Nou, de auto staat nu bij de andere dealer.
Ik heb ze mijn video laten horen (de auto was na 100+ km rijden natuurlijk warm en het geluid was niet zo goed meer te horen) en ze zeiden in ieder geval dat dat niet normaal is en dat ze het gaan onderzoeken.
Ik heb nu een Corolla uit de jaren 90 als vervangend vervoer... rijdt verders prima, maar niet te vergelijken met zelfs een als een machinegeweer klinkende IS250.
Vanochtend Lexus nog eens gebeld vanwege mijn klacht (heb 1,5 uur de tijd genomen om samen met mijn vriendin een klacht te schrijven over mijn dealer).
Ze konden de dealer niet bereiken (was ook 1 van de punten in mijn klacht, dus ze hebben meteen een praktijkvoorbeeld te pakken), maar die krijgen in ieder geval wat te horen.
Ik stuur parallel nog een brief met dezelfde klacht naar de eigenaar van de garage.
Ik heb trouwens nog een aanvraag gedaan of ze de auto dan eventueel willen afkopen, maar dat willen ze ook niet (3x raden waarom).
Blijkbaar krijgen ze in de komende weken nog 2 IS250's (hier in de regio rijden er geschat maximaal 20 rond, dus 10% besluit ineens op hetzelfde moment hun IS te verkopen.. huh?!) en hebben er niet nog 1 nodig.
Maar goed, dit moet nu gewoon opgelost worden, ik wil de auto eigenlijk niet verkopen (ivm. BPM-vrij importeren).
Ik heb trouwens een heel net telefoontje gekregen van Louwman.
Die hebben uitgelegd dat ze niet direct wat kunnen doen omdat de importeur in Keulen voor mijn auto verantwoordelijk is, maar ze hebben uitgelegd hoe zij het zouden oplossen en voor het geval dat het lastig wordt hebben ze me een directe contactpersoon gegeven met doorkiesnummer.
Daarbij kreeg ik van Lexus Den Haag een paar weken geleden een super nette E-mail als antwoord op een paar vragen die ik had gesteld over mijn auto en het onderhoud daarvan.
Als de auto gerepareerd wordt en mee gaat naar Den Haag dan word ik daar in ieder geval klant.
En inderdaad; een break kan ik wel gebruiken, ik moet namelijk eind deze maand emigreren en dan heb ik liever heel andere dingen aan mijn hoofd (bijv. nog een woning vinden in Den Haag).