Check VSC

rik

Nieuw hier
20 apr 2011
23
0
0
Nadat in april 2011 een compleet nieuw onderblok is gemonteerd kreeg ik vorige week, zo'n 40.000 km, later een motorstoring. Het controle lampje gaf aan: " check VSC". De motor ging bijna meteen in de noodloop. Vandaag kreeg ik van de dealer bericht dat de katalysator verstopt is. Ze konden hem niet meer schoonbranden dus er moet een nieuwe komen. Alleen materiaal kosten 1000 euro. Ik was wat aan het kijken op het web en kwam deze review tegen en daar werd ik niet vrolijk van.

http://www.autoweek.nl/autoreview/26037 ... -tech-2008

Ik laat hem repareren maar waar is het einde ?
Ik rij zo'n 50.000, voornamelijk snelweg, km per jaar. Voordat ik de stad uit ben en op de snelweg ben is de motor warm. Met 130 a 140 km/u houd ik mij redelijk aan de snelheid. De auto heeft nu bijna 160.000 op de teller.
Heeft iemand ervaring met dit euvel ?

groet,
Rik
 

rik

Nieuw hier
20 apr 2011
23
0
0
Vandaag weer dezelfde melding. Auto ging weer in noodloop. Ik ben het helemaal zat.
-60.000 km nieuwe katylisator. (2100 euro)
-117.000 km heel nieuw onderblok. (4500 euro)
-176.000 km weer nieuwe katylisator.(2100 euro)
-190.000 km een of andere klep was vervuild. (224 euro)
- 215.000 km waarschijnlijk weer de katylisator (2100 euro)

Ik kreeg deze week een e mail van lexus over de 300 met als tekst "sprookjes bestaan". :hi:
Droom lekker verder lexus. Voor mij een hele grote streep eronder. :X
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De diesel is gewoon een probleem kind... Het is een feit... Helaas slechte keus van ze om zo een onbetrouwbaar blok erin te lepelen.

De benzine en hybride zijn een stuk Lexus waardiger.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja dat kan ik zeker begrijpen, helaas maar waar. Het is balen. Ik zou het snel wegdoen voordat je het zelf gaat slopen.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik blijf de vraag maar even stellen, de EGR is schoongemaakt? Zo ja, dan kan ik geen ander advies meer geven dan inruilen. De 2006-2007 220d is idd een beetje een problemen kind. Wellicht willen de probleem melders het bouwjaar er bij zetten?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
2006 uit mijn hoofd, is al weer lang geleden :p


4 maal VSC storing, 4 maal EGR behuizing schoongemaakt, dan wel vervangen. 4 Maal met de vrachtwagen opgehaald.
 

rcrnow

Nieuw hier
7 okt 2012
24
0
0
Ik heb inmiddels alweer 97000 km op zitten, ongeveer 20000 na de 2x VCR melding. Eigenlijk 1x, want de eerste keer werd door een Franse Lexus dealer niet echt goed opgelost. Het blijft trouwens spoken in me kop. Maar op dit moment rijdt de auto super. Niet gesproken over de eerste en tweede versnelling maar motorisch zijdezacht accelereert'ie dat het een lieve lust is, in de volgende versnellers. Die 6e is echt super overdrived. Rij niet meer onder de 2000 toeren. Laatst reed mijn echtgenote voor het eerst en zij had gewoon moeite om in de eerste naar de tweede versnelling niet de auto helemaal stil te laten vallen. Maar die andere versnellingen waren voor haar gewoon een raket beleving. Olieverbruik is binnen de perken. Moet na 10000 km ongeveer een kwart bijvullen. Het verbruik 1 op 12. Krijg dat verbruik trouwens niet meer lager. Na die update loopt de auto beter maar ik heb nooit meer de 1 op 14 gehaald. Valt op dat na die update het niet meer lukt. Motorgeluid is het mooist/ stilst rond de 135-140 kilometer in zijn 6. Op een vlakke autobaan echt muisstil. Laatst in een BMW 2 liter 2010 3 serie meegereden maar die was echt niet stil, motorgeluid was wel wat mooier. Ook trok de BMW beter vanuit stilstand echt niet bij te houden. Wel wat minder sterk oplopend als de D4D na zo'n 120 p/u. Vind de BMW diesel de enige concurrent trouwens. Tenminste als ik niet meer zou kunnen kiezen voor een Lexus ze hebben er niet veel meer staan, met hun garantie.
 

rcrnow

Nieuw hier
7 okt 2012
24
0
0
31-6-2013 Hoera op vakantie met de Lexus IS220d en ja hoor tot Lyon... VSC alarmmelding... Alweer!!!
Was toch helemaal nagekeken na de vorige keren. En nu dus weer met noodloop naar de eerstvolgende rustplek en bellen. Auto op de dieplader gezin en ik voorin de truck. Vervolgens werd mijn IS prompt in een graswei op een Renault garage terrein gedropt en bellen en wachten. Wat een zielig vertoning mijn bolide tussen ander Frans blik. Een hoop gedoe om een leenauto geregeld te krijgen, want met deze IS kon ik niet meer verder. Dat wel, zeer goed geholpen door de Lexus alarmdienst. Daags later te horen dat de IS op transport naar Nederland ging. De plaatselijke Toyota zag er ook geen heil in zeker. De eerste 3 dagen leenkosten voor Lexus, dagen daarna zijn voor de reisverzekering. Dus let op neem altijd een reisverzekering met vervoer. Na twee weken thuis kreeg ik al meteen mijn auto thuis bezorgd, met de melding VSC er nog op, maar hij reed wel. Nieuw afspraak voor een hele vervanging is gemaakt over twee weken. Over de Lexus service geen slecht woord. Maar wat een auto is die IS220d toch. Het ene moment ben je verkocht en het andere moment een lucifer eronder.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Compliment hoe je dit weergeeft... Ik was waarschijnlijk al op het dak gaan stampen :p

Maar zonder gekheid, ik kan me voorstellen dat je hier een duaal gevoel aan overhoudt... :(
 

rcrnow

Nieuw hier
7 okt 2012
24
0
0
Nou ik voel mee met al die lieden met een IS220d als je deze berichten terug leest hebben ze het allemaal wel een keer gehad. Ik nu dus al driemaal en rij de auto pas een jaar 51000 kilometer. En dat met een van de nieuwste uitvoeringen 2009. Wacht tot na de repa en neem dan een besluit of ik ga inruilen of toch doorrij en koop nog wat garantie bij, die dan doorloopt tot 140000. NU staat de teller op 98000!
 

rik

Nieuw hier
20 apr 2011
23
0
0
rcrnow zei:
Wacht tot na de repa en neem dan een besluit

Ik heb een besluit genomen. Zolang hij liep was het een mooie auto maar ik heb hem van de hand gedaan.
Ik wens jullie oprecht, veel auto- en Lexus plezier. :hi:
 

rcrnow

Nieuw hier
7 okt 2012
24
0
0
Hij is dus weer voor repa geweest dus. Maar verder dan schoonmaken en een hernieuwde software update werd het niet. Men loopt een lijstje af waar allerlei waardes gemeten worden. De persoon die ik sprak was niet de bekende persoon die er normaal zit. Dus ik denk dat hij wat te veel sprak door te zeggen; "dat als ik het weer terug kreeg ik dan een nieuwe cat of roetfilter zou krijgen. Met de garantie zat het wel snor.... die was nog wel voor een jaar". Ik uit de doeken gedaan dat de garantie aan 130000 kilometers gerelateerd was en ik dus over een kleine 10 weken daar al aan zat, dus dit jaar al. Auto reed wel weer als een speer...kan ook komen omdat ik een CT200h mee had, als je dan weer overstapt.
Al met al geen goed gevoel om met deze auto verder te rijden ook niet met de garage.
Nou besluit is dus genomen. Ik neem afscheid van Lexus. Van de silvermetalic 2009 IS220d in het bijzonder. Heb een nieuwe Honda Civic 2.2 i D-tec gekocht. Hadden deze nog nieuwe in voorraad voor de prijs van een 1.6. i d-tec. i d-tec klinkt interessant maar ben benieuwd of deze diesel me kan verassen. Kreeg trouwens goed terug voor de Lex. Komt door de BPM die nog deels terug gevorderd kan worden. Is de Lex toch ergens goed voor...zonder gekheid pijn in het hart doe ik hem van de hand. Ben blij dat ik het nog ergens van me af kan schrijven maar raad toch iedereen de diesel af. Als zelfs repareren niet mogelijk is!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het is jammer, maar ik geef je geen ongelijk. Ik denk dat de Honda je wel degelijk gaat verrassen, die is niet bepaald traag ;)
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Vervelende historie, maar verstand gaat nu voor het hart. En de Accord is al bepaald geen trage auto met deze motor. De Civic is lekker vlot. Deze motoren halen ook vaak minimaal of meer dan hun opgegeven vermogen en koppel.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik snap niet dat zo'n premium merk zulke misstappen kunnen begaan.
Wellicht een ontwerpfout. Het zal mogelijk 'goedkoper' zijn om deze misser af te laten sterven dan wederom kosten te maken qua onderzoek & ontwikkeling etc.

Zo had Merc met de E-klasse een aantal jaar geleden veel problemen met kwaliteit, zie ook hier: http://www.autokanaal.be/auto/merce...problemen-bij-mercedes-e-klasse-opgelost.aspx

Ze hebben het alleen wat beter opgelost, dat zou je dan wel kunnen aanbevelen ;)
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Vervelend hoe het bij jou allemaal verlopen is, hoop dat mij dit allemaal bespaard blijft, zit daar niet op te wachten, mijn auto heeft er inmiddels 162000 km opzitten, heb er sinds de aankoop Oktober 2012 zelf 12000 meegereden en nog steeds vol lof, maar dat was jij ook wel.
Maar heel veel plezier met de Honda.
 

rcrnow

Nieuw hier
7 okt 2012
24
0
0
Hallo Andre het probleem zal zich alleen melden als je 400 a 500 kilometer aaneengesloten stuurt. Op de lange autobaan wil je wel eens de cruise control gebruiken. En dan gata het mis. Ik heb het driemaal op een vakantie trip gehad. Heen en terug Parijs en heen de laatste keer bij Lyon. Ditmaal op de dieplader want ik had nog een 1000 kilometer te gaan en de alarmdienst was het meteen met me eens dat het risico zou blijven. Gek genoeg op gewoon woon- werk verkeer 100 heen 100 terug, nooit last gehad.