LS430 Black Cherry

door plastic en rubber moeheid waren de 2 slangen en het brandstof damp regelklepje einde oefening.... ook die zijn weer vervangen voor nieuwe.

IMG_20250319_160652172.jpg

IMG_20250319_160647026_HDR.jpg

Kaartenbak alvast verwijderd, deze rammelde heel erg en ging alle kanten op. Er bleek een van de pootjes afgebroken te zijn van het geleidingsmechanisme. Andere kant ook even doen en dan kan ik gaan voorbereiden voor de speaker behuizing.
1000024561.jpg

Heb je nog wel tijd om in je bolide te rijden? :D
Zonder gekheid: heb zelf geen LS, vind het mooi om te volgen wat je allemaal aan je auto doet.

• Leuk
Waarderingen: quattrootje
Heb je nog wel tijd om in je bolide te rijden? :D
Zonder gekheid: heb zelf geen LS, vind het mooi om te volgen wat je allemaal aan je auto doet.
Mijn vrouw rijd er het meeste in voor woon/werk verkeer. Ik houd m graag in mooie staat, zoals deze gebouwd is zo maakt zelfs Lexus het niet meer.
Ook ben ik bezig met mijn Avensis, waar nog meer uren in gaan zitten dan de LS. Vandaag eindelijk de custom air intake voor de oliekoeler gemaakt (3d bumper gescand, en daarna nieuw onderdeel getekend, geprint, geschuurd en gespoten). De audio installatie in de Avensis gaat nog vele stappen verder dan in de LS.

487088280_9473075746106886_1655955540957442626_n.jpg

486615019_9473075009440293_1896612149257330676_n.jpg

1x 9 kanaals Phoenix Gold en 1x2 kanaals Boston Acoustics. Binnenkort de kofferbak scannen en dan alles intekenen in CAD.
IMG_20221125_160641096_HDR.jpg

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Damn, jaloers op die geluidsinstallatie! :love:
Zou zoiets ook wel graag in de IS willen. Ben qua techniek en audio wel wat gewend maar niet in auto's.
En eigenlijk rij ik te weinig in de IS; fiets altijd naar m'n werk. Dus dan zal ik er te weinig van kunnen genieten ben ik bang (iets met kosten/baten).

Maar erg gaaf om te zien hoor!
Mogelijk kan ik eens iets horen op een meeting oid :cool:

Deurpaneel ingescand, nu nog een scan maken van de deur zelf zonder het paneel erop, en dan kan ik de nieuwe behuizing voor de woofer gaan tekenen.
Bekijk bijlage 182919
Wow, waar heb je dat mee gescant? Ik heb vroeger in de luchtvaart toelevering gewerkt, waarbij we veelvuldig van CAD/CAM en optische scanners gebruik maakten. Doet me daaraan denken. Ik neem aan dat je dit niet thuis hebt gescant? Resultaat ziet er goed uit, welke resolutie?
Top werk aan je LS. Ik ben benieuwd welke apparatuur je gaat inbouwen. Heb vroeger ook heel wat ingebouwd, niet in een LS maar een gewone Toyota Avensis van 94. Infinity subwoofers, Boston Acoustics 6.4, Hifonics versterkers etc. En idd waren resonanties je grootste vijand. Jij pakt dat in elk detail aan. Respect daarvoor (y)

Ja wel gewoon thuis ingescand, met mijn mobiele scanner, op de oprit. Versterkers Boston GT (3 stuks), voor en achterin Boston pro60, sub voorin Gladen SQX8, sub achterin is nu een spg555, maar word een jbl gti 15 inch mk1 in trunk baffle. Headunit is een kenwood xxv01d. Er komt nog een dsp bij om alles nog beter in te kunnen regelen.
In mijn Avensis komen Z6 voor en achter, pro50 als center, 2 spg555 in trunk baffle, en een Phoenix Gold Zen 9 voor de prik.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n en Bobusa
Hoedenplank voorzien van wat extra foam en tape op de plekken waar deze het plaatstaal raakt. Ook een paar panelen verwijderd in de kofferbak om daar ook nog wat demping te maken, en een nieuwe plaat te maken voor de sub (plaatstaal wappert heen en weer en is niet sterk genoeg). Ook ga ik speakers maken in de hoedenplank. De achterdeuren worden niet gebruikt.
Het originele kabeltje die normaal de originele sub aanstuurt los gemaakt (plastic klikdopjes die in het staal klikken), ingewikkeld met foam en deze in een loze ruimte gestopt. Het plastic hulsje kan dan niet meer klapperen tegen het plaatstaal.
1000024784.jpg
1000024785.jpg

1000024786.jpg

• Leuk
Waarderingen: D43m0n