Check VSC

rik

Nieuw hier
20 apr 2011
23
0
0
Nadat in april 2011 een compleet nieuw onderblok is gemonteerd kreeg ik vorige week, zo'n 40.000 km, later een motorstoring. Het controle lampje gaf aan: " check VSC". De motor ging bijna meteen in de noodloop. Vandaag kreeg ik van de dealer bericht dat de katalysator verstopt is. Ze konden hem niet meer schoonbranden dus er moet een nieuwe komen. Alleen materiaal kosten 1000 euro. Ik was wat aan het kijken op het web en kwam deze review tegen en daar werd ik niet vrolijk van.

http://www.autoweek.nl/autoreview/26037 ... -tech-2008

Ik laat hem repareren maar waar is het einde ?
Ik rij zo'n 50.000, voornamelijk snelweg, km per jaar. Voordat ik de stad uit ben en op de snelweg ben is de motor warm. Met 130 a 140 km/u houd ik mij redelijk aan de snelheid. De auto heeft nu bijna 160.000 op de teller.
Heeft iemand ervaring met dit euvel ?

groet,
Rik
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Ok? zulke afstanden hebben we nog niet gereden, wel vaak enkele reis van 180 km, we gaan misschien het najaar nog naar zuid frankrijk.
Wij rijden nooit onder de 2000 toeren, maar dat deed jij ook niet?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
andr? zei:
Ok? zulke afstanden hebben we nog niet gereden, wel vaak enkele reis van 180 km, we gaan misschien het najaar nog naar zuid frankrijk.
Wij rijden nooit onder de 2000 toeren, maar dat deed jij ook niet?


Ik wel, en dat was ook een van de grote veroorzaker. 1650 toeren, 120 km/h.Wel gechipt, dat trok de motor met gemak. Gas in was weg (210pk / 500Nm).

Zonder tuning had ik dat niet kunnen rijden en automatisch in zijn 5 moeten rijden en was er niets aan de hand geweest, waarschijnlijk dan.
Ik had de wagen met de oude, "verkeerde" overbrenging.
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Ik rij ook met de oude overbrenging, bj 2006, en er zit bij mij ook een powerbox in, ik heb er sinds een week of 2 de stekker in gedaan, maar idd wat een power, en het verbruik is het zelfde gebleven, was bang dat het hoger zou worden, vandaar dat de stekker er uit was, maar was nieuwschierig.
Kreeg bij de aankoop de waarschuwing mee niet onder de 2000 toeren rijden, en het verbruik bij lange afstanden valt mee 1 op 14.
 

rik

Nieuw hier
20 apr 2011
23
0
0
rcrnow zei:
Hallo Andre het probleem zal zich alleen melden als je 400 a 500 kilometer aaneengesloten stuurt. Op de lange autobaan wil je wel eens de cruise control gebruiken. En dan gata het mis. Ik heb het driemaal op een vakantie trip gehad. Heen en terug Parijs en heen de laatste keer bij Lyon. Ditmaal op de dieplader want ik had nog een 1000 kilometer te gaan en de alarmdienst was het meteen met me eens dat het risico zou blijven. Gek genoeg op gewoon woon- werk verkeer 100 heen 100 terug, nooit last gehad.

Bij mij niet. Op weg naar Utrecht vanuit Maastricht was het na 10 km al raak. Ook de andere keren was het tijdens woon- werk verkeer (zo'n 80 km enkele reis, 3 keer heen en weer naar Italie geen problemen gehad).
Ik reed (bijna) nooit onder de 2000 toeren. Ik reed ook bijna nooit korte stukken. De 6 gebruikte ik alleen boven de 150 km/u. Het probleem kan zich dus altijd voordoen ook als je korte afstanden rijdt :roll:
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
rik zei:
rcrnow zei:
Hallo Andre het probleem zal zich alleen melden als je 400 a 500 kilometer aaneengesloten stuurt. Op de lange autobaan wil je wel eens de cruise control gebruiken. En dan gata het mis. Ik heb het driemaal op een vakantie trip gehad. Heen en terug Parijs en heen de laatste keer bij Lyon. Ditmaal op de dieplader want ik had nog een 1000 kilometer te gaan en de alarmdienst was het meteen met me eens dat het risico zou blijven. Gek genoeg op gewoon woon- werk verkeer 100 heen 100 terug, nooit last gehad.

Bij mij niet. Op weg naar Utrecht vanuit Maastricht was het na 10 km al raak. Ook de andere keren was het tijdens woon- werk verkeer (zo'n 80 km enkele reis, 3 keer heen en weer naar Italie geen problemen gehad).
Ik reed (bijna) nooit onder de 2000 toeren. Ik reed ook bijna nooit korte stukken. De 6 gebruikte ik alleen boven de 150 km/u. Het probleem kan zich dus altijd voordoen ook als je korte afstanden rijdt :roll:

Als ik het zo lees, 2 verschillende oorzaken, Rik rijd met de zelfde stijl als ik, boven de 2000 toeren,en nog het probleem, wij rijden ook veel korte afstanden, en om de 2 weken gemiddeld,een lange afstand,hoop dat ik er van bespaard blijf.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het ligt denk ik aan het ontwerp dus maakt niet zoveel uit h oe je rijdt, het is balen, maar lexus heeft een fout gemaakt om die motor erin te lepelen.
 

rcrnow

Nieuw hier
7 okt 2012
24
0
0
Hallo alle formleden;
Nou dit zal dan mijn laatste reactie zijn op jullie schitterend forum. Buiten het feit dat ik veel geleerd heb over de 2.2 D4D Toyota engine, heb ik vooral door aan deze forums deel te nemen gezien dat eigenlijk alle merken een dubbel gezicht hebben. Ondanks dat Lexus toch een hoogststaand stukje kwaliteit en service gericht denken heeft, voel ik toch dat ik flink op de koffie ben gekomen. Ik weet nog indertijd dat ik nog aan de verkoper vroeg of mijn IS220d uit 2009 vrij was van die roetperikelen. Volhardend nee...dat probleem is er allang uit. Vervolgens krijg je in een jaar tijd met 52000 kilometer er 4x ermee te maken. Verkoper/ dealer blijft volharden dat na de eerste reparatie er alles aan gedaan is en het probleem zich niet meer zou voordoen. Ook niet toen ik vroeg of er niets te regelen viel om me een leenauto mee te geven zodat ik zorgeloos op vakantie kon. Meneer u krijgt dit probleem niet. Tja vervolg laat zich raden sta dus net voor Lyon op de dieplader te wachten met koffers en gezin. Na vakantie krijg ik mijn auto netjes voor de huisdeur weer afgeleverd en hebben ze de melding overbrugt zodat ik met de storing toch kan rijden. 2 weken later wordt de auto weer gerepareert en zou ik van de Lexus een uitgebreide nul- factuur ontvangen met een beschrijving wat er allemaal aan gedaan werd. Vervolg laat zich weer raden, de factuur die ik krijg is geen nul- factuur maar 306,74 eur's voor alleen Inlaatspruitstuk + EGR reiniging met roetfilter geregenereerd. Bellen met de Lexus dealer en krijg een redelijk arrogante reactie door de vraag of ik nog garantie had. Nagaan: een probleem dat men al 3x heeft proberen te maken!!! Ja Lexus meneer, ik heb nog zeker een jaar maar ja, met mijn kilometers zou dat nog maar een maand of twee zijn. Garantie is aan maximaal 14000 kilometers gerelateerd. Oh dan regel ik een creditnota. Vervolg laat zich raden, 2 weken later krijg ik een Betalings- herinnering (elke keer op vrijdag voor het weekend waardoor je niet meteen kunt bellen). Ditmaal meteen de Lexus debiteuren afdeling zelf gebeld en daar kreeg dan twee dagen later te horen dat het geregelt was en dat de factuur kon worden vernietigt. Lexus top service, totdat je klachten hebt! Men kan gewoon niet omgaan met deze problemen. Simpelweg omdat ze dat niet gewend zijn.
Ik hoop dat jullie veel en vaak kunnen genieten van je Lexus want het blijven schitterende verschijningen.
Drive save
rcrnow
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Veel succes met een evt. nieuwe wagen/merk rcrnow, wel spijtig dat het zo moest gaan. Ervaring leert wel dat elke dealer er anders mee omgaat, maarjah, ze vertegenwoordigen het merk en als 1 het niet "goed" doet dan gaat het ten koste van het imago. Het ga je goed!
 

RvD

Hoort erbij
22 mei 2012
45
5
8
Spijtig dat het zo moet lopen maar succes verder met de Honda.
Wij hebben zoiets vergelijkbaars meegemaakt met een Mazda2 op LPG voor mijn vrouw. Auto is dus totaal niet geschikt voor LPG was de uitkomst. Wat doe je dan.... Ingeruild op een Honda Civic 2.2 cdti, loopt prima niks mis mee zo'n Honda (hadden al 7 jr een Civic gehad op LPG, met een Honda ga je niet snel verkeerd volgens mij).

Ps, toen ik mijn Lexus kocht ruilde ik een Avensis uit 2001 in die gigantisch olie verbruikte. Bleek een probleem te zijn van de eerste vvti motoren, ovaal wordende cilinders. Helaas zat ik net buiten de coulance termijn :X
En toch weer voor Toyota (Lexus dan he) gegaan terwijl ik eigenlijk voor een Accord ging......
Gelukkig geen spijt van, na 2jr nog helemaal onder de indruk van mijn IS250 :rulez:
 

korneeldebruyn

Nieuw hier
5 jan 2014
5
0
0
Hallo allemaal
Ik ben Korneel Debruyn en ben 15 jaar , rij dus zelf niet , maar ben wel een autofreak net zoals mijn vader. Na 2 keer een SUV van Honda te hebben gehad , beide benzines met de bekende I-VTEC motoren waren we SUV's beu en wouden we wat moois en sportief. Over beide Honda's waren we zeeeer tevreden , Honda's staan ook bekend om hun betrouwbaarheid en zo dachten we dat dus ook over Lexus...
We hadden een mooie Lexus op't oog , bouwjaar 2007 , 148 000 km , zeer scherp geprijsd , sportpakketje , 18 inch velgen , mark levinson....enzovoort. Zeer knappe auto , ik en mijn vader waren ook al meteen verkocht door zijn prachtige lijn en agressieve snuit. Auto aangekocht , meteen eens goed aan de tand gevoeld , we waren superblij !
Sportieve prestaties enzovoort , kon voor ons als autofreaks gewoonweg niet beter ! We waren blij met een "premium-wagen" te rijden.

Nu heeft onze auto 162 000 km op de teller , we hebben hem bijna een jaar. Deze ochtend sprong het check VSC lampje aan...
Nu als ik bovenstaande zo allemaal lees word ik niet bepaald blij...

Een groot probleem , wat we ook wel vooraf de aankoop wisten , is dat diesels het liefst snelweg kilometers maken... In ons gezin is dat dus niet het geval , aangezien papa door de week altijd met een bestelwagen rijd voor zijn werk. Dus mama rijd er dagelijks mee , naar haar werk , wat maar 4 km is... Verder rijd ze nog eens af en toe naar de winkel dusja das niet echt ver...

Auto wordt wel eens af en toe goed opengegooid door mijn vader. Gisteren nog naar Brussel geweest , 180 paar keer aangetikt , goed hoog in de toeren...

Zoals ik al zei , van het bovenstaande te lezen werd ik niet bepaald blij...Auto gaat morgen of overmorgen garage binnen...

Hou jullie op de hoogte !
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
@korneel

Niet heel relevant meer, maar wat was de reden om voor een 220d te gaan ipv een 250 (benzine)? Als er enkel dagelijks 4 km + af en toe een lang end mee gereden wordt, lijkt een 220d een beetje 'zonde' van de extra wegenbelasting. En daarnaast de extra kosten die je treft aan onderhoud door deze korte stukjes.

In ieder geval veel succes en ik hoop dat de 220d een hoop ellende bespaard blijft.
 

korneeldebruyn

Nieuw hier
5 jan 2014
5
0
0
ThinlaneT zei:
@korneel

Niet heel relevant meer, maar wat was de reden om voor een 220d te gaan ipv een 250 (benzine)? Als er enkel dagelijks 4 km + af en toe een lang end mee gereden wordt, lijkt een 220d een beetje 'zonde' van de extra wegenbelasting. En daarnaast de extra kosten die je treft aan onderhoud door deze korte stukjes.

In ieder geval veel succes en ik hoop dat de 220d een hoop ellende bespaard blijft.


Wel hier in Belgi? wordt een benzine meer belast dan een diesel , al? in dit geval want de benzine van lexus is een 6-cilinder en heeft meer fiscale pk's dan de diesel , daarom is hij in belgie duurder.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
korneeldebruyn zei:
ThinlaneT zei:
@korneel

Niet heel relevant meer, maar wat was de reden om voor een 220d te gaan ipv een 250 (benzine)? Als er enkel dagelijks 4 km + af en toe een lang end mee gereden wordt, lijkt een 220d een beetje 'zonde' van de extra wegenbelasting. En daarnaast de extra kosten die je treft aan onderhoud door deze korte stukjes.

In ieder geval veel succes en ik hoop dat de 220d een hoop ellende bespaard blijft.


Wel hier in Belgi? wordt een benzine meer belast dan een diesel , al? in dit geval want de benzine van lexus is een 6-cilinder en heeft meer fiscale pk's dan de diesel , daarom is hij in belgie duurder.

Ah, vandaar. Dan heb ik niets gezegd. :D