Check VSC

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

rik

Nieuw hier
20 apr 2011
23
0
0
Nadat in april 2011 een compleet nieuw onderblok is gemonteerd kreeg ik vorige week, zo'n 40.000 km, later een motorstoring. Het controle lampje gaf aan: " check VSC". De motor ging bijna meteen in de noodloop. Vandaag kreeg ik van de dealer bericht dat de katalysator verstopt is. Ze konden hem niet meer schoonbranden dus er moet een nieuwe komen. Alleen materiaal kosten 1000 euro. Ik was wat aan het kijken op het web en kwam deze review tegen en daar werd ik niet vrolijk van.

http://www.autoweek.nl/autoreview/26037 ... -tech-2008

Ik laat hem repareren maar waar is het einde ?
Ik rij zo'n 50.000, voornamelijk snelweg, km per jaar. Voordat ik de stad uit ben en op de snelweg ben is de motor warm. Met 130 a 140 km/u houd ik mij redelijk aan de snelheid. De auto heeft nu bijna 160.000 op de teller.
Heeft iemand ervaring met dit euvel ?

groet,
Rik
 

rik

Nieuw hier
20 apr 2011
23
0
0
Bijna exact 1 jaar geleden dit topic gestart. Vandaag weer diezelfde melding met de lampjes " traction control" en motorblok storing. Dit keer ging hij niet in de noodloop en kon ik op normale snelheid naar huis. Ik heb de auto een week geleden nog voor een kleine onderhoudsbeurt in de garage gehad. Ben benieuwd was ze morgen zeggen. Ik hoop dat het meevalt. :hi:
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Wou ook nog even reageren, bij de aankoop van mijn IS 220d, zei mijn garagehouder, het nieuwe rijden is niet bestemd voor deze auto, rij met minimaal 2000 toeren voor een goede verbranding, dus niet in de 6 onder de 140.
 

rcrnow

Nieuw hier
7 okt 2012
24
0
0
Nou ik lees dit en moet melden dat het mij ook overkomen is. VSC melding. Alleen op een Franse Autobaan. Vergaat je het lachen met 70-80 zover mogelijk langs de kant. Denk dat menig Duits-Fransmerk rijder me vervloekt heeft.
Alles werd goed opgepakt door alarmdienst van LEXUS red carpet, zie mijn rcrnow IS220d Bussines berichten.
Maar op dit moment wacht ik nog op een mijn ?130 vergoeding die ik in Frankrijk vooruit heb betaalt. De Lexus financi?le afdeling in Eindhoven laat nog niets van zich horen.
Dat op hogere toeren rijden om onverbrande vervuiling tegen te gaan heeft niet veel zin. Dit moet de garage gewoon bij de onderhoudsbeurten meenemen. Als je elke dag in een file rijdt kun je moeilijk dat stuk volgas blijven geven. Schoonrijden gaat dan niet meer helpen deel van de vervuiling zit dan niet meer in de verbrandingsruimte.
Vraagje Andre heb je het daarna nog eens terug gehad?
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Ik heb er zelf niet mee te maken gehad, kreeg het bij de aankoop mee als waarschuwing, om dit te verkomen.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
rcrnow zei:
Nou ik lees dit en moet melden dat het mij ook overkomen is. VSC melding. Alleen op een Franse Autobaan. Vergaat je het lachen met 70-80 zover mogelijk langs de kant. Denk dat menig Duits-Fransmerk rijder me vervloekt heeft.
Alles werd goed opgepakt door alarmdienst van LEXUS red carpet, zie mijn rcrnow IS220d Bussines berichten.
Maar op dit moment wacht ik nog op een mijn ?130 vergoeding die ik in Frankrijk vooruit heb betaalt. De Lexus financi?le afdeling in Eindhoven laat nog niets van zich horen.
Dat op hogere toeren rijden om onverbrande vervuiling tegen te gaan heeft niet veel zin. Dit moet de garage gewoon bij de onderhoudsbeurten meenemen. Als je elke dag in een file rijdt kun je moeilijk dat stuk volgas blijven geven. Schoonrijden gaat dan niet meer helpen deel van de vervuiling zit dan niet meer in de verbrandingsruimte.
Vraagje Andre heb je het daarna nog eens terug gehad?

Toch is dat de remedie.....

De motor moet af en toe helaas schoon worden gebrand. Je kan wel vinden dat dit niet hoort, dat de dealer je moet waarschuwen maar zo werkt het niet helaas. Niet zeggende dat je geen gelijk hebt met je eerste punt, het is wazig dat dit gebeurd.
Bij dezelfde motor in de Toyota speelt dit niet.... Deze heeft wel een andere overbrenging.
Je tweede punt, hoe moet de dealer dit zien?
Bij een standaard check, beurt wordt niet de EGR behuizing bekeken.

Ik heb eens stil gestaan op de terugrit van een grote beurt, EGR.....


Het is gewoon een faillure van Lexus om deze motor op deze manier te gebruiken.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
De ellende is dat Lexus als een van de weinige merken het voor elkaar heeft dat je de EGR niet kan bypassen.....
Er schijnt 1 persoon in de wereld te zijn die het voor elkaar heeft, maar ook hij heeft errors.


Het eerste wat ik deed met mijn BMW is de EGR bypassen / afdoppen. Het is een pure milieu maatregel, alleen maar negatief voor de motor.
 

rcrnow

Nieuw hier
7 okt 2012
24
0
0
Okee blue-eyes weer wat bij geleerd. Ik denk dat dit komt omdat mijn IS220d een company car is geweest en met 51000 kilometer op 2 1/2 jaar als een oud wijf gereden is. En toen die vuilnis is ontstaan. Sinds ik de auto heb en er inmiddels 25000 bij gereden heb, rij ik echt niet rustig. De auto verleid me elke keer om door te rijden. Als'ie het meer in de vakantieperiode blijft doen in het buitenland is het zo'n gedoe.
 

rcrnow

Nieuw hier
7 okt 2012
24
0
0
Oproep om advies:
Wat zal ik doen me Lexus IS220d van februari 2009 met 75000 op de teller houden of gaan inruilen? Wie kan me een advies geven. Ik wordt namelijk niet gelukkig van al die berichten over die problemen met dit diesel type. Volgens mij gaat geen enkele diesel vrijuit. Dus zou graag wat meningen willen horen.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik kreeg de issues pas na 200.000 km.

Ik werd al een beetje de geluksvogel van het forum genoemd. Ook de beruchte actie wegens lekkage van het blok heb ik niet gehad.

Maar na 2 ton kreeg ik het vol voor mijn kiezen, doffe ellende met veel kosten.
Ik begreep van de huidgie eigenaar dat de issues weg zijn.
Dat is mooi, ik heb zowat alle onderdelen die hiermee te maken hebben vervangen.
De huidige eigenaar heeft ook nog wat schoongemaakt en het loopt nu OK.
Wat ook scheelt is dat de tuning verwijderd is.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Er is vrijwel geen A-merk wat geen (vergelijkbare) problemen kent met bepaalde typen dieselmotoren. Genoeg kritieken bij elk merk. Dieselmotoren zijn nogal 'gevoelig' voor de hedendaagse milieu-eisen. Een vervuilde EGR klep is inmiddels een redelijk bekend gegeven.

Grotendeels is de initi?le problematiek door Lexus binnen het lopende fabricageproces (of garantieafwikkeling) verholpen. Misschien valt Lexus vanwege die manco's extra op, vanwege de zeer hoge betrouwbaarheidsscores. Punt is wellicht ook dat fabrikanten hun (diesel)motoren in tijd verder doorontwikkelen en volmaken, waarbij Lexus nu definitief focust op het hybride concept.

Persoonlijk ben ik van mening dat de dieselversie van Lexus niet de sterkste troef vormt, maar e.e.a. is wellicht ook afhankelijk van gebruik, onderhoud en met name gedane revisies.

Je moet je echter goed voelen bij een auto en als dat gevoel niet (meer) aanwezig is, dan kun je idd misschien beter iets anders overwegen. Sowieso kan niemand je voorspellen wat je nog tegenkomt in tijd. Daarbij spelen bij inruil/verkoop nog zaken een rol als ouderdom, afschrijving, diesel-afhankelijkheid en etc.
 

rcrnow

Nieuw hier
7 okt 2012
24
0
0
Ik heb gebeld met Lexus Eindhoven en kreeg te horen dat ik dit probleem niet meer zou krijgen. Alles werd schoongemaakt van EGR tot vijfde injector etc. en men heeft een software update gedaan. Dus mijn gevoel is alweer wat beter. Hetgeen Blue-eyes aangeeft het probleem pas na 200.000 km te hebben gehad is misschien omdat hij de km's grotendeels zelf heeft gereden. Dus aan de goede toeren. De mijne is in zijn eerste jaren 52000 km niet goed gereden en dus in mijn 25000 km komen opdagen. GPS-10 dat dit probleem binnen het lopende fabricage proces zou zijn opgelost, zou dan gelden voor iedere nieuw verkochte. Maar bij de al rijdende Lexus bij de openbaring van het probleem pas verholpen. En dat vind ik niet des Lexus/ Toyota geen soort terug roep actie. Want waarom pas nu een software update? Nee eerst moet de klant stranden in het buitenland. Terwijl men tijdens de beurten het kon oplossen. Denk dat het gewoon te maken heeft met de centen. Maar blijf wel bij het feit dat de garantie en de Lexus garage Eindhoven zeer correct blijft helpen. Elke cent werd vergoed die ik in het buitenland heb gemaakt.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
tja... er zijn dealers die de "if it ain't broken don't fix it" methode hanteren... ik had ook een auto van een ander merk waarbij een software update ervoor was, maar die kreeg ik niet hoor... pas als ik klachten kreeg dan kwam ik in aanmerking...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat mlcoolj zegt.

Het is idd niet ongewoon dat dealers pas achteraf acteren (na een klacht en inspectie hiervan). Een ECU-softwareupdate is daarbij ook niet geheel risicoloos, omdat het (in tijd) andere onvoorziene problematiek kan bewerkstelligen. Vergelijk het maar een beetje met software-updates, welke een bedrijfsnetwerk kunnen platleggen.

In dat kader kun je je voorstellen wat er kan gebeuren als men preventief ECU updates tijdens reguliere servicebeurten toepast. Mogelijk is destijds, tijdens de reguliere servicebeurten, ook geen directe aanleiding gevonden voor een update of revisie motordelen.
 

Lexus187

Nieuw hier
8 okt 2012
15
0
0
@ blue -eyes

huidige problemen zijn niet weg gebleven van de egr
heb herhaaldelijk de check vcs storing
raar genoeg als de auto dan een paar uur uit staat en dan weer aan maak is de storing verdwenen.
of als de auto in de noodloop komt dan uitzetten ff wachten en dan weer starten dan rijd hij op zich weer met vermogen maar niet volledige vermogen.

ik baal hier zo van de laatste tijd word er gek van.
heb gewoon geen zin meer om er iets aan te doen wat ik heel erg vind.
elke x denk ik nu is het verholpen en dan is die storing er weer wanneer ik het echt niet kan gebruiken.

konden we maar bypassen dan was het verholpen.
blijkt dar er nog een egr klep zit achter de motor aan de onderkant ik ga die een x laten nakijken en reinigen kijken of dat helpt.

en dan geef ik de hoop op denk ik
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Het was voor mij wellicht DE reden om bij Lexus weg te gaan (naast vliegwiel onderhoud van 3000 euro en 2500 euro krasschade door katten). Ondanks dat ik de vorm en uitstraling van de IS 220/250/350 een van de allermooiste wagens vind van dit moment.....

Maar ik wil en moet diesel rijden.

Ik herken me wel in je. Met de storing, met dat de tijd verstrijkt begin je er meer aan te ergeren.
Ik hoop dat het voor je opgelost wordt, ik ben niet zover geraakt, ik heb de wagen toen verkocht.
 

kyllally

Nieuw hier
7 apr 2013
1
0
0
Na x-aantal jaren te hebben gereden met Nissan, mijn ouders waren daar trouwe klanten, heb ik mijn Qashqai verkocht wegens herhaaldelijke problemen met de 1.5 Renault motor. Gezien zowel mijn broer, schoonzus als mijn schoonbroer bij TPCE (het verdeelcentrum van Toyota in Diest, BE) werken, kon ik genieten van een enorme korting bij de aankoop van een nieuwe wagen. Rekening houdende met mijn gezinssituatie kozen we voor de Verso 2.0D-4D DPF Sol, lekker 7 zitplaatsen (achterste bleken achteraf minder ruimte te bevatten dan oorspronkelijk verwacht), knap interieur etc. Na x-aantal kilometer, onderweg naar de Belgische kust, bleek ??n of ander darmpje gelost waardoor heel de auto een oliedouche genoot. Kan ??nieder wel gebeuren dacht ik, pechdienst Toyota gebeld en problemen na 5 dagen opgelost. Nu staat de kilometerteller op 123K en ondervind ik hetzelfde probleem als dit onderwerp weergeeft "Check VSC system". Eerder had ik deze melding al wel eens gehad, maar aangezien dit wegging bij het uitzetten en opnieuw opstarten van de motor, hechtte ik er geen belang aan. Ook al omdat ik een leek ben wat betreft auto-onderdelen en etc. Nu echter, blijft deze warning komen, alsook blijft het ABS, HSAC en alg waarschuwingslampje opgelicht. Zonet nog gelezen dat de wagen onmiddellijk naar de verdeler dient te worden gebracht wat me redelijk nerveus maakt. Aan mijn rijstijl zal het alleszins niet liggen, gezien ik 4-dagen/week een 100km afleg tegen een snelheid van ongeveer 150 (max 200 op kilometerteller) km/u. Wat ik tevens vreemd vind, en ook in bovenstaande feedback weervind, is dat mijn gemiddelde verbruik veel hoger is dan verwacht (7.4).
Niettegenstaande de wagen nog in garantie is, ben ik toch blij daarstraks een foto te hebben gemaakt van mijn dashboard om discussies te vermijden achteraf... Overmorgen doe ik hem binnen, ben eens benieuwd