Gister voortgang geboekt met de de auto! De velgen zitten eronder en de tail light mod is ook gedaan!
Voor heb ik nu 225/40R18 op een 8j velg en dat is net iets te smal voor het mooie (naar mijn smaak) Maar goed achter met 245/40R18 staat het dan ook een stuk beter. Nu lijkt de voorkant van de auto alleen erg hoog te staan t.o.v. achter, dat klopt ook wel want achter zitten de schroef dempers er nog onder. Maar ik kijk het even aan hoe het met de bodykit uit gaat komen qua hoogte. Aan de hand daarvan kijk ik wat ik met het veersysteem ga doen. Of verlagings veren of de originele eronder houden. Het is een redelijk dagelijkse auto voor mij en moet daarom door de Rijnmondse jungle met himalaya's kunnen ploeteren, een te lage auto is dan ook echt geen optie.
In de mistlamp units heb ik, na 1,5 uur schelden en pielen, rond geknipte stickers van duck tape met witte lijm kant geplakt zodat ze meer op de buitenste lijken en dat is aardig gelukt moet ik zeggen. Het was lastig om de stickers precies op de goede plek te plakken, je kan het glas er niet makkelijk afhalen dus ik heb nu door het lampgat zitten klooien. Het is ook zo dat de stickers niet precies in het midden moeten zitten, door de
a-symmetriche rondingen van het glas kijken de lampen dan scheel als je snapt wat ik bedoel. Maar goed ze zitten erin en het resultaat mag er wezen. De verlichting op de units is nu mistlicht, rem licht en normale verlichting.
En alsof ik blijf hangen, er is weer iemand achterop gereden terwijl ik al een tijdje stil stond op een rotonde omdat het zo druk was. Het is toch ongelooflijk! Precies op dezelfde plek, alleen nu een stuk harder. De RA hoek staat nu iets naar binnen waardoor het achterlicht en de klep nu niet goed meer sluiten op de rest van de carrosserie. Maar gelukkig geen lakschade aan de carrosserie, behalve de bumper dan maar die was al totall loss verklaard.
Even wat snelle foto?s, ik had niet echt tijd voor een mooie shoot. En door alle ongewenste face lifts is dat ook zonde van de tijd...
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Ik kwam ook nog een paar foto's van m'n Corolla tegen: