Project GS450h F-sport

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
en ik probeer zo goed als ik kan CL los te zien van LF ......

we delen alles hier , goed of slecht , daar is een Nederlands Lexus forum voor , zodat we ervaringen kunnen delen

het feit dat een schokbreker stuk gaat door een verlaging vind ik zorgelijk
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Wat er tot nog toe heeft plaatsgevonden:

Er is een lekkage geconstateerd bij de schokbreker rechtsachter. Het bijzondere aan de lekkage is dat deze plaatsvindt aan de bovenkant van de schokbreker bij de AVS switch. Dit is een plek welke niet regelmatig gecontroleerd wordt bij het onderhoud van de Lexus. De foto:

80-rechtsachter_82e757e0f0fcc083d7d7d360d431ae614941e787.jpg


Schokbrekers vallen zoals verwacht niet onder de Lexus garantie omdat de verlagingsveren eronder zitten. De kosten van de vervanging van de twee achterschokbrekers door nieuwe OEM schokbrekers kwam in totaal ook boven de 1.000 euro uit en dan zou er nog steeds geen garantie worden gegeven mochten ze in de toekomst weer kapot gaan. Daarnaast zijn er op Club Lexus veel klachten over de schokbrekers van de GS F-sport hoewel dit met name het GS350 model betreft. Dit heeft mij doen besluiten niet voor deze optie te gaan.

RSR heeft ter compensatie een mooie korting aangeboden op een schroefset. Echter kwam de totaalprijs niet veel goedkoper uit dan de J5 schroefset. Aangezien J5 de AVS functionaliteit ondersteund en de recensies op CL erg goed waren, heb ik besloten dat de J5 de betere optie is.

Kortom, ik heb nu de J5 besteld. J5 is nu bezig met een stukje research v.w.b. de GS450h. Ik heb gekozen om voor de AVS settings te kiezen om standaard de meer comfortabele settings (springrates) te nemen en in sport+ de hardere optie. Over drie weken moet dat rond zijn en worden ze hopelijk verzonden. J5 heeft een hele mooie korting aangeboden en rekent zelfs naar Nederland geen verzendkosten. Dit was erg netjes! Er komen echter natuurlijk wel importheffingen en BTW bij.

Meer informatie over de schroefset hier: http://www.j5usa.com/shop/2013-lexus-gs-350-fsport-awd (Bedankt Nick). Dit is wel de GS350, maar men heeft nu dus ook een schroefset met AVS ondersteuning voor de GS450h.

Foto:
Lexus+GS+fsport+RWD.JPG


Ik hou jullie op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Zolang het geen erkent euvel is dat de schokbrekers bij de AVC switch gaan lekken u onder normale omstandigheden snap ik de reactie van Lexus wel

er is duidelijk iets aan het onderstel verandert
rot is het zeker wel
RSR heeft zich laten zien als een keurig bedrijf ondanks hun product prima functioneert op met name de 350 als ik het goed begrepen heb

de keuze om destijds geen coilovers te kiezen snap ik nog niet helemaal want de voordelen zijn zoveel groter en het AVC systeem blijft werken

ben iig wel blij met je update en komt zo te zien allemaal wel weer goed :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Zolang het geen erkent euvel is dat de schokbrekers bij de AVC switch gaan lekken u onder normale omstandigheden snap ik de reactie van Lexus wel

er is duidelijk iets aan het onderstel verandert
rot is het zeker wel
ASR heeft zich laten zien als een keurig bedrijf ondanks hun product prima functioneert op met name de 350 als ik het goed begrepen heb

de keuze om destijds geen coilovers te kiezen snap ik nog niet helemaal want de voordelen zijn zoveel groter en het AVC systeem blijft werken

ben iig wel blij met je update en komt zo te zien allemaal wel weer goed :thumbsup:

Ik dacht goedkoper uit te zijn met verlagingsveren en wilde het AVS systeem blijven houden. J5 had ik nog niet van gehoord en ik wist ook niet dat de optie om AVS te behouden op coilovers bestond. Zo was ik bij de veren uitgekomen.

Een belangrijke les is het wel geweest. RSR (importeur Callaway) was inderdaad erg behulpzaam en netjes.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
't Ziet er uit als klasse spul :thumbsup:

Zolang het geen erkent euvel is dat de schokbrekers bij de AVC switch gaan lekken u onder normale omstandigheden snap ik de reactie van Lexus wel
Ik heb daar een enigszins gemengd gevoel bij (anders gezegd, ik geloof er geen bal van), er is enkel een andere veer toegepast. Kan mij niet goed voorstellen dat die schokbreker daar direct overstuur van raakt, zeker gezien de korte periode tussen montage en defect. Natuurlijk is het wel makkelijk om dan zoiets aan te wijzen. Laten we ook niet vergeten dat er een recall was m.b.t. de rubbers, dus daar zal misschien ook e.e.a. debet aan zijn geweest (trillingen etc).

Enne, welkom back Hube!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Bedankt GPS :) Tja, wat de reden ook is, het resultaat is hetzelfde. Maar het is wel een les, bij verlagingsveren is niemand verantwoordelijk, bij coilovers wel.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Dus onze voorzitter van stichting lexus forum post niet meer op lexusforum maar alleen nog bij onze Amerikaanse vrienden

ik hoop dat zijn nieuwe verlagings setje wel aan de verwachtingen voldoen
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Wel weer heel erg jammer, gelijk die negatieve teneur vol met aannames. :( Bij mijn vertrek als eigenaar en beheerder van LF heb ik aangegeven dat ik geen tijd meer heb voor Lexusforum en dat was echt geen loze kreet.

Hoe dan ook, J5 had mij gevraagd of ik iets op CL wilde zetten en ik heb dat gedaan. En snelle foto en verder geen lange uitleg. Het verhaal wilde ik immers hier delen.

Goed, de coilovers ontvangen, inklaring door de douane ging goed en was snel. Echter wilde post.nl dat ik het geld gepast cash in huis had en daardoor werd de levering vertraagd.

De set was zeer netjes verpakt. Ik had verwacht dat het in een grotere doos zou zitten, dus dacht ik stiekem dat er nog een nazending zou komen. Maar tot mijn verbazing was het compleet. Wat verder opvalt is hoe achterlijk licht het geheel is. De onderdelen van de schroefset wegen echt bijna niks. 00.jpg


Ik kan niet anders zeggen dan dat dit echt heel mooi spul is. Goede kwaliteit etc. Twee weken na ontvangst en twee weken vol irritatie over het geklop van mijn schokbreker rechtvoor en het zweverige gedrag van de GS, het stuiteren van de auto bij het raken van een oneffenheid in de weg etc, was de afspraak bij Karelsen in Soest eindelijk zover. 's ochtends er naar toe en dan begint het wachten. 01.jpg


Gelukkig mocht ik vrijelijk op en neer lopen tussen waar het werk gebeurde en de koffieruimte/wachtkamer :sneaky:. Al snel waren de oude schokbrekers verwijderd. Deze werden door Deep, die zelf het onderstel plaatste, vergeleken met fietspompjes.Ik dacht dat hij overdreef, maar kon na het zien van de schokbrekers de associatie ook niet meer loslaten. Onder zie je de schroefset links en de Lexus schokbreker met de RSR veer rechts: 02.jpg
03.jpg


Na een lange installatie was het eindelijk zover. De auto was uitgelijnd, de schroefset eronder. Deep raadde aan de auto nog even wat hoger te houden en deze over twee weken iets meer te laten zakken. Dit omdat de schroefset nog iets moet inzetten. Maar om dan even goed de tijd kunnen nemen het geheel af te stellen naar mijn wensen nadat ik wat rijervaring met de set heb opgedaan.

Hoe dan ook, de auto staat nu iets hoger (maar wel lager dan stock): 04.jpg



Maar hoe rijdt het nu? Tja, het is serieus even wennen. Alle problemen zijn verholpen. De auto stuurt directer als ooit. De oneffenheden zijn meer uitgefilterd dan voorheen, toch is het gevoel van/met het wegdek juist iets meer toegenomen. Ik ben zeer positief over de set, hij is zeer comfortabel, maar het limousine-achtige van de auto is er echt vanaf. Hij deint totaal niet meer. Wat ik om eerlijk te zijn totaal niet mis. Deinen doe je maar lekker in een LS :D

Nu even een paar weken rijden en dan zal ik wat meer gebruikerservaring kunnen geven.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Buikschuiven gaan we idd niet aan doen, Hij mag wel ietsje lager nog naar mijn mening.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Zo op de foto te zien staat ie mooi , maar wel prettig dat hem nu op elke gewenste hoogte kan zetten
nu weer genieten van je GS :thumbsup:
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Mooie updates, Hube! :thumbsup:
Te zien aan het verschil met de fietspompen zullen deze meer aankunnen. Hou ons op de hoogte. Blijft een hele mooie wagen.
:D
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Hube
Mooi dat het uiteindelijk toch opgelost is, ziet er goed uit en even ter uwe informatie een LS deint niet dat doen Amerikanen
Een LS zweeft en wordt door handige niveau systemen altijd strak op de weg gehouden zelfs het overhellen in bochten wordt gecompenseerd