Jelmer - Project LS400

Alor zei:
Ik vind hem echt heel mooi nu...Chapeau!!
jammer dat zo'n LS geen oldtimer meer kan worden in de toekomst, anders had ik er ook wel een willen hebben.
De eerste zijn toch van 1989/1990?

Dat is nog de vraag, met het vallen het kabinet zijn ook de maatregelingen rondom de killometerheffing e.d. voorlopig opgeschort
( heeft wel 76 miljoen euro aan adviesburo's e.d. gekost )
Het is nu afwachten wat de komende regering met het rekening rijden en de regels daarom heen gaat doen.

groet

Henny
 
Maar de regeling aangaande wegenbelasting voor oldtimers was jammer genoeg daarvoor al op de schop gegooid :( km-heffing bij oldtimers moeten we inderdaad nog maar afwachten

Evenals de bijtelling die voor mij nu 35% over de waarde in het economisch verkeer is i.p.v. de 25% die het was
 
35% over 2500 euro.. is toch een stuk lager dan 25% over een gemiddelde nieuwe middenklasser
 
Dat bedoel ik maar :wink:

@mlcoolj: dus het valt echt wel allemaal mee :D , Toen ik nog alleen die Cadillac reed lachtte ik me helemaal kapot. 33 jaar oud en dus wegenbelasting vrij, vliegend tapijt, op LPG, een verzekering van ?110,- in het jaar, op de zaak, om de twee jaar APK, bijtelling over dagwaarde (?4800)... kortom, een goude auto

Waarom denk je dat ik het plan heb om daar een Lexus motor+bak in te kieperen...OEPS!.. praat ik weer me mond voorbij :lol:

05.jpg


.... Ik zou toch wel weer graag in me 32-YB-98 willen stappen :roll:... staat alweer een jaar stil :(
 
Wordt lachen, moet je eens naar een Amerikanen meeting gaan en de motorkap open doen. Ik moet alleen dan nog zo'n Toyota Badge scoren van de Celsior inlaat :lol:

Voordeel 1 is dat ik het huidige blok plus automaat van de Seville dan niet hoef te reviseren. Blok is zo'n oliecrisis ding (sloooom). En de automaat schakelt gek genoeg perfect, maar heeft ruimte in z'n staartstuk waardoor hij bij precies 120km/ flink staat te schudden :lol:

Voordeel 2 veel meer vermogen + langere overbrenging in de automaat, Beter verbruik. Seville weegt namelijk maar zo'n 100kg zwaarder dan de LS :!:

Voordeel 3, Door het lagere verbruik kan LPG er dus uit, hebben we tenminste weer een beetje kofferruimte :lol:

Voordeel 4, Zat Lexus onderdelen :lol:

.... ik ben dus niet zo'n Cadillac purist nee :wink: het gaat mij alleen om het omhulsel en het Amerikaanse comfort :lol:

Het enige tricky gedeelte is denk dat er wat op de snelheidsmeter moet worden verzonnen....
En de Crossmember van de Seville staat verder naar voren, hiervoor moet ik denk het carter van een SC400 hebben, die heeft de sump namelijk aan de achterkant. Of zelf wat in elkaar bakken

Verder is het supergoedkoop veel meer power en betrouwbaarder cruisen :D
 
ah.. dat klinkt dan weer beter! ;) mooie foto trouwens.. zag een witte gisteren hier in Groningen rondrijden met xenon, misschien ken je die? Zag er wel goed uit! Je hebt wel wilde plannen! Maarjah.. ik denk dat je de ruimte ervoor hebt? Ben benieuwd of dit je gaat lukken! :)
 
Powerglide bedoel je? haha, die hebben maar twee gangen. :lol: Meer iets voor een drag racer :)

Cadillac gaat in z'n huidige staat in zo'n 11 seconden naar de honderd met een top van 190km/h. Zou wel leuke blikken geven als zo'n duf ding het een stuk sneller dan dat kan afraffelen
 
slide glide... je wist wat ik bedoelde! gewoon met die Caddy eke ricer even aftroeven bij de stoplichten.. :lol:
 
klopt, in de goeie jaren hadden ze 320pk. maar deze heeft maar 180. Hij deed meer topsnelheid dan opgegeven. Alle emissie spulletjes zijn er dan ook afgehaald. verder gewoon standaard
 
Een vriend van me is nu ook aan de LS400:

DSC03882.jpg


DSC03891.jpg


DSC03895.jpg


Zwart op Zwart, volgeladen, heeft alle opties, zelfs de telefoon :lol:
Net zoveel kilometers als de mijne. wij vonden ?2500,- wel netjes :)
 
heyy.. de achterlichten zijn wel anders! is die nieuwer ofzo? wat is die ermee van plan? ook zo'n pooier bak zoals die van jouw maken?:lol: Damn je auto ziet er goed uit Jelmer! En die velgen.. oefff.. kwijllll