Ultimate Wax Proces

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Heb de klei van Meguiars nu geprobeerd nadat de klei van Sonax op was, 2 dingen vallen mij daarin op,

de klei van Meguiars is een klein stukkie zeg, de klei van Sonax is een stuk groter.
vuil van je auto zoals boomhars en kleine roestspikkels op de lak gaan perfect samen met Sonax, die verwijderd de rotzooi van je lak als sneeuw voor de zon.

de Meguiars geeft meer echter iets meer glans als de Sonax, maar na het in de was zetten van de auto zie je eigenlijk geen verschil tussen de glans of je nu Meguiars of Sonax gebruikt.

Mijn voorkeur voor het verwijderen van vuil is Sonax en voor de glans Meguiars wet look.

Goede was ben ik nog aan het uitdokteren, ik ga eens bijenwas proberen. :baseball:


waar je de auto mee wast doet niet ter zake, al neem je spullen van de aldi, het gaat erom dat je het losse vuil van de auto afwast.

En poetsen doe ik handmatig, machinaal maakt de lak op langere termijn erg dun.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Verschil in klein heb je altijd wel :)

Je hebt zacht, deze moet je wat meer vloeistof bij gebruiken, maar verwijdert vuil iets beter.

Dus waarschijnlijk zit daar voornamelijk het verschil in. En klein hoef niet zo groot te zijn zelfs, die van mequiars doe ik nog eens knippen in 3 stukken, dus misschien ben jij gewend om wat meer te gebruiken.

Kleien doet trouwens niet zo heel veel in de glans, maar ik denk dat jij de wax bedoel toch? sonax wax vs mequiars wax?

Als je Dual action machine gebruikt, dan poets je bijna niks van je lak :) wat hij doet is wat jij met je hand doet, maar dan egaler en een meer even druk uitoefenen. Een rotary machinemoet je wel van afblijven inderdaad :) want daar kan het zo fout gaan.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
I know, maar heb liever wat dikkere plak om mijn vingertoppen heel te houden ;)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
wat je kan doen is een speciaal padje waar je mee kan clayen :) dat scheelt ook weer :D
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Zijn daar pads voor dan???? weer wat geleerd, merci Alan :worship: :rulez:
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Is kleien trouwens specifiek iets voor auto lakken?

Als proef heb ik namelijk twee fietsen gekleid maar daar zit een blanke lak laag overheen waar bijna geen vuil afkomt met de klei.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
In principe zou het gewoon op alle lakken kunnen werken. waarschijnlijk waren ze dan niet zo vies :)
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hmm,dan vraag ik me af of ik dat bij mijn auto wel hoef te doen, die blinkt namelijk nu al veel harder dan die twee fiesten deden :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
dat wil zeggen dat die alleen maar nog beter van wordt.

Je kan gewoon anders alleen de sealant doen, dat scheelt weer tijd.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Mijn LS glom ook als een snottebel in de manenschijn, maar met clayen kwam er nog behoorlijke rotzooi af, dus glans zegt niet zo veel over vuil. :D
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hmm, misschien toch maar een keer doen dan. Mijn auto heeft alleen een protech behandeling gehad waardoor ik er liefst pas over een jaar met polijst middelen op wil gaan werken. Helaas zie ik al wel de eerste kleine (poets-) krasjes op de lak maar die zijn gelukkig nog zo klein dat je ze pas ziet als je er een lamp bij houd.

Aanstaande Zaterdag ga ik naar een clinic van Carclean.nl. Ik heb gisterenavond nog diverse pads en poetsmiddelen besteld dus alles wat ik zaterdag leer pas ik zondag meteen toe :).

Ik heb al wel gespeeld met de wolfgang saelant en de swissvax shield wax en was aangenaam verrast door hoe gemakkelijk die te verwerken waren. Uitpoetsen tot hoogglans ging moeiteloos!
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Die clinic van carclean is echt gevaarlijk (voor je portemonnee)
Als je daar bent is het net een snoepwinkel.

Afgelopen weekend heb ik mijn wintervelgen schoongemaakt. Heb daarvoor Iron X gebruikt. Het is geen velgenreiniger, maar het werkt wel beter als een velgenreiniger. Daarna heb ik klei gebruikt die gedegradeerd is voor lak. Dus de restjes vuil ook meegepakt. Daarna heb ik deze in de Poorboys sealant gezet. Zodra winter aanbreekt, zet ik ze nog een keer in de sealant en klaar.


Owja, dit is mijn basiscollectie. Staat nog een hoop op mijn verlanglijstje.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Geloof me...dit is niks. Qua waarde is dit 500 euro. Uitgegeven in 1 week tijd.
Moet minimaal nog 500 euro uitgeven, dan kan je redelijk all-round mee :p
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Die iron X ga ik eens proberen, goeie tip!

Heb je die mothers Clay gebruikt voor de velgen? De Meguiars klei pakte namelijk helemaal geen vastgehecht vuil mee toen ik die op mijn wintervelgen probeerde.

En ja het geld vliegt je portomonaie uit als je grondig wilt werken!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
ik weet er alles van.... en de virus heb ik al langer, dus de bedragen zijn ook al aardig opgelopen.. 1000euro is niet zo heel veel nee..