Zo... alweer een maand geleden... weer wat gedaan aan de auto... sinds ik de auto heb gekocht, zat dit me een beetje dwars:
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Zoals jullie kunnen zien heeft de auto door de tijd heen wat olie gezweet. Ik heb de valvecover gaskets besteld (1 voor de buitenrand en 1 voor bij de bougies) bij de dealer en deze gemonteerd. Was misschien een uur bezig denk ik in totaal. De plastic cover moest eerst los. Deze zit met inbus bouten vast. 1 van de vorige eigenaars heeft dit al een keer open gehad om de bougies te vervangen neem ik aan. Dus jullie raden het al... De kop van 1 van de bouten was dol gedraaid. Na een paar tikken met een hamer een een goede inbussleutel heb ik deze eruit zien te krijgen. Ik dacht serieus dat ik de plastic cover stuk ging maken, maar het kwam goed gelukkig! en toen zag die er zo uit:
Hierna nog meer bouten en plugjes en slangen losgehaald en de valvecover eraf getild:
Toen alles schoongemaakt. Heb ook gebruik van de gelegenheid gemaakt om de bougies the checken. Maar goed ook want nr2 (vanaf de voorkant dan) zat onder de olie. Dit doordat de binnenste seal zn werk daar niet meer goed deed. Alles goed schoongemaakt en weer gemonteerd. Even kijken of ik mn werk goed heb gedaan... accu weer aangesloten en de contact gedraaid... auto start en ik wil em uit de garage rijden... :O
Check engine lichtje komt aan, ik geef gas maar er gebeurt niks en de motor gaat uit zichzelf uit... uh oh...
Dus ik weer onder de motorkap, alle plugjes en slangen gecheckt maar alles zat goed.. nou, dan maar weer proberen :roll: auto aan en ja, hij slaat weer aan, maar de storingslampje komt weer aan en de motor begint weer raar te doen. Dus ik voor een korte tijd genoeg gas gegeven en dat heeft em geholpen :O Toen liep ze weer netjes... ik blij! :rulez:
Dus dat was gedaan... nu de volgende klus... Toen ik bezig was met de wielen, kwam ik dit tegen:
Bij de APK check hadden ze al tegen me gezegd dat die, of door de keuring hiermee komt maar dan met een aantekening of die komt er niet doorheen... dus ik ben op zoek gegaan...
Omdat je alleen die hele draagarm bij Toyota kunt bestellen, voor een rib een een vinger, heb ik uitgezocht of het mogelijk was om alleen die rubber te vervangen. En ja hoor ik heb deze van TRD kunnen bestellen. Dus deze besteld en zijn al binnen... van het weekend misschien vervangen...
Nog te doen:
-Vloeistoffen
-distririem, waterpomp etc.
-poetsen poetsen poetsen!