Spamhoek!

Vandaag is de UX even terug naar Zwolle voor wat garantie werk. Als leenauto heeft ze een LBX meegekregen. Mijn vriendin vind hem fijn rijden, de bediening heeft veel raakvlakken met de RX. De UX voelt wel meer aan als auto dan de LBX. De LBX heeft een hoog CH-R gehalte met hard plastic, lichte deuren, en (oh help) een drie cilinder motor blok. Desondanks is het een redelijk vlotte auto, je bent sneller dan een Aygo 🙂. Als er gekozen kan worden tussen een oude UX of nieuwe LBX, dan zou ik een UX kiezen. Maar als ik echt mag kiezen, dan graag een RX president line.

*Edit* opmerking vriendin nadat ze las wat ik plaatste:"Mijn eigen UX vind ik leuker"

1000030429.jpg
 
Grappig, ik heb deze LBX ook meegekregen tijdens een onderhoudsbeurt.
Vond het wel een plezierige wagen. Ik begrijp dat mensen er blij mee zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Grappig, ik heb deze LBX ook meegekregen tijdens een onderhoudsbeurt.
Vond het wel een plezierige wagen. Ik begrijp dat mensen er blij mee zijn.
De LBX is niet slecht. Hij wordt weggezet als de opvolger van de UX. In specificaties is hij wel minder. (Minder vermogen en minder binnenruimte). Ik vindt het meer een CT opvolger.
 
Tja, jullie uitvoering en type ken ik niet, maar qua mijn ervaringnu met een Rx450+_ 2025 president line kan ik zeggen; geen verkeerde optie ☺️☺️
 
  • Leuk
Waarderingen: HondaFan
Ik snap de vergelijking UX vs LBX niet zo goed. In mijn optiek is de LBX een Yaris, misschien een Yaris Cross maar zeker geen Corolla. En dus ook geen UX. Als ik UX rijder was en een keus zou moeten maken tussen LBX en een Corolla omdat er geen UX'en meer waren dan werd het zonder meer een Corolla (Cross).
Iets met appels en peren? :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Tja, jullie uitvoering en type ken ik niet, maar qua mijn ervaringnu met een Rx450+_ 2025 president line kan ik zeggen; geen verkeerde optie ☺️☺️
Mijn RX is uit december 2023 en een executive line. Het was een soort van impuls aankoop. Ik heb (nu had) een auto budget en had mijn zinnen gezet op de nieuwe 2026 Rav4. Ik dacht dat een RX buiten bereik lag. Ik wil in principe nieuw of jong gebruikt met liefst max 30k op de teller. De executive die ik zag voldeed aan mijn eisen en zat iets boven het gereserveerde 2026 budget. De president line is nog luxer, maar met de executive zat ik al boven de eisen die ik had. Ik wil wel vasthouden aan budgetten en eisen, want het wordt anders steeds gekker.

Ik zeurde al een tijd over weer een RX te willen hebben en de RX was een afwijking van het plan. Het management of change process vereiste gesprekken met mijn management (vriendin en moeder). Hiermee voorkom ik onverwachte gevolgen ten gevolge van wijzigingen van het plan. Het management, keurde de aankoop goed. Ik geef gewoon hun de schuld voor het gemis van een president line. Ze hadden moeten adviseren om een nieuw pakket van eisen op te stellen en door te sparen voor een president line als dat nodig was om te voldoen aan de eisen 🙃.

Vroeger als ik iets wilde, zeiden mijn ouders niet zomaar ja. Wellicht nu wel een ja omdat het mijn eigen geld is hahaha. Maar ik ben dik tevreden en ook een LBX zou ik tevreden mee zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave
Resultaat van een poll in de RX all generaties Group met meer dan 150 duizend leden wereldwijd.

Hello everyone,

below are the poll results along with my thoughts and conclusions.

What the poll shows

1️⃣ Core owner group: 40–60 years old

The strongest responses are clearly in the 40–50 and 50–60 age ranges.

This confirms the classic Lexus RX buyer profile:

• financially stable

• values comfort over sportiness

• prioritizes reliability, quietness, and ease of ownership

• often family-oriented or already past the “young family” phase



👉 The RX is not an impulsive purchase — it’s a rational, well-considered one.







2️⃣ A solid presence in the 30–40 group

The 30–40 age group is not negligible, which is interesting:

• many likely enter RX ownership through the used market or hybrids

• often coming from German premium brands

• attracted by lower running costs and long-term reliability



👉 Lexus is slowly attracting younger buyers, but the RX is still not a lifestyle or image-driven car.







3️⃣ Very small 20–30 segment

Very few responses here:

• the RX is often seen as too large, too expensive, or not sporty enough

• younger buyers tend to choose NX, UX, or German alternatives



👉 This is expected — the RX is not designed for this demographic.







4️⃣ Strong representation of 60+ owners

Noticeable presence in 60–70, 70–80, and even 80–90:

• extremely loyal customer base

• RX is often a “keep-forever” car

• high seating position, comfort, and reliability matter most



👉 This loyalty is one of Lexus’ biggest strengths.







Final conclusion



This poll confirms that the Lexus RX is a car built on trust, not image.

• it’s not bought to impress

• it’s bought for peace of mind

• it’s chosen for long-term ownership



That also explains:

• why the RX holds its value so well

• why many owners don’t return to German brands

• why comparisons like “BMW is more fun to drive” often miss the point for RX buyers
 
Nooit geweten van mijn ouwe RX....
alle ramen en schuifdak kunnen via de key fob tegelijk open en dicht. Kwam er toevallig achter in een wat speelse bui.
Geen idee waar dat goed voor is, maar het kán :-)
Ben benieuwd of er meer dingen mogelijk zijn waar ik geen weet van heb, kom maar doorrrrr
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
alle ramen en schuifdak kunnen via de key fob tegelijk open en dicht. Kwam er toevallig achter in een wat speelse bui.
Voor mensen die denken; "dat wil ik ook, maar bij mij lukt het niet".
Ik heb al bij twee Lexussen meegemaakt dat het niet ging, maar dat kwam doordat die optie simpelweg uit stond (aan te zetten door dealer, Techstream of Carista)

Geen idee waar dat goed voor is, maar het kán :-)
Auto luchten voordat je instapt als deze in de bakkende zon heeft gestaan.
Of, waar ik het afgelopen weekend voor heb gebruikt. Iemand stond heel dicht op mijn auto geparkeerd en ik moest er even iets uit pakken, dat ging veel gemakkelijker door het raam.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me en Bobusa
Of, waar ik het afgelopen weekend voor heb gebruikt. Iemand stond heel dicht op mijn auto geparkeerd en ik moest er even iets uit pakken, dat ging veel gemakkelijker door het raam.
Dacht even dat je ons ging vertellen dat je door het DAKraam geklauterd was.... :cool:
Maar goed, dat klinkt allemaal wel plausibel ja.
 
  • Haha
Waarderingen: RoelVB
Nooit geweten van mijn ouwe RX....
alle ramen en schuifdak kunnen via de key fob tegelijk open en dicht. Kwam er toevallig achter in een wat speelse bui.
Geen idee waar dat goed voor is, maar het kán :-)
Ben benieuwd of er meer dingen mogelijk zijn waar ik geen weet van heb, kom maar doorrrrr
Wel oppassen geblazen: als je sleutelbos klem zit en per ongeluk de 'deuren open'-knop ingedrukt houdt, dan kun je er 's ochtends wel eens achter komen dat de auto de hele nacht met de ramen wijd open heeft gestaan.... :eek:
 
  • Leuk
Waarderingen: HondaFan en Bobusa
Wel oppassen geblazen: als je sleutelbos klem zit en per ongeluk de 'deuren open'-knop ingedrukt houdt, dan kun je er 's ochtends wel eens achter komen dat de auto de hele nacht met de ramen wijd open heeft gestaan.... :eek:
Mijn garage heeft een keer een hele nacht open gestaan, omdat ik per ongeluk op de afstandsbediening had gedrukt.

Met afstandsbedieningen is het altijd een beetje oppassen.

Gelukkig geeft mijn auto en de garage deur een waarschuwing als er iets open staat. Op afstand kan ik de boel bedienen en op de beveiligings cameras controleren.
 
Mijn garage heeft een keer een hele nacht open gestaan, omdat ik per ongeluk op de afstandsbediening had gedrukt.

Met afstandsbedieningen is het altijd een beetje oppassen.

Gelukkig geeft mijn auto en de garage deur een waarschuwing als er iets open staat. Op afstand kan ik de boel bedienen en op de beveiligings cameras controleren.
Hier ook ooit een keer gebeurt, door een steentje die de beveiliging activeerde en de roldeur weer omhoog stuurde. Boefje heeft wel wat gejat. Sindsdien w8 ik tot de deur helemaal dicht zit. Vaak trek ik ook de stekker eruit…. Maar de Lexus staat nog steeds buiten, moet echt eens de garages opruimen en heel veel weggooien.