Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Het weer was goed, ik had tijd, en dus vandaag doorgegaan met poetsen. Dit keer was het kunststof aan de beurt. Ik was al een tijdje op zoek naar iets wat het ietwat grijs geworden kunststof weer in ere kon herstellen. Ik heb al van alles geprobeerd maar was nergens echt tevreden mee: áls iets al hielp, was het effect maar tijdelijk. Dit keer heb ik de combinatie prewow en black wow een kans gegeven. In tegenstelling tot andere producten zou prewow verontreinigingen permanent moeten verwijderen, en back wow daarna het zwart moeten herstellen. Dit was hoe het kunststof er voor de behandeling uitzag:
Voor.jpg
Niet erg fraai maar geen enkel middel heeft het tot dusver weer goed kunnen krijgen. Tijd om te kijken of het met dit spul wel gaat lukken. Dit is het resultaat van de behandeling:
Na.jpg

Ik denk dat we dit wel een succes mogen noemen. Ik ben benieuwd of dit nu ook blijvend is of op zijn minst een paar maanden zo blijft. We gaan het zien maar voor nu ben ik in elk geval tevreden. Mijn rug is na twee dagen polijsten en poetsen in rare houdingen iets minder tevreden, maar dat heb ik ervoor over.

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: AKA_Q en Lexpeter

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
En vandaag alweer het volgende klusje gedaan: de wielen. De velgen helemaal schoongemaakt met Monello non-ferro en daarna behandeld met Poorboy's World Wheel Sealant. De banden schoongemaakt met Gyeon Q²M TireCleaner en beschermd met Gyeon Q² Tire. Weer een stapje dichter bij een auto die er bijna fabrieksnieuw uitziet. :)

20230518_175113.jpg

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: Higgie

Ik heb ook een Lexus

Hoort erbij
2 apr 2023
79
73
18
Ik heb ermee gereden en gekeken of DVD ook betekent dat je DVD kan kijken. Kreeg wel geluid maar geen beeld al kon ik wel de beeldverhouding instellen. Zoek geen oplossing hoor, was gewoon benieuwd.
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
Ik heb ermee gereden en gekeken of DVD ook betekent dat je DVD kan kijken. Kreeg wel geluid maar geen beeld al kon ik wel de beeldverhouding instellen. Zoek geen oplossing hoor, was gewoon benieuwd.
klopt, maar handige harry's omzeilen dit met een draadje en dan kan het wel, zogenaamd voor de medepassagiers, jaja
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Ik heb mijn nieuwe Monello Rafiini finessing pads geprobeerd, dit zijn schijven voor op de polijstmachine die niet polijsten maar alleen bedoeld zijn voor het uitpoetsen van wax e.d. Gaat als een trein met prima resultaat. Voorlopig ben ik wel weer even klaar met poetsen, er hangt nu zoveel stuifmeel in de lucht dat tegen de tijd dat je klaar bent met de achterkant van de auto, de voorkant alweer onder het gelige poeder zit... De eerstvolgende paar dagen staat hij er in ieder geval weer netjes bij.

20230520_181523.jpg

Jarno
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.120
4
829
113
Omdat ik nu geen runflats meer heb moet ik een spuitbus met reparatiesmurrie meezeulen, ik heb de spuitbus in zelfklevend klittenband gewikkeld en "plop" tegen het tapijt van de kofferbak. Zo, die rolt niet meer door de kofferbak.

spuitbus a.jpg


spuitbus b.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me en robtp09

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.120
4
829
113
En Pats een sterretje, pats en nóg een... @$#^$!# nog aan toe, flinke scheur in de voorruit.
Naar Carglass: "ja, die moet vervangen worden."
Dus ik vanochtend laten vervangen, zelf af en toe meegekeken, niets beschadigd, ook de lak niet waar de ruit tegenaan ligt dus gaat gelukkig nooit roesten. (hoop ik)
Rijhulpsystemen netjes gekalibreerd, ik heb zelfs het gevoel dat de auto nu mooier in het midden van de rijstrook blijft.
Voordeel van een LS, de auto is zo zeldzaam dat je een originele ruit krijgt mét Lexus-logo.
Verzekering betaald alles, geen eigen risico, geen no-claim of schade vrij jaren kwijt.
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Ik heb vandaag de koplamp aan de passagierszijde verwijderd en gerepareerd (hopelijk).
De ballast was kapot door het vocht in de koplamp.
Nieuwe ballast erin, koplamp gesealed en op hoop van zegen.
Als dit niet lukt zal ik er aan moeten geloven en naar een andere koplamp op zoek moeten.
Bij de dealer zou het €1600,- kosten (lijkt me niet reëel maar goed) en nu was ik voor 80 euro klaar.
Het proberen waard maar wat een verschrikkelijke k*t klus. Bumper er half af, binnenscherm wielkast los, luchtfilter los etc etc. Overal slecht bij kunnen en dan ook nog de oude ballast eruit krijgen en de nieuwe erin terwijl de stekker niet door de lamp past. Gelukkig zijn we niet voor 1 gaat te vangen en heb ik de stekker die aan de lamp zelf maar ontleedt en weer aan elkaar gezet.
 
Laatst bewerkt:

IS-F kuiken

Actief
15 apr 2021
161
134
43
En Pats een sterretje, pats en nóg een... @$#^$!# nog aan toe, flinke scheur in de voorruit.
Naar Carglass: "ja, die moet vervangen worden."
Dus ik vanochtend laten vervangen, zelf af en toe meegekeken, niets beschadigd, ook de lak niet waar de ruit tegenaan ligt dus gaat gelukkig nooit roesten. (hoop ik)
Rijhulpsystemen netjes gekalibreerd, ik heb zelfs het gevoel dat de auto nu mooier in het midden van de rijstrook blijft.
Voordeel van een LS, de auto is zo zeldzaam dat je een originele ruit krijgt mét Lexus-logo.
Verzekering betaald alles, geen eigen risico, geen no-claim of schade vrij jaren kwijt.
De UX van de vrouw had ook een sterretje , afspraak gemaakt met carglass .Paar dagen daarna zat er een barst in. Na 3 weken was de ruit binnen.Schijnt dat de ruit geen Lane assistfunctie heeft..dus weer wachten ;-(
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
233
135
43
Vorige week (sorry, niet vandaag) een ledje (printplaatje) achter de Navi knop vervangen. Je zou het niet denken maar helaas gaan ledjes ook stuk. Gelukkig is er eBay! Dus hele knoppen partij besteld en alleen printplaatje uitgewisseld. Wel de hele Navi Unit eruit gehad dus al met al 2 a 3 uur werk.
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Ik heb vandaag de koplamp aan de passagierszijde verwijderd en gerepareerd (hopelijk).
De ballast was kapot door het vocht in de koplamp.
Nieuwe ballast erin, koplamp gesealed en op hoop van zegen.
Als dit niet lukt zal ik er aan moeten geloven en naar een andere koplamp op zoek moeten.
Bij de dealer zou het €1600,- kosten (lijkt me niet reëel maar goed) en nu was ik voor 80 euro klaar.
Het proberen waard maar wat een verschrikkelijke k*t klus. Bumper er half af, binnenscherm wielkast los, luchtfilter los etc etc. Overal slecht bij kunnen en dan ook nog de oude ballast eruit krijgen en de nieuwe erin terwijl de stekker niet door de lamp past. Gelukkig zijn we niet voor 1 gaat te vangen en heb ik de stekker die aan de lamp zelf maar ontleedt en weer aan elkaar gezet.
Nou, het is een ramp. Een flinke regenbui en de lamp zit weer vol met condens. Nog erger dan het was.
Snap er niets van maar ik zie iets over het hoofd. Heb nu maar wat beluchtingsgaten gemaakt, ik heb nu toch niets meer te verliezen.
De zoektocht naar een goede koplamp is aan!
Zal eens contact opnemen met de verzekering, misschien valt dit indirect wel onder "ruitschade" en de verzekeraar is een vriend van me. Hopen dat hij me kan matsen.