Sorry maar dat klopt niet. Producten zoals Monello non-ferro of Gyen Q2M iron zijn pH-neutraal en dus beslist niet corrosief. Vroeger zat er idd zoutzuur in maar dat mag allang niet meer. Je kunt het zelfs gewoon op je lak gebruiken, sterker nog: daar is in elk geval non-ferro eigenlijk voor ontwikkeld.Mag ik een algemene tip geven over velgenreiniger? Hou je geld in je zak. Heeft wat mij betreft alleen maar nadelen omdat het zeer corrosief is
Bedankt voor de aanvulling, dat is wellicht zo maar is niet altijd duidelijk. Ik neem het risico in ieder geval niet. Het heeft dan minimaal een licht corrosief effect.Sorry maar dat klopt niet. Producten zoals Monello non-ferro of Gyen Q2M iron zijn pH-neutraal en dus beslist niet corrosief. Vroeger zat er idd zoutzuur in maar dat mag allang niet meer. Je kunt het zelfs gewoon op je lak gebruiken, sterker nog: daar is in elk geval non-ferro eigenlijk voor ontwikkeld.
Jarno
Jep, en ik heb de non-ferro dus gebruikt op de gehele lak van mijn auto. Voor die tijd bleef mijn Monello droogdoek stil liggen en ging ie zelfs pluizen. Na non-ferro gleed de droogdoek al heel wat soepeler over de lak zonder te pluizen. Daarna kleien en polijsten en dan moet ik de droogdoek vasthouden ander glijd ie te ver door.Sorry maar dat klopt niet. Producten zoals Monello non-ferro of Gyen Q2M iron zijn pH-neutraal en dus beslist niet corrosief. Vroeger zat er idd zoutzuur in maar dat mag allang niet meer. Je kunt het zelfs gewoon op je lak gebruiken, sterker nog: daar is in elk geval non-ferro eigenlijk voor ontwikkeld.
Jarno
Ik dacht, ik zet dat linkje maar in het onderschrift, dan kunnen jullie me in de gaten houden .@Paniekje 1,711 lekker man, neem de volgende x effe een jerrycan van 60 L voor me mee, stuur ik je een tikkie