Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Voorzichtig mer perslucht, of zo'n speciaal setje van ome Alie gebruiken. bijvoorbeeld zoiets (alleen ter voorbeeld hoor!)
Kijk uit met perslucht. Ik weet niet exact hoe het bij Lexus is, maar er kan sprake zijn van een rubber slangetje wat aan de afvoer zit. Dit is bijvoorbeeld ook bij sommige Volvo's het geval.
Als dat verstopt zit en je zet er te krachtig perslucht op schiet het slangetje er af. Dit verdwijnt in de stijl en dan ben je verder van huis.

• Leuk
Waarderingen: DaVince
Kijk uit met perslucht. Ik weet niet exact hoe het bij Lexus is, maar er kan sprake zijn van een rubber slangetje wat aan de afvoer zit. Dit is bijvoorbeeld ook bij sommige Volvo's het geval.
Als dat verstopt zit en je zet er te krachtig perslucht op schiet het slangetje er af. Dit verdwijnt in de stijl en dan ben je verder van huis.
Mee eens, dus ik heb net twee van die ragertjes besteld :). Regelmatig de kanalen schoonmaken, net als je dakgoten....

• Leuk
Waarderingen: DaVince
Vandaag in de UX, meteen een marter verjager geïnstalleerd. Ik moet nog het een en ander beter vast zetten, maar vanavond laten de marters de UX met rust.

Mijn buren hadden hun auto total loss geknaagd en een aantal autos van mij hadden schade.

Oorspronkelijk wilde ik hem morgen willen installeren. Mijn vriendin en eigenaresse van de UX gaf mij een blik, waarop ik besloot hem meteen te installeren 😅.

1000029056.jpg

1000029053.jpg

1000029054.jpg

😅😂

Ik denk dat ik een advocaat ga inhuren om mijn berichten te lezen en te corrigeren voordat ik zaken plaats. Gezien dat mijn teksten anders dan bedoeld geïnterpreteerd worden hahaha.

De eigenaresse van de ux en vriendin, is een en dezelfde persoon.
Mijn buren hadden een steenmarter die aan hun auto had geknaagd (oa elektra). De buren hebben wel kleine kinderen, maar die knagen denk ik voornamelijk aan snoep en chips. 😉

• Haha
Waarderingen: Bobusa en D43m0n
Na de winterwielwissel (nieuw woord?) door Peterman Enschede gisteren, vandaag de TPMS sensoren zelf in moeten leren via de OBDII stekker. Dat was 5 minuten werk met de Autel MaxiTPMS TS501. Nu heeft Peterman die ook en op de werkbon stond het inlezen van de sensoren afgevinkt... dus ga even een mailtje sturen naar de aftersales manager. Niet erg netjes. Ik weet waar het aan lag, de monteur die normaal gesproken aan mijn auto werkt was helaas vrij en hij kent mijn auto het beste.

Verder nog zelf vandaag de volgende zaken gedaan:
  • controleren bandenspanning: prima op 2,6 bar (winterbanden liever niet te hoog).
  • controleren aanhaalmoment wielbouten: aangehaald op 140 Nm - achter was niet op spec!
  • controleren onder motorkap: alles in orde en schoon
  • controleren olie pijl: prima
  • controleren koelwater lekkage en niveau's: geen lekkages en niveau's OK.
  • gelzakjes bij versterker droog? Ja
Ben weer klaar voor de winter!

Laatst bewerkt:
Na de winterwielwissel (nieuw woord?) door Peterman Enschede gisteren, vandaag de TPMS sensoren zelf in moeten leren via de OBDII stekker. Dat was 5 minuten werk met de Autel MaxiTPMS TS501. Nu heeft Peterman die ook en op de werkbon stond het inlezen van de sensoren afgevinkt... dus ga even een mailtje sturen naar de aftersales manager. Niet erg netjes. Ik weet waar hetv aan lag, de monteur die normaal gespoken aan mijn auto werkt was helaas vrij en hij kent mijn auto het beste.

Verder nog zelf vandaag de volgende zaken gedaan:
  • controleren bandenspanning: prima op 2,6 bar (winterbanden liever niet te hoog).
  • controleren aanhaalmoment wielbouten: aangehaald op 140 Nm - achter was niet op spec!
  • controleren onder motorkap: alles in orde en schoon
  • controleren olie pijl: prima
  • controleren koelwater lekkage en niveau's: geen lekkages en niveau's OK.
  • gelzakjes bij versterker droog? Ja
Ben weer klaar voor de winter!
Goed bezig! Wel apart dat je via de obd stekker de TPMS moet inleren. Ik dacht dat je dit zelf via het menu kon doen. Althans dat deed ik bij nieuwe wielsetjes zelf (2016 RX en 2021 rav4).

Mbt het aanhaalmoment, dat is wel heel slordig. Ik heb ooit meegemaakt dat mijn wielbouten los zaten. Toen had ik een rare trilling. Auto langs de snelweg stop gezet en wielbouten gecontroleerd. Die zaten los. Ik was bij Kwik Fit geweest en die zetten 20 jaar geleden wielen vast met een lucht sleutel. In dezelfde week was ik daar voor een wissel. Als je nu gaat dan wordt je bij Kwik Fit Assen meegenomen naar de auto en laten ze zien dat alle bouten op het juiste moment zitten.

Goed bezig! Wel apart dat je via de obd stekker de TPMS moet inleren. Ik dacht dat je dit zelf via het menu kon doen. Althans dat deed ik bij nieuwe wielsetjes zelf (2016 RX en 2021 rav4).

Mbt het aanhaalmoment, dat is wel heel slordig. Ik heb ooit meegemaakt dat mijn wielbouten los zaten. Toen had ik een rare trilling. Auto langs de snelweg stop gezet en wielbouten gecontroleerd. Die zaten los. Ik was bij Kwik Fit geweest en die zetten 20 jaar geleden wielen vast met een lucht sleutel. In dezelfde week was ik daar voor een wissel. Als je nu gaat dan wordt je bij Kwik Fit Assen meegenomen naar de auto en laten ze zien dat alle bouten op het juiste moment zitten.
Zaten niet los. Alleen niet op het volledige moment van 140 Nm. Ik schat 130.