Spamhoek!

Vandaag is de UX even terug naar Zwolle voor wat garantie werk. Als leenauto heeft ze een LBX meegekregen. Mijn vriendin vind hem fijn rijden, de bediening heeft veel raakvlakken met de RX. De UX voelt wel meer aan als auto dan de LBX. De LBX heeft een hoog CH-R gehalte met hard plastic, lichte deuren, en (oh help) een drie cilinder motor blok. Desondanks is het een redelijk vlotte auto, je bent sneller dan een Aygo 🙂. Als er gekozen kan worden tussen een oude UX of nieuwe LBX, dan zou ik een UX kiezen. Maar als ik echt mag kiezen, dan graag een RX president line.

*Edit* opmerking vriendin nadat ze las wat ik plaatste:"Mijn eigen UX vind ik leuker"

1000030429.jpg

Grappig, ik heb deze LBX ook meegekregen tijdens een onderhoudsbeurt.
Vond het wel een plezierige wagen. Ik begrijp dat mensen er blij mee zijn.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Grappig, ik heb deze LBX ook meegekregen tijdens een onderhoudsbeurt.
Vond het wel een plezierige wagen. Ik begrijp dat mensen er blij mee zijn.
De LBX is niet slecht. Hij wordt weggezet als de opvolger van de UX. In specificaties is hij wel minder. (Minder vermogen en minder binnenruimte). Ik vindt het meer een CT opvolger.

Tja, jullie uitvoering en type ken ik niet, maar qua mijn ervaringnu met een Rx450+_ 2025 president line kan ik zeggen; geen verkeerde optie ☺️☺️

• Leuk
Waarderingen: HondaFan
Ik snap de vergelijking UX vs LBX niet zo goed. In mijn optiek is de LBX een Yaris, misschien een Yaris Cross maar zeker geen Corolla. En dus ook geen UX. Als ik UX rijder was en een keus zou moeten maken tussen LBX en een Corolla omdat er geen UX'en meer waren dan werd het zonder meer een Corolla (Cross).
Iets met appels en peren? :unsure:

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Tja, jullie uitvoering en type ken ik niet, maar qua mijn ervaringnu met een Rx450+_ 2025 president line kan ik zeggen; geen verkeerde optie ☺️☺️
Mijn RX is uit december 2023 en een executive line. Het was een soort van impuls aankoop. Ik heb (nu had) een auto budget en had mijn zinnen gezet op de nieuwe 2026 Rav4. Ik dacht dat een RX buiten bereik lag. Ik wil in principe nieuw of jong gebruikt met liefst max 30k op de teller. De executive die ik zag voldeed aan mijn eisen en zat iets boven het gereserveerde 2026 budget. De president line is nog luxer, maar met de executive zat ik al boven de eisen die ik had. Ik wil wel vasthouden aan budgetten en eisen, want het wordt anders steeds gekker.

Ik zeurde al een tijd over weer een RX te willen hebben en de RX was een afwijking van het plan. Het management of change process vereiste gesprekken met mijn management (vriendin en moeder). Hiermee voorkom ik onverwachte gevolgen ten gevolge van wijzigingen van het plan. Het management, keurde de aankoop goed. Ik geef gewoon hun de schuld voor het gemis van een president line. Ze hadden moeten adviseren om een nieuw pakket van eisen op te stellen en door te sparen voor een president line als dat nodig was om te voldoen aan de eisen 🙃.

Vroeger als ik iets wilde, zeiden mijn ouders niet zomaar ja. Wellicht nu wel een ja omdat het mijn eigen geld is hahaha. Maar ik ben dik tevreden en ook een LBX zou ik tevreden mee zijn.

Resultaat van een poll in de RX all generaties Group met meer dan 150 duizend leden wereldwijd.

Hello everyone,

below are the poll results along with my thoughts and conclusions.

What the poll shows

1️⃣ Core owner group: 40–60 years old

The strongest responses are clearly in the 40–50 and 50–60 age ranges.

This confirms the classic Lexus RX buyer profile:

• financially stable

• values comfort over sportiness

• prioritizes reliability, quietness, and ease of ownership

• often family-oriented or already past the “young family” phase

👉 The RX is not an impulsive purchase — it’s a rational, well-considered one.

2️⃣ A solid presence in the 30–40 group

The 30–40 age group is not negligible, which is interesting:

• many likely enter RX ownership through the used market or hybrids

• often coming from German premium brands

• attracted by lower running costs and long-term reliability

👉 Lexus is slowly attracting younger buyers, but the RX is still not a lifestyle or image-driven car.

3️⃣ Very small 20–30 segment

Very few responses here:

• the RX is often seen as too large, too expensive, or not sporty enough

• younger buyers tend to choose NX, UX, or German alternatives

👉 This is expected — the RX is not designed for this demographic.

4️⃣ Strong representation of 60+ owners

Noticeable presence in 60–70, 70–80, and even 80–90:

• extremely loyal customer base

• RX is often a “keep-forever” car

• high seating position, comfort, and reliability matter most

👉 This loyalty is one of Lexus’ biggest strengths.

Final conclusion

This poll confirms that the Lexus RX is a car built on trust, not image.

• it’s not bought to impress

• it’s bought for peace of mind

• it’s chosen for long-term ownership

That also explains:

• why the RX holds its value so well

• why many owners don’t return to German brands

• why comparisons like “BMW is more fun to drive” often miss the point for RX buyers

• Leuk
Waarderingen: HondaFan