Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Bijlagen

• 20251113_152653.jpg
    20251113_152653.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 24
  • Leuk
Waarderingen: Dirk_S
Zojuist vier nieuwe sloffen eronder laten zetten, we zijn nu toch echt wel in de tijd van het jaar gekomen waar zomerbanden niet meer kunnen. Nu het kouder is kon ik duidelijk merken dat ik minder grip had. Positief is dan wel weer dat het makkelijker wordt om een burn-out te doen. 😎

Er zitten nu Pirelli Scorpion All Season SF3's onder. Ik heb deze gekozen omdat het een goede allrounder is: andere banden zijn misschien beter dan deze op droog wegdek maar weer slechter op nat, hebben een kortere remweg maar minder grip etc. Er zijn niet veel reviews over deze band maar de Scorpion is eigenlijk de SUV / EV versie van de Cinturato, zelfde rubber en profiel maar met versterkte wangen vanwege het hogere gewicht en koppel. Er zit bovendien foam aan de binnenkant wat voor minder geluid zou moeten zorgen. Ik had een ritje willen maken om dat te testen maar het wordt alweer veel te druk op de wegen, dus daar kom ik binnenkort op terug.

UPDATE: vandaag een stukje gereden en ik kan bevestigen dat in elk geval een aantal van de beloften worden nagekomen. Hoewel de banden op papier niet de stilste zijn, dringt er minder geluid naar binnen door. Met name de hogere frequenties worden heel sterk gedempt zodat ik vooral op lagere snelheden het gevoel had met watten in mijn oren te rijden. Op snelweg tempo gaat het windgeruis weer overheersen maar ook dan is het binnen net een stukje stiller.

De stijvere wangen zijn ook merkbaar: aan de ene kant zijn kleine hobbeltjes iets beter te voelen, aan de andere kant is er nu meer gevoel in de besturing. Over rolweerstand / grip / remweg / brandstofverbruik kan ik uiteraard nog niets zeggen. Ik heb een klein beetje het gevoel dat de auto langer uitrolt maar dat kan ook denkbeeldig zijn. In elk geval maken de banden tot dusver een positieve indruk.

Jarno

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dirk_S, D43m0n en Bobusa
Van de week m'n winterbanden verwisseld voor nieuwe all seasons, ik kocht mn LS met deze winterbanden en de auto trilt, hobbelt, trekt naar rechts en klinkt alsof alle wiellagers op springen staan. ANWB test gelezen en de beste uit de test besteld, Continental AllSeasonsContact 2.
Wereld van verschil met deze banden eronder, geen getril, geen gehobbel, niet meer naar rechts trekken en heerlijk stil, kan nu de V8 horen zingen en verder rust in de auto op de muziek na.

Bijlagen

• 20251119_192511.jpg
    20251119_192511.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 19
Afgelopen week de auto weggebracht voor:
- Wassen
- Kleien
- Polijsten
- Wax
- Interieur gereinigd en leer behandeld.
- Steenslagschades laten behandelen

Gisteren weer opgehaald. Ik heb de auto nog niet eerder zo mooi gehad, ze is er goed van opgeknapt.
Alleen de lakreparaties; het is zichtbaar dat daar wat gebeurd is. Maar anders moet ik de hele voorkant laten spuiten en daar is de lak verder te goed voor, plus geen garantie op perfect spuitwerk. Ik ben bang voor kleurverschil aangezien pearl white een mooie maar lastige kleur is volgens schadebedrijven.
Voornaamste is dat er geen lakschades zijn en dus de boel niet gaat roesten (en het lijkt een stuk netter, dat wel).
Overall ben ik erg tevreden.

Vanochtend bij het ter kerke gaan het lampje van de bandenspanning aan. Kwam vast door de kou dat de spanning te laag werd. Dus vanmiddag even wat lucht erbij. 🌬️

Ja...... vanavond bij vetrek naar Amsterdam ook het TPMS lampje aan. Gelukkig alleen maar de reserveband, 2,2 bar. Die kan ik later wel bijvullen.

• Leuk
Waarderingen: Lustigson
Ja, vanmorgen bij mij ook de waarschuwing voor te lage bandenspanning.
Snel de bandjes weer op spanning gebracht.