Update Navigatie Systeem

Bas1973

Nieuw hier
12 apr 2016
14
1
0
Heeft er iemand een adres voor een update?
Downloaden misschien of moet dit via de dealer?
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
176
140
43
Ik dacht inderdaad ook dat ik een USB zou krijgen maar ik kreeg mail dat er een hele HDD wordt opgestuurd. Dus toen dacht ik laat maar even...
 

Timon

Nieuw hier
12 jul 2023
20
25
13
Heeft er iemand een adres voor een update?
Downloaden misschien of moet dit via de dealer?
Ik heb mijn Lexus nx 300h (2017) onlangs bij mijn dealer een nav update laten doen.( Kost normaal gesproken iets van een 185€) Alle straten rotondes etc staan er keurig op! Aanrader.
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
247
144
43
Ik heb bericht van Peterman Enschede. Er is nog een versie 2022 voor mijn auto (2010-2012 serie LS) Specifiek met VIN nummer laten bevestigen. Ja, dat verbaasde me. Volgens hen zijn het 5 DVD's (!) die het hele navigatiesysteem updatet incl. Gracenote. Update duurt 2,5 uur (kan ik me bijna niet voorstellen). Dus geen HDD uit te wisselen :LOL:
Kosten 170 Euro. Ga ik wel doen nadat de contactpersoon bij Peterman weer terug is van vakantie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timon en D43m0n

Bobusa

Actief
12 okt 2008
247
144
43
Ik dacht inderdaad ook dat ik een USB zou krijgen maar ik kreeg mail dat er een hele HDD wordt opgestuurd. Dus toen dacht ik laat maar even...
Hoi Speedy, zie mijn bericht hieronder, er is dus nog hoop :)
Ik heb bericht van Peterman Enschede. Er is nog een versie 2022 voor mijn auto (2010-2012 serie LS) Specifiek met VIN nummer laten bevestigen. Ja, dat verbaasde me. Volgens hen zijn het 5 DVD's (!) die het hele navigatiesysteem updatet incl. Gracenote. Update duurt 2,5 uur (kan ik me bijna niet voorstellen). Dus geen HDD uit te wisselen :LOL:
Kosten 170 Euro. Ga ik wel doen nadat de contactpersoon bij Peterman weer terug is van vakantie.
 

Richie

Hoort erbij
1 aug 2023
34
50
18
Als ik het goed begrijp kan het updaten dus alleen betaald via een download of de dealer? Zat gisteren door het menu te bladeren (IS300h 2017) en ondanks de wifi, bluetooth en zelfs internet-hotspot aan werkt de knop 'update' niet.

Het vreemde is dat op de officiële Lexus-site mijn hardware-versie niet in de lijst voorkomt (15LWENEU 86130).

Last but not least, wordt meteen de firmware (indien er recentere bestaat?) geüpdatet of alleen de kaart?
:coffee:
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
381
63
De IS kun je updaten d.m.v. het vervangen van het micro-sd kaartje wat onderin je dashboard zit geprikt. Updates kun je kopen via internet...
 
  • Leuk
Waarderingen: Richie

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
176
140
43
Hoi Speedy, zie mijn bericht hieronder, er is dus nog hoop :)
Hoi Bobusa,
Ik heb er wel belang bij om mijn systeem te updaten naar 2022... als je daar achteraan gaat wil je dan checken of en zo ja hoe ik daar aan kan komen?

Sorry dat mijn reactie even duurde, was op vakantie, net weer terug.
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
247
144
43
Hoi Bobusa,
Ik heb er wel belang bij om mijn systeem te updaten naar 2022... als je daar achteraan gaat wil je dan checken of en zo ja hoe ik daar aan kan komen?

Sorry dat mijn reactie even duurde, was op vakantie, net weer terug.
Ja, ben nog bezig om e.a. duidelijk te krijgen. Ik vroeg of ik het ook zelf kon doen en ze gaven aan dat dit kan. Maar heb mijn twijfels omdat volgens ClubLexus voor de 2010-2012 serie de update alleen via Tech Stream (alleen via de dealer dus) geïnstalleerd kan worden. Zodra ik meer weet dan laat ik het hier weten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Speedy J

Richie

Hoort erbij
1 aug 2023
34
50
18
De IS kun je updaten d.m.v. het vervangen van het micro-sd kaartje wat onderin je dashboard zit geprikt. Updates kun je kopen via internet...
Heb de navigatie via de dealer laten updaten i.c.m. aankoopkeuring (gehele dag kwijt), navigatie is nu 2023-01 dus weer fris en fruitig.
Wat wel opvalt is dat er bij 'software-update' nog steeds dezelfde versie staat (VC83107A, model 2017 facelift, 13/15mm systeem) verder geen nieuwe beschikbaar en niets in de historie?
Via MyLexus staat er wel een update bij, deze conform instructies op USB gezet maar deze worden niet herkend. Geen updates beschikbaar is goed nieuws? :unsure:

Eindelijk weet ik nu dat ik 100 km/uur mag rijden op de de snelweg; volgens mijn oude 2018 kaart mocht ik daar nog altijd overdag 130 rijden ;-)
Geeft de kaart ergens de maximumsnelheid aan of kan je dit instellen? Bij mijn losse TomTom zie je inderdaad netjes de maximumsnelheid en je eigen GPS-snelheid... Best jammer want zo kon ik de auto makkelijk 'ijken' (nu bijvoorbeeld 55 op teller is 51 op GPS).
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
697
622
93
Ik heb bericht van Peterman Enschede. Er is nog een versie 2022 voor mijn auto (2010-2012 serie LS) Specifiek met VIN nummer laten bevestigen. Ja, dat verbaasde me. Volgens hen zijn het 5 DVD's (!) die het hele navigatiesysteem updatet incl. Gracenote. Update duurt 2,5 uur (kan ik me bijna niet voorstellen). Dus geen HDD uit te wisselen :LOL:
Kosten 170 Euro. Ga ik wel doen nadat de contactpersoon bij Peterman weer terug is van vakantie.

Afhankelijk van welke auto je hebt zijn er voor de update van het navigatiesysteem bij Lexus/Toyota allerlei verschillende mogelijkheden. Ik heb zelf een GS 450H uit 2013 en daar zijn 5 DVD's nodig voor een update en het updaten kan een uur of 5 in beslag nemen. Op zich kun je dat zeker zelf doen, maar het is een stompzinnige klus. De auto moet daarvoor in "rijdbare staat" zijn, dwz de motor moet draaien als je de eerste DVD in de daarvoor gedachte gleuf steekt. Na verloop van tijd krijg je de melding dat DVD 2 er in moet etc. totdat je DVD 5 geheel hebt "afgespeeld". Ondertussen moet de motor blijven draaien, hoewel deze af en toe stopt omdat de hybride batterij "vol" is en het ook een tijdje electrisch kan, waarna de motor dan weer start enz. Als de auto min of meer onzichtbaar achter je huis staat is dat eventueel te doen, als hij gewoon langs de straat staat kan tijdens de uploadprocedure iedereen er zo mee wegrijden.

Ik heb het laten doen bij de dealer als onderdeel van een onderhoudsbeurt. Daar stond de auto dus 5 uur binnen met aan iedere uitlaatpijp een afzuigslang en een motor die dan weer wel en dan weer niet draaide terwijl de monteur zijn werk deed en af en toe voor discjockey speelde. Het genoemde bedrag van ca. 170 Euro voor de procedure klopt wel ongeveer. Het proces vergt dus niet continu aandacht, maar zodra er een DVD is afgespeeld vraagt de auto om de volgende DVD.

Wellicht dat het ook al rijdend kan, maar dan moet je wel mogelijk 5 uur lang de auto niet afzetten. Kortom, je kunt het zelf, maar er zijn leukere dingen te doen. Het systeem is waarschijnlijk in de basis al vrij oud, daterend uit het pre microSD of pre USB met voldoende opslagruimte tijdperk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

john165

Hoort erbij
17 aug 2021
76
37
18
Geeft de kaart ergens de maximumsnelheid aan of kan je dit instellen? Bij mijn losse TomTom zie je inderdaad netjes de maximumsnelheid en je eigen GPS-snelheid... Best jammer want zo kon ik de auto makkelijk 'ijken' (nu bijvoorbeeld 55 op teller is 51 op GPS).
Jawel, de kaart in mijn IS300h toont de maximum snelheid van een weg, al klopt die ook geregeld niet. Ik zou er in elk geval niet volledig op vertrouwen. Ook weet de navigatie niet dat je op de snelweg overdag 100 km/h mag en in de avond 130 km/h. Wat dat betreft is het allemaal tamelijk ouderwets. Mogelijk dat de premium navigatie dat wel beter doet (maar die heb ik niet).
 
  • Leuk
Waarderingen: Richie

john165

Hoort erbij
17 aug 2021
76
37
18
Grootste gemis bij de Lexus navigatie (althans de non-premium dan) is de real-time verkeersinformatie. Ik had 9 jaar geleden (!) een Volvo S60 die toen al via bluetooth en tethering met mijn mobiele telefoon een internetverbinding had en dat gebruikte om real-time verkeersinformatie bij de navigatie te betrekken. Dat werkte geweldig. Mijn Lexus uit 2020 doet dat met de 20 jaar oude TMC-techniek, waar je eigenlijk niets aan hebt.
Ik heb nu een heel praktische telefoonhouder gemonteerd in de Lexus waar ik bij wat grotere ritten altijd Flitsmeister open heb staan, niet alleen voor de flitsers maar eigenlijk alle verkeerssituaties worden gemeld, ook de werkelijke maximum snelheid van een weg.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Grootste gemis bij de Lexus navigatie (althans de non-premium dan) is de real-time verkeersinformatie. Ik had 9 jaar geleden (!) een Volvo S60 die toen al via bluetooth en tethering met mijn mobiele telefoon een internetverbinding had en dat gebruikte om real-time verkeersinformatie bij de navigatie te betrekken. Dat werkte geweldig. Mijn Lexus uit 2020 doet dat met de 20 jaar oude TMC-techniek, waar je eigenlijk niets aan hebt.
Ik heb nu een heel praktische telefoonhouder gemonteerd in de Lexus waar ik bij wat grotere ritten altijd Flitsmeister open heb staan, niet alleen voor de flitsers maar eigenlijk alle verkeerssituaties worden gemeld, ook de werkelijke maximum snelheid van een weg.

Google eens op V-Line !
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
V-Line ?
Ik vind vanalles in Google, maar niets wat met Lexus of navigatie heeft te maken. Heb je een specifieke link?

'ff doorscrollen naar het einde. Het is VLine zonder streepje zie ik. Dit ziet er echt reuze interessant uit. Uitgave lijkt een hoop... maar nooit meer updates... en je behoudt het OEM gedeelte ook altijd !
 

Lexus4me

Hoort erbij
18 mei 2023
69
53
18
Grootste gemis bij de Lexus navigatie (althans de non-premium dan) is de real-time verkeersinformatie. Ik had 9 jaar geleden (!) een Volvo S60 die toen al via bluetooth en tethering met mijn mobiele telefoon een internetverbinding had en dat gebruikte om real-time verkeersinformatie bij de navigatie te betrekken. Dat werkte geweldig. Mijn Lexus uit 2020 doet dat met de 20 jaar oude TMC-techniek, waar je eigenlijk niets aan hebt.
Ik heb nu een heel praktische telefoonhouder gemonteerd in de Lexus waar ik bij wat grotere ritten altijd Flitsmeister open heb staan, niet alleen voor de flitsers maar eigenlijk alle verkeerssituaties worden gemeld, ook de werkelijke maximum snelheid van een weg.
Bij Lexus kan het wel, alleen weet ik het niet per model en jaartal.
Mijn IS300H (2021) en latere GS300H (2019) kunnen het.