Check VSC

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

rik

Nieuw hier
20 apr 2011
23
0
0
Nadat in april 2011 een compleet nieuw onderblok is gemonteerd kreeg ik vorige week, zo'n 40.000 km, later een motorstoring. Het controle lampje gaf aan: " check VSC". De motor ging bijna meteen in de noodloop. Vandaag kreeg ik van de dealer bericht dat de katalysator verstopt is. Ze konden hem niet meer schoonbranden dus er moet een nieuwe komen. Alleen materiaal kosten 1000 euro. Ik was wat aan het kijken op het web en kwam deze review tegen en daar werd ik niet vrolijk van.

http://www.autoweek.nl/autoreview/26037 ... -tech-2008

Ik laat hem repareren maar waar is het einde ?
Ik rij zo'n 50.000, voornamelijk snelweg, km per jaar. Voordat ik de stad uit ben en op de snelweg ben is de motor warm. Met 130 a 140 km/u houd ik mij redelijk aan de snelheid. De auto heeft nu bijna 160.000 op de teller.
Heeft iemand ervaring met dit euvel ?

groet,
Rik
 

Lexdriver

Nieuw hier
9 jul 2012
5
0
0
Hallo,
ik ben al zoekende naar info over dit topic-probleem op dit forum terechtgekomen.
Ik heb nu voor de DERDE keer dit beruchte probleem met die P2002 melding.....

Ik reed voorbij Frankfurt en ben daar dus gestrand. Het heeft me via de lexus-alarmcentrale zowat 6uur gekost om terug in nederland te komen.
De auto is later opgebracht en staat nu bij de dealer. Ze moeten eerst een checklist nalopen, welke 5,5 uur duurt, en 580 euro kost.
Dan zal besloten worden wat ermee te doen....

De garantie is verlopen (juli 2008, 155.000 km), en men zal proberen een oplossing te vinden.
De dealer zit er ook mee in zijn maag.

Ik heb het er helemaal mee gehad, en heb gezegd die auto noooooooit meer terug te willen zien.
Maar voor inruil sprak men van een schandalige 14.000 , NA reparatie ..bah
Dit diesel probleem kan lexus nog wel eens een heel slechte naam bezorgen.

Ik ben er ook nog niet klaar mee, en ben niet van plan 1 euro te betalen .... wij wachten af ....ondertussen staat de auto bij de dealer
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
vervelend voor je Lexdriver, hoop dat het netjes wordt opgelost.... Welkom hier... misschien ook leuk om je voor te stellen?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik ben dan wel benieuwd hoe het de voorgaande 2 keren is opgelost/verholpen?

Die code kan nogal wat inhouden qua reparatie... :O
 

Lexdriver

Nieuw hier
9 jul 2012
5
0
0
de voorgaande keren was volledige garantie. De laatste keer leek wel een volledige revisie.
Nou dat heeft dus lekker geholpen... en ik rij heel veel autosnelweg op de cruise 140 km , en tank meestal Shell.
Ik baal..
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Dan verwacht ik ook dat Lexus hier wat voor kan verzinnen, want tijdens de garantie heb je ook al de klacht gehad.
 

Lexdriver

Nieuw hier
9 jul 2012
5
0
0
Nou,... reeds 1 1/2 week bij de dealer. lampjes komen niet terug, injectoren verstopt, en roetfilter bijna verstopt(kosten ? 2000).. importeur wil niets vergoeden als lampjes niet terug komen. Ze geven toe dat de auto nu per definitie onbetrouwbaar is. volgende week opnieuw overleg wat te doen. ik ga echt niet met deze auto terug rijden, kan ik weer in panne vallen in duitsland of waar maakt niet uit..
 

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
Wat mij trouwens opvalt bij deze storing (die bij mij maar een keer is voorgekomen, geen dealeracties nadien) dat dit optreedt bij mensen die langdurig ermee rijden. Bij mij was het ook in Belgie, nadat ik al ca 5 uur stevig aan het doorrijden was. Op internet lees ik (ook bij Toyota motoren) dat het altijd op vakantie's gebeurt, of tijdens klimmen bij bergachtig gebied.
 

Lexdriver

Nieuw hier
9 jul 2012
5
0
0
[ModEdit]Een auto verkopen (Of het nou sarcastisch is bedoeld is of niet) hoort thuis in een ander topic. ;)[/ModEdit]





lees eerst de regels voor het plaatsen daar aub
 

Lexdriver

Nieuw hier
9 jul 2012
5
0
0
Hallo,
het probleem is in zoverre opgelost , dat ik de kapotte IS220d 2008 heb ingeruild voor een IS250 2009 executive , automaat,truffle bruin met zwart leer. Ik ga ervan uit dat deze me wel het nodige rijplezier zal geven, heb echt veel bij moeten leggen....maar ik stond in feite met de rug tegen de muur.
Aangezien ik van Hulst kom, is de nummerplaat lettercombinatie wel leuk : HXH....
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Hier zelfde issue, VSC error (derde maal).

Dit maal is de EGR klep vervangen, bleek kapot te zijn.
Zeer snelle afhandeling, wagen is opgehaald met de vrachtwagen (kost me niets) en binnen een dag gerepareerd, ik werd net 10 minuten geleden gebeld met deze conclusie.
Lexus Amsterdam gaat nu proberen dit voor 5 uur te fixen en de wagen nog naar Lelystad rijden!

Tuurlijk betaal je daar voor (Lexus rijden heeft prijzen, is een keuze) maar dit is wel goed. Top service!
Wegens de derde maal ook nog enige coulance, ondanks de gechipte motor!

Chapeau voor lexus Amsterdam, au voor mijn portemonnaie :D
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
En net thuis afgeleverd. Klasse. Om 15:30 uur beginnen met repareren, 17:15 uur, door de spits van A'dam afgeleverd in lelystad!

Ze vonden de wagen fantastisch rijden. De motor an sich is nog super ;)
Altijd goed te horen. Maar heb nu al 2 maanden 400 euro extra reparaties aan de wagen..... ;)
 

macdoff

Nieuw hier
6 jan 2013
2
0
0
De berichten doorlezende kan ik meedelen dat ik met hetzelfde probleem zit. Indertijd kreeg ik ook voortdurend storingen waarbij het VSC systeem betrokken was. Onder andere een keer in Duitsland gestrand en daar de auto vervoert naar de dichtsbijzijnde Lexusdealer. Na uitlezen bleek dat de katalysator niet goed functioneerde. De sensor hebben ze toen gebypassed. Nu ruim een jaar later, nu bij 180.000 km, heeft de auto een trage reactie op acceleren en begint pas bij 2000 toeren op te pakken; vandaag bij de Lexus dealer geweest en de boel laten uitlezen en resetten, blijkt dat de katalysator moet worden vervangen evenals de EGR klep, die open blijft staan. Kosten ?2600.=. Niet echt een goed begin van 2013! :X Ik had destijds een Lexus gekocht vanwege de betrouwbaarheid maar, alles lezende ben ik bang dat de IS220d het zwarte schaap van de Lexus familie lijkt te zijn.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
macdoff zei:
De berichten doorlezende kan ik meedelen dat ik met hetzelfde probleem zit. Indertijd kreeg ik ook voortdurend storingen waarbij het VSC systeem betrokken was. Onder andere een keer in Duitsland gestrand en daar de auto vervoert naar de dichtsbijzijnde Lexusdealer. Na uitlezen bleek dat de katalysator niet goed functioneerde. De sensor hebben ze toen gebypassed. Nu ruim een jaar later, nu bij 180.000 km, heeft de auto een trage reactie op acceleren en begint pas bij 2000 toeren op te pakken; vandaag bij de Lexus dealer geweest en de boel laten uitlezen en resetten, blijkt dat de katalysator moet worden vervangen evenals de EGR klep, die open blijft staan. Kosten ?2600.=. Niet echt een goed begin van 2013! :X Ik had destijds een Lexus gekocht vanwege de betrouwbaarheid maar, alles lezende ben ik bang dat de IS220d het zwarte schaap van de Lexus familie lijkt te zijn.


En dat klopt, deze diesel is het zwarte schaap uit de familie.
En de reden dat ik geen Lexus heb weer terug heb gekocht.

Hadden ze nu maar een mooie fijne goede diesel zoals de D5 van Volvo, of de mooie 3 liters van BMW, 6 cylinders van Mercedes.
 

HenkD

Nieuw hier
1 sep 2011
5
0
0
Bij mijn Lexus (Bj 2007) ging bij 160.000 km ook ineens de "Check VSC" branden.
inmiddels is ie 2x gereset, maar bij mij was het roetfilter het probleem.
Dit werd volgens mijn locale Toyota dealer mede veroorzaakt door mijn rustige rijgedrag.

Hij gaf mij het advies om de Lexus flink warm te stoken en daarna hoog in de toeren te "jagen"
waardoor het filter schoon zou branden.
Afgelopen weekend de proef op de som genomen en ca. 40km lang 80 km/h gereden in de
2e versnelling ( ca. 4000 rpm) en daarna nog eens ruim 20km lang 130 km/h gereden in de
3e versnelling ( 4.500 rpm).
Was het niet gewend om diesels zo hoog in de toeren te jagen, maar moet wel zeggen dat de motor
erg mooi en gesloten liep ondanks de hoge toeren. De motortemepratuur liep niet noemenswaardig op, al
was ik daar wel bang voor.

Daags na deze actie de auto gestart en wonderwel was de storingsmelding inderdaad verdwenen en nog steeds
niet teruggekeerd gelukkig.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
HenkD zei:
Bij mijn Lexus (Bj 2007) ging bij 160.000 km ook ineens de "Check VSC" branden.
inmiddels is ie 2x gereset, maar bij mij was het roetfilter het probleem.
Dit werd volgens mijn locale Toyota dealer mede veroorzaakt door mijn rustige rijgedrag.

Hij gaf mij het advies om de Lexus flink warm te stoken en daarna hoog in de toeren te "jagen"
waardoor het filter schoon zou branden.
Afgelopen weekend de proef op de som genomen en ca. 40km lang 80 km/h gereden in de
2e versnelling ( ca. 4000 rpm) en daarna nog eens ruim 20km lang 130 km/h gereden in de
3e versnelling ( 4.500 rpm).
Was het niet gewend om diesels zo hoog in de toeren te jagen, maar moet wel zeggen dat de motor
erg mooi en gesloten liep ondanks de hoge toeren. De motortemepratuur liep niet noemenswaardig op, al
was ik daar wel bang voor.

Daags na deze actie de auto gestart en wonderwel was de storingsmelding inderdaad verdwenen en nog steeds
niet teruggekeerd gelukkig.

Pfffffff ik denk dat je wellicht verkeerd heb begrepen van de dealer.. het kan nooit zo zijn dat je zo moet rijden met je auto........

Het schoonbranden van je motor kan je ook makkelijk doen door bij een warme motor even een keer wat meer gas te geven.. of dat je even een halve minuut of een km of 2 wat hoger in de toeren rijdt, maar 40km o_O :roll: :roll:
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Jawel, ook ik heb dat advies gekregen indertijd.

Door het hoge vermogen / koppel (tuning naar 210 pk/500Nm) kon ik met de lange overbrenging zonder issues de IS220D in zijn 6 rijden, 1700 toeren oid, gas intrappen en gaan.

De wagen vervuild dan enorm, slipt dicht. Ik heb een aantal malen in zijn drie moeten rijden, 120 heet, heet stoken!


De motor kan daar best tegen. Uiteraard niet over de limiet heen jagen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Maaar 40km lang is teveel naar imijn mening... Een paar km is nog wel te begrijpen Pfff ben heel blij dat ik destijds voor de is250 ben gegaan :0