Spamhoek!

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden, hij is zo hoekig, de LM dus.....:unsure:

Wel apart dat er nog het "ouderwetse" cc-pookje in zit terwijl dat hier toch zowel bij Toyota als Lexus aan het verdwijnen is.
 

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
131
92
28
Kwam er vandaag pas achter, na bijna 2 jaar CT200h bezit, dat de linker en rechter gordel niet in de golder-houder van de middelste gordel passen. Echt lastig toen ik iets moest vervoeren vandaag en dat vast wilde zetten met de rechter gordel.
 

joey_brasco

Nieuw hier
7 mei 2012
18
29
13
De populaire car reviewer Doug Demuro heeft recentelijk een video geplaats over een IS300 sportcross.
Hij is erg positief en zo te horen is het model wereldwijd bijzonder zeldzaam.
Dus eigenaars van een sportcross: koester 'm. helemaal als het een 300 is.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Wordt het dan toch tijd voor een Tesla? Waar halen ze die gekke ideeën toch vandaan?


Op zaterdag 18 november werd er een nieuw wereldrecord gevestigd op het Vermo-racecircuit in Espoo (Finland), toen maar liefst 687 Tesla’s deelnamen aan een indrukwekkende lichtshow, begeleid door de muziekstukken Everybody Wants To Rule The World en Sandstorm van Darude. Het Finse dronebedrijf Flyby Guys legde het lichtspektakel vanuit de lucht vast. Daar kwamen vier Mavic 3-drones en een FPV-drone aan te pas.

Wereldrecord​

Eind 2021 introduceerde Tesla de mogelijkheid om lichtshows te geven met hun elektrische auto’s. Daarbij gaan alle lichten van de auto aan en uit en zelfs kofferbak en ramen gaan open en dicht. Dit alles op de maat van de muziek. Tijdens een eerdere bijeenkomst in Duitsland deden 255 Tesla’s mee aan zo’n show.

Aan de lichtshow in Finland deden maar liefst 687 Tesla-eigenaren mee, en daarmee werd een nieuw wereldrecord gevestigd. Via de website TeslaLightShows moesten ze eerst de choreografie downloaden. Door middel van een timer werd ervoor gezorgd dat alle auto’s precies op hetzelfde moment met de show begonnen.

In deze verbluffende video van de Tesla-bijeenkomst is de omvang van het evenement goed te zien:

 
  • Haha
  • Wow
Waarderingen: D43m0n en Arbitrator

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Bizar dat ze dit mogelijk maken, het is een bedrijf met ups en downs maar lol en gekke dingen is daar (gelukkig) nog wel mogelijk. Ik heb er aan de andere kant ook allerlei vragen bij, zoals wat je moet doen met je Tesla om daarop aan te sluiten? Toevallig in de buurt zijn en dan een uitnodiging op het scherm accepteren? Maar technisch lijkt het me ook een uitdaging, de timing van al die Tesla’s lijkt spot on op de music. Hun (Internet?) verbinding voor die timing lijkt uitstekend. Tenzij ze vooraf een exact getimed bestand gedownload krijgen.

Als ze dit kunnen, wat gaat Tesla dan een keer doen op 1 april? :trollface:

Ik weet wel, dat ik voorlopig een offline auto blijf rijden :ninja:
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Mijn buurman heeft recent een nagelnieuwe Model Y gekocht en die kan die fratsen ook uithalen met zijn "auto". Onwijs lachen, kofferdeksel en spiegels en ook het deksel van de laadstroomaansluiting bewegen open en dicht op de maat van de gekozen muziek en met de lichten mee, je lacht je rot met dat malle ding. Hij kan de auto ook een scheetgeluid laten maken als je erlangs loopt en zijn ventje van 9 speelt achter het stuur race games vanaf dat 17" scherm met het stuur van de auto en gas en rem......te bizar, maar hopen dat dat goed beveiligd is allemaal. Maar de techniek is schier grenzeloos....
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Net aan, ik heb ermee gereden maar het zal nooit mijn ding worden. Snel? Ja, absoluut, bijna eng zelfs, maar voor de rest een sfeerloze "bak" die verdomd weinig aan rijgevoel teruggeeft als je ermee rijdt....;)
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Net aan, ik heb ermee gereden maar het zal nooit mijn ding worden. Snel? Ja, absoluut, bijna eng zelfs, maar voor de rest een sfeerloze "bak" die verdomd weinig aan rijgevoel teruggeeft als je ermee rijdt....;)
Ik denk dat "sfeerloos" de beste beschrijving is voor het merk. Dat trekt bepaalde kopers aan en andere beslist niet. Hoe meer "gimmicks" hoe beter, een volwassen hand is niet snel gevuld....
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en Arbitrator

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Ik denk dat "sfeerloos" de beste beschrijving is voor het merk. Dat trekt bepaalde kopers aan en andere beslist niet. Hoe meer "gimmicks" hoe beter, een volwassen hand is niet snel gevuld....
Ik heb persoonlijk liever een auto die goed is in 'auto zijn' ipv gameboy zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
157
134
43
Ik liep vorige week over de beurs "Fully Charged"
Het viel me op dat de interesse en de "beleving" voornamelijk het grote scherm in het midden was.
Het gaat niet meer om de grootste auto maar om de grootste iphone :sneaky:
 
  • Haha
Waarderingen: Higgie

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Wat mij betreft nemen ze de aandrijflijn van Tesla, die op dit moment nog altijd één van de beste is, en zetten ze die in een Lexus. Dan heb je pas een echt goede BEV. Wat Toyota/Lexus op dit moment aan elektrische voertuigen te bieden heeft vind ik op zijn zachtst gezegd niet erg indrukwekkend.

Jarno
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Ik liep vorige week over de beurs "Fully Charged"
Het viel me op dat de interesse en de "beleving" voornamelijk het grote scherm in het midden was.
Het gaat niet meer om de grootste auto maar om de grootste iphone :sneaky:
Dat dus, zo ook bij mijn buurman, gek van gadgets en gimmicks, heeft verder weinig met auto's maar alles met beeldschermen, en dat mag hè, ieder zijn meug, of moet ik zeggen meuk....? In ieder geval is hij blij met zijn beeldscherm op wielen (y) Niet mijn ding maar ik ben ook niet van het gamen en zo, generatiedingetje denk ik ;)
Overigens begint dat ding tegenwoordig rond 06:45 raar te grommen buiten, hinderlijk geluid waar ik wakker van word, toch eens vragen wat 'ie dan doet en of dat echt nodig is.....
 
  • Haha
Waarderingen: Arbitrator