Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Ik ben ook wel benieuwd naar welke aftermarket Android unit je geïnstalleerd hebt. Ik zit ook met een 350 USA import en daarmee de FM frequenties die alleen op oneven tienden afstemmen. Ik zoek daar nog een alternatieve head unit met tuner
Ik had inderdaad hetzelfde probleem. Ik heb toen gewoon een goedkope Android unit van AliExpress gekocht met 4 cores en 64GB opslag. Maar eigenlijk is dat ding veel te langzaam, dus zou er eentje met wat meer cores aanbevelen als ik 'm nog een keer zou moeten kopen. En ik kreeg ook nog eens eigenlijk de verkeerde geleverd, die van mij is voor een 2008-after facelift model waarbij de luchtroosters boven de radio net anders zijn waardoor er een kiertje zichtbaar is dat niet heel mooi is. Dat dat anders is kwam ik uiteraard pas achter na inbouw en daarna had ik geen zin meer om er nog iets mee te doen.

Maar nu heb ik tenminste ook een DAB+ radio, daar moet je dan wel nog een aparte DAB+ USB ontvanger kopen, maar dat is een 20 euro extra en het zeker wel waard.

Ja, DAB+ is inderdaad ook een mooie bijkomstigheid en met een Android unit met USB heb je dan eigenlijk al niet eens meer FM nodig. Maar in mijn Range Rover (my apologies for swearing) heb ik ook een aftermarket met DAB+ geïnstalleerd en de kwaliteit van ontvangst valt me behoorlijk tegen. Moet gezegd worden dat ik voornamelijk in het oosten des lands over binnenweggetjes rijd. Ritjes die ik in het westen maak zijn al een stuk beter.
Dank voor de tip om in ieder geval meer dan een 4-core te gaan zoeken.

Ja, DAB+ is inderdaad ook een mooie bijkomstigheid en met een Android unit met USB heb je dan eigenlijk al niet eens meer FM nodig. Maar in mijn Range Rover (my apologies for swearing) heb ik ook een aftermarket met DAB+ geïnstalleerd en de kwaliteit van ontvangst valt me behoorlijk tegen. Moet gezegd worden dat ik voornamelijk in het oosten des lands over binnenweggetjes rijd. Ritjes die ik in het westen maak zijn al een stuk beter.
Dank voor de tip om in ieder geval meer dan een 4-core te gaan zoeken.

Ja, DAB+ bereik is heel twijfelachtig. Ik woon in Limburg slechts 5km van de Duitse grens en rond mijn woonplaats heb ik juist vrijwel perfect bereik van vele zenders. Maar ik ben een keer naar Nijmegen gereden en daar vond ik geen enkele zender meer, heel vreemd. Vervolgens weer thuis, iets van 93 zenders te vinden met prima kwaliteit.

Maar op vakantie heb ik gewoon Android Auto met de TuneIn app gebruikt, dan hoef ik niet steeds opnieuw zenders te gaan scannen.