door de douane ging goed en was snel. Echter wilde post.nl dat ik het geld gepast cash in huis had en daardoor werd de levering vertraagd.
De set was zeer netjes verpakt. Ik had verwacht dat het in een grotere doos zou zitten, dus dacht ik stiekem dat er nog een nazending zou komen. Maar tot mijn verbazing was het compleet. Wat verder opvalt is hoe achterlijk licht het geheel is. De onderdelen van de schroefset wegen echt bijna niks.
Ik kan niet anders zeggen dan dat dit echt heel mooi spul is. Goede kwaliteit etc. Twee weken na ontvangst en twee weken vol irritatie over het geklop van mijn schokbreker rechtvoor en het zweverige gedrag van de GS, het stuiteren van de auto bij het raken van een oneffenheid in de weg etc, was de afspraak bij Karelsen in Soest eindelijk zover. 's ochtends er naar toe en dan begint het wachten.
Gelukkig mocht ik vrijelijk op en neer lopen tussen waar het werk gebeurde en de koffieruimte/wachtkamer
. Al snel waren de oude schokbrekers verwijderd. Deze werden door Deep, die zelf het onderstel plaatste, vergeleken met fietspompjes.Ik dacht dat hij overdreef, maar kon na het zien van de schokbrekers de associatie ook niet meer loslaten. Onder zie je de schroefset links en de Lexus schokbreker met de RSR veer rechts:
Na een lange installatie was het eindelijk zover. De auto was uitgelijnd, de schroefset eronder. Deep raadde aan de auto nog even wat hoger te houden en deze over twee weken iets meer te laten zakken. Dit omdat de schroefset nog iets moet inzetten. Maar om dan even goed de tijd kunnen nemen het geheel af te stellen naar mijn wensen nadat ik wat rijervaring met de set heb opgedaan.
Hoe dan ook, de auto staat nu iets hoger (maar wel lager dan stock):
Maar hoe rijdt het nu? Tja, het is serieus even wennen. Alle problemen zijn verholpen. De auto stuurt directer als ooit. De oneffenheden zijn meer uitgefilterd dan voorheen, toch is het gevoel van/met het wegdek juist iets meer toegenomen. Ik ben zeer positief over de set, hij is zeer comfortabel, maar het limousine-achtige van de auto is er echt vanaf. Hij deint totaal niet meer. Wat ik om eerlijk te zijn totaal niet mis. Deinen doe je maar lekker in een LS
Nu even een paar weken rijden en dan zal ik wat meer gebruikerservaring kunnen geven.