Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Dank je!! :D Inmiddels mijn 2de wrap, deze is van 2020, hele dikke wrap kwaliteit. Super Gloss Metallic Midnight Green. Zit er gelukkig nog erg goed op, de parelmoer witte wrap ging na 4 jaar "barsten".
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Ik heb gisteren de NX teruggehaald bij de schadehersteller vandaan. Keurig werk geleverd; achterklep weer strak en gespoten, bumper en bumperlip nieuw, spatbordrand nieuw en nieuwe Lexus-logo's op de achterklep. Wat er onderhuids gedaan is - als er al iets nodig was - weet ik niet. Maar hij ziet er weer uit als nieuw, heel blij mee.
Tussentijds heb ik een week in een zwarte UX250h F Sport gereden. Fijne auto, veel vlotter dan de NX, comfortabel van binnen, prima auto. Maar ben toch blij dat ik 2 jaar geleden voor de NX koos in plaats van de UX. De lage instap beviel me niet, de UX is aanzienlijk rumoeriger dan de NX en ook is de UX (wat mij betreft) minder overzichtelijk dan de NX. Desalniettemin zou ik hem zonder meer kopen als ik 20 jaar jonger was en de keus moest maken tussen CT en UX want dan is de UX echt de betere keus.

Maar voor nu heel blij met de gerepareerde NX 🥰
 
Ik heb de 2 voorbanden laten vervangen van de IS 300h, collega tipte mij op zachte linkervoorband. In de trein wel gewend aan 'kedeng kedeng' maar het was niet zo fijn om hiermee om 01u 's nachts weg te rijden, een bandenpomp nabij maar er viel geen pufje meer in te pompen. Was er heilig van overtuigd dat het RFT's waren maar blijkbaar alleen de achterbanden😓 , hierdoor wel naar huis/garage gereden.

Hier vaak rond zitten neuzen voor allseason / nieuwe winter symbool verplichte banden, maar vanwege de noodzaak toch weer dezelfde Bridgestone ER33 geworden, al dan nu kan ik ze vanaf nieuwstaat ervaren. Geen idee hoe oud de vorige waren maar het lijkt bij DOT op '17 te eindigen, dit zou het afleverjaar zijn van de auto, maar lijkt me niet dat ze zo lang mee gingen (85.000km) 🙀 (nieuwe zijn uit '19 en '22, voor de afwisseling).
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09
Ik heb gisteren de NX teruggehaald bij de schadehersteller vandaan. Keurig werk geleverd; achterklep weer strak en gespoten, bumper en bumperlip nieuw, spatbordrand nieuw en nieuwe Lexus-logo's op de achterklep. Wat er onderhuids gedaan is - als er al iets nodig was - weet ik niet. Maar hij ziet er weer uit als nieuw, heel blij mee.
Tussentijds heb ik een week in een zwarte UX250h F Sport gereden. Fijne auto, veel vlotter dan de NX, comfortabel van binnen, prima auto. Maar ben toch blij dat ik 2 jaar geleden voor de NX koos in plaats van de UX. De lage instap beviel me niet, de UX is aanzienlijk rumoeriger dan de NX en ook is de UX (wat mij betreft) minder overzichtelijk dan de NX. Desalniettemin zou ik hem zonder meer kopen als ik 20 jaar jonger was en de keus moest maken tussen CT en UX want dan is de UX echt de betere keus.

Maar voor nu heel blij met de gerepareerde NX 🥰
NX is volgens mij een echte oudemannenwagentje. Prima!
En ik weet zeker dat mijn NX die leen UX van jou mijn stof laat eten :) Genoeg Golf petjes die niet mee komen...
 
En ik weet zeker dat mijn NX die leen UX van jou mijn stof laat eten :) Genoeg Golf petjes die niet mee komen...
Ik had vandaag een Audi S3 die het niet leuk vond dat ik hem bijhield... :trollface:

Maar goed, de reden dat ik überhaupt aan het rijden was, was om even iets te testen. Ik had namelijk gekraak gehoord bij mijn achterklep. Gekraak. In een Lexus!!! Absoluut onaanvaardbaar maar de oorzaak was al snel gevonden: de plastic afdekkingen aan de binnenkant van de achterklep schuurden langs elkaar en het metaal. Gelukkig is dat met wat plakvilt te verhelpen. Gewoon een klein stukje op elk contactpunt van plastic op plastic of plastic op metaal. Goed, drie uur later...
20250302_141858.jpg
Maar ik heb helemaal geen gekraak meer. Ik heb zelfs de oorzaak van een ander geluidje gevonden en opgelost: de kapjes over de bevestigingsbouten van de veiligheidsgordel rammelden. Ook hier even een plakviltje op de kop van de bout en het is opgelost. ik heb nu echt een oase van stilte op vier wielen.

Jarno
 
Ik heb vandaag een beetje vet/olie in t scharnier van de rechterveer(?) die de klep omhoog duwt gedaan. Het punt waar die aan de carrosserie vastzit en waar die draait piepte ineens als een langzaam en luidruchtig stervend stuk ijzer…..iets als iieeeeeek/kriiieeeeeek en dan tergend langzaam en luid. Klein beetje olie erin en hij is weer stil. Kan idd natuurlijk niet dat ie geluid maakt😁
 
Vandaag een poging gedaan om te kijken of ik het stationair laten lopen van de IS200 wat kan verbeteren. Met een warme motor dipt hij en pakt zelf weer op. Ik ben op zoek naar evt vacuüm lek, carbonafzetting op de gasklep of misschien wel een te strakke multiriem. Met bijna 290k km is het niet verwonderlijk dat hij niet meer zo soepel loopt. Dus hij zal van binnen ook wel wat koolstofafzetting op de kleppen hebben etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leen
Ik heb de 2 voorbanden laten vervangen van de IS 300h, collega tipte mij op zachte linkervoorband. In de trein wel gewend aan 'kedeng kedeng' maar het was niet zo fijn om hiermee om 01u 's nachts weg te rijden, een bandenpomp nabij maar er viel geen pufje meer in te pompen. Was er heilig van overtuigd dat het RFT's waren maar blijkbaar alleen de achterbanden😓 , hierdoor wel naar huis/garage gereden.

Hier vaak rond zitten neuzen voor allseason / nieuwe winter symbool verplichte banden, maar vanwege de noodzaak toch weer dezelfde Bridgestone ER33 geworden, al dan nu kan ik ze vanaf nieuwstaat ervaren. Geen idee hoe oud de vorige waren maar het lijkt bij DOT op '17 te eindigen, dit zou het afleverjaar zijn van de auto, maar lijkt me niet dat ze zo lang mee gingen (85.000km) 🙀 (nieuwe zijn uit '19 en '22, voor de afwisseling).
De Bridgestone ER 33 banden zijn waarschijnlijk de oudste banden die nu nog nieuw worden aangeboden. De eerste test van de banden die ik tegenkwam was uit 1996 - en toen zullen ze best wel redelijk de toenmalige stand der techniek hebben gehad. Inmiddels is dat naar mijn gevoel niet meer het geval. Ik heb de banden op mijn GS gen 4 na 6 jaar laten vervangen door een andere merk en type - ondanks dat er nog 5 mm profiel op zat. Slijten doen ze dus aangenaam weinig, maar wat mij stoorde was het sponzige sturen, de spoorgevoeligheid en het afrolgeluid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Richie