[Altezza] mlcoolj's Altezza

Jawel joh, kapitein Haak kan zijn stompjes dan vastmaken aan een stuurknop:

1534575.jpg

Klopt helemaal, deze geeft ook licht in het donker voor mensen met 1 oog. ;)

Nou man! Dan kan je je oog ook nog gebruiken om te polijsten! :P

Zo... alweer een maand geleden... weer wat gedaan aan de auto... sinds ik de auto heb gekocht, zat dit me een beetje dwars:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Zoals jullie kunnen zien heeft de auto door de tijd heen wat olie gezweet. Ik heb de valvecover gaskets besteld (1 voor de buitenrand en 1 voor bij de bougies) bij de dealer en deze gemonteerd. Was misschien een uur bezig denk ik in totaal. De plastic cover moest eerst los. Deze zit met inbus bouten vast. 1 van de vorige eigenaars heeft dit al een keer open gehad om de bougies te vervangen neem ik aan. Dus jullie raden het al... De kop van 1 van de bouten was dol gedraaid. Na een paar tikken met een hamer een een goede inbussleutel heb ik deze eruit zien te krijgen. Ik dacht serieus dat ik de plastic cover stuk ging maken, maar het kwam goed gelukkig! en toen zag die er zo uit:
Verkleinde Afbeelding

Hierna nog meer bouten en plugjes en slangen losgehaald en de valvecover eraf getild:
Verkleinde Afbeelding

Toen alles schoongemaakt. Heb ook gebruik van de gelegenheid gemaakt om de bougies the checken. Maar goed ook want nr2 (vanaf de voorkant dan) zat onder de olie. Dit doordat de binnenste seal zn werk daar niet meer goed deed. Alles goed schoongemaakt en weer gemonteerd. Even kijken of ik mn werk goed heb gedaan... accu weer aangesloten en de contact gedraaid... auto start en ik wil em uit de garage rijden... :O
Check engine lichtje komt aan, ik geef gas maar er gebeurt niks en de motor gaat uit zichzelf uit... uh oh... :(

Dus ik weer onder de motorkap, alle plugjes en slangen gecheckt maar alles zat goed.. nou, dan maar weer proberen :roll: auto aan en ja, hij slaat weer aan, maar de storingslampje komt weer aan en de motor begint weer raar te doen. Dus ik voor een korte tijd genoeg gas gegeven en dat heeft em geholpen :O Toen liep ze weer netjes... ik blij! :rulez:

Dus dat was gedaan... nu de volgende klus... Toen ik bezig was met de wielen, kwam ik dit tegen:
Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Bij de APK check hadden ze al tegen me gezegd dat die, of door de keuring hiermee komt maar dan met een aantekening of die komt er niet doorheen... dus ik ben op zoek gegaan...

Omdat je alleen die hele draagarm bij Toyota kunt bestellen, voor een rib een een vinger, heb ik uitgezocht of het mogelijk was om alleen die rubber te vervangen. En ja hoor ik heb deze van TRD kunnen bestellen. Dus deze besteld en zijn al binnen... van het weekend misschien vervangen...

Nog te doen:
-Vloeistoffen
-distririem, waterpomp etc.
-poetsen poetsen poetsen!

weer lekker bezig geweest zo te zien:)
Wel raar dat die ineens zo raar aan sloeg. Misschien was der wat olie de motor ingelopen of op de bougies ofzo.

Lol! Ja, wel iets beter, zal beter gaan lopen op de dunnere olie wat erin hoort i met nieuwe bougies denk
Ik...

Nice werk, ML! :rulez:
Nu nog de rubbers. Hoop dat dat een beetje makkelijk gaat.

Beste MCCool man zonder angst,

,

Mijn LS zwabbert en dweilt over het asfalt echt de enige oorzaken zijn al mijn bushings:

Die op de veerpoten voor en achter
op de lowerarms links en rechts
op de upperarms links en rechts

Dus link ons aub is naar die website waar jij de bushings heb gehaald want ik ga geen 2000 eu uitgeven aan de dealer.

Verkopen ze daar ook motorsteunen en transmissie steunen ?

Gegroet

Lexter

Ik zie Yamaha op je plastic cover staan das toch wel vijandig materiaal in je Altezza.
Heb je voor je complete auto rubbers besteld ?
Een complete pakkingset met uiteraard ook de klepdeksel rubberen pakking erbij kost op EBay voor mijn LS 170 $.
De pakkingen voor alleen de manifold bij de dealer waren al 70 !

Ik ben de dealer beu en word langzaam verslaafd aan EBay en Paypal.

Ff nog 1 x je topic doorraussen want ik moet altijd ff 2 keer lezen om al die fijne details te kunnen vangen.

Lexxie

haha nee hoor.. heb alleen de pakkingen van de kleppendeksel vervangen, de rest is nog prima... ben nu bezig met de draagarm rubbers, de draagarm moet er nu onder, maar het werd gister te donker, so I called it a day en ben naar huis gegaan...

Dus jij sleutelt indoors met brug en Snap On kar en als je honger hebt pak je de LS430 om naar huis te rijden ?
Ik zie er echt tegen op als je mijn camber bouten ziet en de rest van de stuurarmen zakt de moed je in de schoenen, door je zolen diep de aarde in.

Maar dat is geen reden om het niet te doen ik vraag me af wat het gaat kosten voor de hele LS aan rubbers en een pot van die bushing grease.

Wat voor grease gebruik jij MLCoolj's ?

En waar blijven die :photo: toch ?

Groet

Lexter

Voor die bushing waar ik nu mee bezig ben, heb ik geen grease nodig, ik heb em er gewoon in laten persen bij een garage, als ik dat zelf had gedaan met de ratel, bout en washer methode dan had ik wel grease gebruikt. En nee lol.. Ik heb geen brug tot me beschikking, ik heb maar een kleine garagebox die overvol is dus moet ik apul elke keer verplaatsen om wat te doen lol! En als ik klaar ben dan stap ik in een swift en rij ik weer naar huis... Foto's komen wel weer als ik weer naar de auto ga, dat zal vrijdag of zaterdag zijn denk ik...

Lexter zei:
Ik zie Yamaha op je plastic cover staan das toch wel vijandig materiaal in je Altezza...
LOL, nee dat hoort zo. De kop van onze 3SGE (5th gen, "Black Top") is ontwikkeld door met Yamaha en is genaamd BEAMS (Breakthrough Engine with Advanced Mechanism System). Dit motorblok kwam alleen voor in de Altezza RS200.
Yamaha hoort dus weldegelijk in het motorruim!
:)

Info: http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_S_engine#3S-GE

Oh ja en de motor van de is-f en de lf-a zijn ook in samenwerking met yamaha gebouwd...