Ultimate Wax Proces

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
die mothers heb ik eerst gebruikt op gewone lak. Toen ie redelijk vervuild was, heb ik ze voor mn velgen gebruikt, maar daar ging niet veel meer op mn klei. Kan ook door de Iron X komen, want ijzerdeeltjes lossen op door Iron X.

Mothers is overigens 2x 80 gram klei. Heb die 80 gram in 2en geknipt. 40 gram is voldoende om te kleien. Dus heb nu 1 velgen klei en 1 klei voor mn lak en een nieuw pakje van 80 gram.
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Ik heb nog wat Action doeken aangeschaft, die gebruik voor het vuilere werk. Daarmee poets ik mn velgen uit of ik doe er mijn ramen mee.

Alles op de foto was nieuw aangeschaft. Had al Meguiers banden glim ofzoiets :p en een appicator.
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Nou....de Action doeken zijn redelijk zacht, als je niet beter weet. Maar als je die 6 euro doeken koopt bij Carclean, zijn ze nog veel zachter.

En tsja, als je 500 euro spendeert aan poetsspullen, dan kan die 6 euro doeken er ook wel bij. Ik heb er dan 6 gekocht in 3 verschillende kleuren en om een auto helemaal te doen, heb je echt 10 doeken nodig minimaal, dus heb ik er een paar van de Action. Vindt het zonde om de 6 euro doeken te gebruiken voor velgen, waar je remstof in krijgt.

Swirls krijg je overigens heel snel. Als je een velletje papier, gewoon over je lak heen wrijft, heb je al swirls erin zitten. Dus ja, ga je voor perfectie en dat is eigenlijk iedereen die veel geld uitgeeft aan poetsspullen, dan kan je net zo goed voor die 6 euro doeken gaan.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Action doeken voor velgen/uitlaat/Ramen/Interieur kan goed, ook voor je lak zou het kunnen hoor, maar zoals lince het aangaf, de doeken bij carclean zijnw el zachter...
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ik zal na Zaterdag ook eens fotootje maken, ik moet nu namelijk al spullen op elkaar stapelen in de garage :).
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Heb trouwens ook zo'n pad washer aangeschaft. Ben benieuwd of dat echt zo makkelijk werkt. Na de vorige keer pads uitwassen in de wasbak zat daar namelijk een dikke laag wax in aan gekoekt de volgende ochtend :-(.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Vandaag was de Clinic bij Carclean.nl. Heb een hoop geleerd, gehoord en gezien en ben met 4 tassen vol spullen weer naar buiten gelopen :)!

Mijn ideale wasproces wordt nu:

Reinigen:
- Wassen met Dodo Juice Born to be Mild.
- Eventueel velgen met Iron-X behandelen.
- Kleien met Meguiars of Mothers klei (die zijn het zachtst).
- Diep reinigen met Mothers Paint Cleaner.

Polijsten:
- DAP 500
- Monello Oranje, gele of witte pad i.cm. Monello Mezzo
- Monello Witte Of lichtgroene pad i.cm. Monello Finale

Voeden:
- DAP 500 + witte pad + Poorboys White Diamond Glaze

Beschermen:
- Winter: DAP 500 + Zwarte of Rode pad + Wolfgang Sealant.
- Zomer: DAP 500 + Rode of Gele Concours pad + Swissvax Shield.
- Voor de velgen heb ik nog twee speciale waxen maar die moet ik nog testen.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Tip: Voor de Japanse (middelharde) lakken is de DAP 500 prima maar voor harde lakken zoals bijv. die van Audi schijnt de 500 te licht te zijn. Dus als je alle auto's wilt kunnen doen, koop dan een DAP 900.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Het hele proces lukt vandaag niet maar ik ga wel met wat middelen experimenteren!
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ja maar niet als je 's middags 2 uur op de fiets moet koersen in een wedstrijd :)!
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hallo mannen,

Ben gisteren weer bij Carclean geweest, deze keer voor de DAP workshop.

Weer veel gehoord en geleerd en na de laatste ontbrekende spullen te hebben aangeschaft ben ik weer huiswaarts gekeerd om te gaan beginnen! Goed licht bleek wel een vereiste want mijn garage was te donker om krassen goed te zien. Een 400 Watt Bouwlamp met statief van 40 euro bij de Hornbach bracht uitkomst. Zo'n ding werkt trouwens veel beter dan die veredelde zaklamp die ze bij Carclean verkopen. Met de bouwlamp zag ik elk krasje en en met de zaklmap alleen de wat grotere krassen en beschadigingen.

Ik ben begonnen met m'n kofferbak als proefstuk en die is goed gelukt. De rest zal wel een etappe koers worden want het kost toch wel erg veel tijd. Die 8 uur voor een hele auto haal ik nooit!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het is te doen hoor hahahaha maar dat ligt aan de staat van je lak
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
I.v.m. sommige auto's die er gisteren waren is die van mij nog in mint condition en toch was ik incl. alles voor de eerste keer klaarzetten, die lamp etc. dik 2,5 uur bezig met alleen de kofferbak :-(.

Wat me trouwens verbaasde was hoe vuil de klei nog werd terwijl de auto er echt al schoon uitzag. Het behandelde deel voelt nu ook echt zo glad als een glijbaan.