[Altezza] mlcoolj's Altezza

Toch wel, ML. Zie 2e alinea onder het tabel bij het stukje over 3S-GTE:
"The Dual Over Head Cam (DOHC) 16-valve cylinder head designed by Yamaha is made of aluminum alloy."
;)
 
j2jedi zei:
Toch wel, ML. Zie 2e alinea onder het tabel bij het stukje over 3S-GTE:
"The Dual Over Head Cam (DOHC) 16-valve cylinder head designed by Yamaha is made of aluminum alloy."
;)

Die kop zat op mijn YZF1000R, Yamaha maakt mooie dingen .....
Is de Altezza meer een sprt auto dan sedan ?

Groet

Lexter
 
zo... weer eens wat gedaan.. is niet veel, maar zal wel voor verschil zorgen hoop ik...
Zoals op een eerdere foto te zien was, zag ik in 1 van mijn draagarm rubbers voor wat scheuren. Ik heb toen gezocht en heb wat nieuwe rubbers besteld. Deze heb ik afgelopen weekend erin laten persen... Ik heb ook een DIY op my.is gevonden, deze heb ik mooi kunnen gebruiken omdat er ook torque cijfers erbij stonden. De eerste struikelblok was om de bouten los te krijgen. 2 van die bouten zaten vast en met locktite en iets van 245 Nm. Ik had geen power handle en ook geen pijp in de hand zodat ik het gereedschap kon verlengen. Gelukkig is de box waar de auto in staat niet zo groot, dus ik kon met mn rug tegen de muur de bouten los "duwen" met mn benen. Dit heb ik voor 1 kant gedaan, voor de andere kant heb ik wel een pijp kunnen regelen en deze gingen makkelijker.

Eenmaal de draagarm eruit zagen de rubbers er zo uit:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Dus op naar de garage verderop waar ze een pers hadden. De oude eruit geperst:
Old vs. New:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Daarna alles weer ingebouwd en heb tevens ook 2 andere voorbandjes laten monteren. De auto staat weer op de grond en kan weer rijden.

Verder heb ik nu nog binnen:
Oliefilter
6 liter Shell Helix 5w30 (er moet 5.1 liter in -_- )

Wat ik nog moet/wil doen/kopen:
bougies (Denso IK20)
luchtfilter
Interieurfilter
poetsen (nog veel teer van de trip erop...)
 
Damn...moet ook maar een project topic starten...ik raak achter zo :splash:
 
Gaaf hoor, ik heb veel bewondering voor de mensen die dit allemaal zelf doen.


Het eerst wat ik dacht toen ik de foto's zag, dat Arjen je had geholpen, ik zie witte gynaecologen handschoenen :D :D
 
Nee idd nog niet... Heb em alleen ff uit de box gereden en weer terug :p... Wel hoorde ik een "klunk" als ik de auto in de box reed voordat de rubbers waren vervangen... Nu niet meer... Denk dat het gefixt is daardoor... Maar daar zal ik over 1,5 maand wel achter komen...
 
die zal wel weer soepeltjes rijden. Die oude zien er aardig uitgedroogd en gescheurt uit.
 
Volgens mij ga je hem ombouwen naar beter als nieuw of nie.
Goed bezig. Dus rubbertjes vervangen is wel een dankbaar klusje?
 
Thanks allen... ben nog wat onderdelen aan het verzamelen, heb al een dakstrip binnen wat ik mistte (die ligt ergens tussen amsterdam en groningen...) bougies, luchtfilter en pollenfilter haal ik eind van de week ergens... Ombouwen tot beter als nieuw? hmm nee.. wil em wel gewoon goed hebben, dus wat vervangen moet dat doe ik dat, maar ik neem me tijd en spaar ook gelijk wat centjes op... De Meern zal em niet worden... streef is om eind oktober naar de RDW te gaan en invoeren, dus denk pas 2-3 weken daarna kenteken, dan zal het half november zijn... Mooie tijd om te gaan rijden hahahah
 
Laat je niet opjagen ;)
Beter is om tijd te nemen.

Rijden in het najaar. Geen issue toch? Jou kennende poets je voor de lol. Ik denk dat je expres gaat rijden zodat je weer kan poetsen ;)
 
Bwahahaha!! Opkagen laat ik niet doen, auto is er al en sat us het belangrijkste... Grappige is dat ik de verkoopsite nog in de gaten hou maar heb sindsdien geen een met sunroof langs zien komen, dus heb ik het toch goed gedaan... Poetsen doe ik niet zo meer lol je moet mn huidige auto zien :( ik rij nu ineens weer verl snelweg en dan heb ik gern zin om te poetsen zodat ie de volgende dag weer onder de vliegjes zit...