Project KWP

• Onderwerp starter Onderwerp starter KWP
  • Startdatum Startdatum
Bijna dezelfde zie ik best vaak zitten onder een zwarte verlaagde IS200 in de buurt van krimpen a/d ijssel. Kom hem wel eens tegen op weg naar mn werk. Staat erg goed!

O nou dat is lekker dan.... Denk ik weer redelijk uniek te doen, heeft me buurman ze ook....

Nou de velgen liggen in de auto, van de week even banden regelen en dan schuif ik ze er maar gelijk onder. Sneeuw en pekel hebben we niet meer denk ik.

En zoals altijd is er weer een maar aan de velgen.... Ik had de beste man nog uitroepelijk gevraagd of de velgen helemaal netjes waren, nee geen schade ze zijn als nieuw zei hij. Daar aangekomen (na 1,5 uur en 170 km) blijkt 1 velg toch lelijke doch kleine krassen te hebben, ja komt van het afdraaien van de banden, dat heb ik niet eerder gezien.... Jaja, is gewoon van een stoepje. Zo jammer weer, volgende week maar even een lakstiftje in kleur laten maken. Die velg monteer ik dan ook maar aan de rechterzijde van de auto, dan zie ik 'm niet zo veel :P

:X :X :X :X ik word gek! Net de velgen aan het schoonmaken, zie ik dat er 1 velg gericht is en niet helemaal netjes. 1 velg is uit de kleur en er is aan de naaf gerommeld met een vijl ofzo.... Is ook klote, uit een donkere hoek van een garage gekocht. Ik koop nooit meer gebruikte velgen! Dan maar een set wat duurder is en niet helemaal m'n smaak want dit gedoe ben ik ook zat :(

Balen, Koen...die tegenslagen met 2e handse spullen is inderdaad soms lastig.
Hopelijk vindt je uiteindelijk wat je zoekt. Don't give up...
:winke:

Ik neem de wielen mee naar me werk en dan hang ik ze even op het balanceer apparaat om te kijken of ze wel recht zijn. Als dit zo is laat ik ze opnieuw coaten. Het is niet anders

ai Koen... hoop dat ze toch ok zijn uiteindelijk... hoe is het met de corolla trouwens?

mlcoolj zei:
hoe is het met de corolla trouwens?

Ja hoe zal ik het zeggen.... K*t!

Vorige week is er iemand in het LA scherm gereden, deze had ik net opgeknapt ivm veel weggeplamuurde roest. Helemaal kaal gemaakt en nieuwe stukken in gezet. Door het lassen is het staal vrij hard dus nu is alles gescheurd.... Dus als iemand een LA scherm of een wielkast rand tegen komt voor een KE70 3 deurs sedan hoor ik het graag. Verder heeft het wissermechaniek het begeven en ben ik nu bezig met het ombouwen van een andere van ongeveer dezelfde modelserie maar hij is net wat anders. Origineel en imitatie is er niiks te koop voor deze auto dus ik zal alles wat stuk gaat moeten maken. Ik heb ook een gereviseerde diff gevonden, de originele maakte wat herrie en ik heb er nu een achteras van een TE71 onder zitten, deze is groter waardoor de aandrijfas niet helemaal lekker zit wat trillingen als gevolg heeft. Maar goed dat is binnenkort ook opgelost met het originele gereviseerde diff. Was maar 100 euro trouwens... Ik kwam er helaas wel weer achter dat er op de originele achteras een gat in de veerschotel zit. Dit zal ik maar dicht lassen en er veel tectyl op doen want eigenlijk mag dit niet gerepareerd worden voor de apk. Maarja, zie maar is iets nieuws te vinden....

inderdaad heel creatief bezig!!

het is wel balen dat er zo weinig onderdelen te krijgen zijn voor dat model!

KWP zei:
:X :X :X :X ik word gek! Net de velgen aan het schoonmaken, zie ik dat er 1 velg gericht is en niet helemaal netjes. 1 velg is uit de kleur en er is aan de naaf gerommeld met een vijl ofzo.... Is ook klote, uit een donkere hoek van een garage gekocht. Ik koop nooit meer gebruikte velgen! Dan maar een set wat duurder is en niet helemaal m'n smaak want dit gedoe ben ik ook zat :(

Dat vind ik inderdaad het grote nadeel van een setje gebruikte wielen... Heb dat ook ooit gehad...
Nog geen foto's van de wielen in gemonteerde of ge-test-paste toestand? Zijn wel hele mooie velgen namelijk... Ben heel benieuwd hoe ze onder de 300 staan...

Nee ik heb ze nog niet terug, ze waren terug van de poedercoater maar ze hadden er nu nog 1 opnieuw gedaan waardoor er dus 2 dezelfde kleur waren en de andere 2, gaat ?m ook niet worden dus ze gingen weer retour.

Eergister is de schade aan de voorzijde vast gesteld op 1070 euro, hopen dat het waarborgfonds uitkeert....

Gister voortgang geboekt met de de auto! De velgen zitten eronder en de tail light mod is ook gedaan!

Voor heb ik nu 225/40R18 op een 8j velg en dat is net iets te smal voor het mooie (naar mijn smaak) Maar goed achter met 245/40R18 staat het dan ook een stuk beter. Nu lijkt de voorkant van de auto alleen erg hoog te staan t.o.v. achter, dat klopt ook wel want achter zitten de schroef dempers er nog onder. Maar ik kijk het even aan hoe het met de bodykit uit gaat komen qua hoogte. Aan de hand daarvan kijk ik wat ik met het veersysteem ga doen. Of verlagings veren of de originele eronder houden. Het is een redelijk dagelijkse auto voor mij en moet daarom door de Rijnmondse jungle met himalaya's kunnen ploeteren, een te lage auto is dan ook echt geen optie.

In de mistlamp units heb ik, na 1,5 uur schelden en pielen, rond geknipte stickers van duck tape met witte lijm kant geplakt zodat ze meer op de buitenste lijken en dat is aardig gelukt moet ik zeggen. Het was lastig om de stickers precies op de goede plek te plakken, je kan het glas er niet makkelijk afhalen dus ik heb nu door het lampgat zitten klooien. Het is ook zo dat de stickers niet precies in het midden moeten zitten, door de
a-symmetriche rondingen van het glas kijken de lampen dan scheel als je snapt wat ik bedoel. Maar goed ze zitten erin en het resultaat mag er wezen. De verlichting op de units is nu mistlicht, rem licht en normale verlichting.

En alsof ik blijf hangen, er is weer iemand achterop gereden terwijl ik al een tijdje stil stond op een rotonde omdat het zo druk was. Het is toch ongelooflijk! Precies op dezelfde plek, alleen nu een stuk harder. De RA hoek staat nu iets naar binnen waardoor het achterlicht en de klep nu niet goed meer sluiten op de rest van de carrosserie. Maar gelukkig geen lakschade aan de carrosserie, behalve de bumper dan maar die was al totall loss verklaard.

Even wat snelle foto?s, ik had niet echt tijd voor een mooie shoot. En door alle ongewenste face lifts is dat ook zonde van de tijd...

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Ik kwam ook nog een paar foto's van m'n Corolla tegen:

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

zo koen je hebt die motorcompartiment van de corolla flink onder handen genomen ziet er clean uit :rulez:

maar denk dat ik ver uit de buurt van jouw woonplaats blijf, al die mensen kunnen geen auto rijden :p

Ik moet toch echt eens tekst bij foto's gaan lezen... Was je foto's aan het bekijken en dacht: als ik niet beter zou weten zou ik denken dat ik een 4A-FE in je auto zag liggen (herkende hem van mijn corolla)... Dat was dus ook zo, alleen niet in de IS!

Velgen staan hem erg netjes! Qua verlaging zou ik toch aan een schroefset denken. Die kun je ook op een acceptabele hoogte afstellen en geeft je het voordeel dat je je "stance" tot de millimeter nauwkeurig kunt bepalen en geeft toch een strakkere wegligging zonder al te veel in te leveren op comfort.

Achterlicht mod is echt heel netjes! Volgens mij is het in het donker van ver nu net een R34 Skyline. Zitten die units dicht gekit of dicht gesmolten/plasticlast? Als ze gekit zijn zijn ze met wat hulp van de oven zo opengemaakt en weer dicht.

Die units heb ik niet heel zorgvuldig bekeken en rondom zit er ook een rubber over de naad geplakt. Ik vind het eng om units op die manier open te maken, was nu op zich ook niet nodig, had wel handiger geweest maar goed.

Ik was net zo zuinig op de corolla als op de Lex, die corolla was ook echt m?n 2e vriendin. Alleen lag ik daar niet mee in bed;)

Jeroen zei:
zo koen je hebt die motorcompartiment van de corolla flink onder handen genomen ziet er clean uit :rulez:

maar denk dat ik ver uit de buurt van jouw woonplaats blijf, al die mensen kunnen geen auto rijden :p

Ja er zijn aardig wat uurtjes verdwenen in die auto...

En de schades zijn steeds ergens anders, dat is nog het ergste...