Hube (tweede auto)

Status
Niet open voor verdere reacties.

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Wellicht komen er geen nieuwere foto's meer van deze Is Rahdj.

Ik lees net dat de auto in april ingeruild gaat worden voor een GS...

Maar waarom ben ik daar niet in gekend Hube??? Dan had ik je toch echt omgepraat om toch voor die IS-F te gaan... Je moet gewoon een keer zo'n auto gehad hebben, echt waar.... geloof me nou..
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
April is nog niet zeker hoor. Maar idd, ik ga vanaf begin volgend jaar rustig op zoek naar een GS450h f-sport line. Helaas is de versie die ik wil erg moeilijk als demo te vinden (pearl white of zwart, rood of zwart interieur, ML audio, safety pack I + 2 en moonroof).

De IS-F had ik misschien ook wel willen doen, was het niet dat ik al twee IS250's heb gehad. Als het een F wordt, dan misschien na de GS, de RC-F of GS-F. Maar zo ver in de toekomst ga ik nu niet plannen. Maar wees eerlijk, de GS450h is voor mij een stap als welke jij maakte naar de Audi S6 destijds.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Heel erg mooie auto en logisch vervolg, begrijp die keus wel! :rulez:

Achterin de GS kunnen langere personen eindelijk fatsoenlijk zitten, door een belangrijke toename van hoofd- en beenruimte.
Kun je nog eens lange mensen mee laten rijden ;)
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Hube zei:
De IS-F had ik misschien ook wel willen doen, was het niet dat ik al twee IS250's heb gehad. Als het een F wordt, dan misschien na de GS, de RC-F of GS-F. Maar zo ver in de toekomst ga ik nu niet plannen.

Het begint nu toch wel als een vast huwelijk met Lexus te klinken ! We leven in de 21e eeuw hoor, vreemd gaan mag best af en toe..."oeps vrouw kijkt nu heel erg boos over schouder mee"
;)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
:) Ik zal goed ontbijten :p verwacht wel het hele modellen gamma op mijn rug ;)

Tja, dat zal mijn vijfde worden..... Vreemdgaan met wat? Wanneer je de beste hebt, wat is er nog beter? Maar serieus, ik zie bij andere merken niet echt iets dat mij een dergelijke mix van exclusiviteit, betrouwbaarheid, fun en prijs geeft, als ik bij Lexus heb. Wellicht Infiniti of Tesla, maar de laatste moet zich bewijzen en is nog boven mijn budget en de eerste vind ik niet echt een mooie styling hebben.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Leuk :) De nieuwe IS is wel wennen idd, maar het is dan ook wel weer leuk om allemaal nieuwe dingen te ontdekken in het design.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Je kan ook eens buurten bij Das Beste oder Nichts met de nieuwe c-klasse... Nou niet gelijk zeggen da's veel te duur voor het gebodene. Geef toe dat je iig niet te maken krijgt met een fabrikant die anno 2013 een auto in de markt zet die een 0-100 tijd biedt dat niet meer van deze tijd is en mij ook nog gaat vertellen dat de koek bij 200km/h op is. Ik hoef niet elke dag te stoplicht sprinten maar om op de Autobahn alleen maar in de rechterstrook te rijden om alle A4'tjes en 3 serie dieseltjes voorbij te zien stuiven gaat wat te ver. Gewoon een gemiste kans van Lexus door zo'n ondergemotoriseerd model te plaatsen. Wat, om alleen maar om 1 op 20 in de praktijk te kunnen rijden ?
Je keuze voor een GS450h begrijp ik, en zeker als je de motorisering tov de 300h in overweging neemt.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Tja, voor ieder wat wils. Indien ik een C-klasse zou kopen dan zou ik voor de C350 gaan. Zet die naast de GS450h en ik weet mijn keuze wel. Het is idd jammer dat de IS350 niet in Nederland is, maar zelfs als die er was, voel ik meer voor de hybride techniek uit de GS.

Mijn vrouw rijd nu al een tijdje in een Prius III. Ze vindt het echt de mooiste auto die er is. Iedere keer dat ze in mijn IS250 stapt vindt ze de schakelmomenten van de automaat ouderwets.

Hoe dan ook, iedereen zoekt bepaalde dingen in een auto.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat, om alleen maar om 1 op 20 in de praktijk te kunnen rijden ?
Dat lijkt mij voor velen een overtuigende reden, alsmede overall prijsplaatje en exclusiviteit.

Tja, dan komt er een A4/3 met 15 a 30 km voorbijstuiven...

Uit de statistieken blijken de meesten ergens tussen 160-190 te rijden. Het leven bestaat uit meer dan stoplichtsprintjes en fallussymboliek op autobahnen toch?
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Alor zei:
Ik ben al bij mijn tweede IS250 maar om te zeggen dat dat een sprinter is ?!

Nee zeker niet, maar ben je met me eens dat ze met de is300h eea hadden kunnen herstellen al is het maar om het relatief grote gat met de is350 te dichten ?

GPS-10 zei:
Tja, dan komt er een A4/3 met 15 a 30 km voorbijstuiven...

Uit de statistieken blijken de meesten ergens tussen 160-190 te rijden. Het leven bestaat uit meer dan stoplichtsprintjes en fallussymboliek op autobahnen toch?

Je komt niet vaak op de Autobahn hoor ik al. Op de linkerbaan vertoeven heeft niets met fallussymboliek te maken. Vergelijk de is300h met zijn klassegenoten en hij is ernstig ondergemotoriseerd.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Toch vergelijkende waren, nietwaar? ;)

Ik zie niet in waarom tegen de 200kmph op een autobahn zo dramatisch is. Leg mij ook eens uit wat het nut is van een 0-100 sprint in 6 of 8.x seconden? Of gaat het om die seconde vertraging omdat de motor bijspringt bij sprint? En waar gaat het precies om...15 of 30km p/u meer? Staat interessant op feestjes (gaap)...

Boeiender is feitelijk de prestatie bij een tussensprint, bijvoorbeeld inhalen etc. Daar presteert de is300h behoorlijk tot zeer goed, naast een buitengewoon prettig weggedrag, gunstig verbruik, stilte, comfort en luxe. Al met al zie ik geen dringende redenen welke wijzen op een onderpresterende motor of waarom je een dergelijke auto om die redenen zou moeten laten staan, conform ook de diverse reviews.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Nergens heb ik gesteld dat je perse de auto zou moeten laten staan obv de aangevoerde argumenten.
Ik ben hier ook helemaal niet om de IS300h af te branden mocht je dat denken. Sterker nog ik vind ze nog steeds een prachtverschijning met heel vele voors. Tegens vind ik alleen de motorisering. Juist de schoonheid van de auto en de positionering in de markt had een beter (motor)lot verdiend. Dat dat niet makkelijk is begrijp ik wel want Lexus heeft nu eenmaal een beperkt gamma aan modellen en motorisering. De boekhouders en marketeers in het glazen torentje in Japan hadden zich beter achter de oren kunnen krabben en kunnen realiseren : goed, diesels zoals de Duitsers beheersen we nou eenmaal niet, het foutje van onthouden van een IS350 voor de Euromarkt moeten we herstellen, geef ons in hemelsnaam een is400h.
En nog even over de prestaties : 200 km/h is niet dramatisch en we zijn hier nog steeds in NL. 200 km/h geeft alleen aan dat het fijn rijden bij 180 km/h ophoudt want zelden rijdt je een auto helemaal tot aan de top.
Een 0-100 sprinttijd geeft niets anders aan hoe massa icm met tractie in beweging wordt gezet. Het gaat niet om 8.3s versus 8.2s en dat de laatste op het door jou aangehaalde feestje zegt "die van mij is vlotter". Ik zeg alleen dat de concurrentie geen 223pk nodig heeft om die tijd te bewerkstelligen.
Dat is ook mijn punt wat je wss mist : hoe staat de auto tov vergelijkbare concurrenten in dezelfde klasse ; niet of het nu 8.3s of 7.0s is.

En ja de agiliteit is het cijfer waarnaar ik ook altijd het meest in geinteresseerd ben. Dat is dus het linker Autobahn karakter waar ik op doelde. Vlot van 150km/h naar 200 (helaas niet + :neutral: ) en ik spreek gewoon uit praktijkervaring. Heb je die cijfers en hoe ze zich vergelijken met de concurrentie ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.