jeroen's project

Re: jeroen's IS200

nou er is weinig van gekomen de laatste maanden het lijstje is alleen wat langer geworden!
ik zet binnenkort weer een update erop!! :)

voorlopig zijn de snowpics bij vliegkamp de kooy de situatie (na het driften door de sneeuw!!) :D ;)

Tja wat verwacht je, RWD, TRC off knopje en genoeg vermogen.... :)

ja precies met alles aan lukt het ook wel :P gister bij de renbaan haha kwam er gelukkig net af!

Twee weken geleden waren voor mij de eerste km's met de IS in de sneeuw. Het viel mij al met al erg mee hoe goed hij van z'n plek kwam met zomerbanden. Ook even de Snow-functie geprobeerd, het nut van deze optie naast de normale traction control kan ik niet echt begrijpen.

Ik merk daar toch wel verschil in (met m'n GS dan).

Toch wat minder snel doorslippen bij optrekken (bak begint gewoon vanuit z'n 2 ofzo), maar ook wat meer relaxt schakelgedrag automaat. Maar goed, hetzelfde kun je bereiken met een zeer beheerst voetje. Verder heb ik bij sneeuw/ijs TRC vaak uitstaan.

@ ThinlaneT, die snow button, zorgt ervoor de de gasklep, minder snel reageert op jouw beweging van je rechtervoet.. Dus jij ongeveer het gaspedaal half gas, de gasklep pas op een kwart open.. Heeft volgens mij verder niks met de trc te maken.

Ok, maar de TRC heeft dan enige zin vergelijkend effect? Het werkt in principe toch ook met het inhouden van het gas, wanneer de banden hun tractie verliezen toch? De snow functie werkt min of meer als actieve, continue vermogens beperking, terwijl TRC dat reactief doet?

In de omstandigheden van toen, kreeg ik m'n auto met snowfunctie aan, minder gemakkelijk van z'n plek (vanuit een besneeuwt parkeervak) dan zonder snowfunctie (dus alleen trc).

Enfin het was in ieder geval nuttig, zo leer je weer eens hoe je auto in bepaalde omstandigheden gedraagt.

De snow functie werkt min of meer als actieve, continue vermogens beperking, terwijl TRC dat reactief doet?
Ja, dat kun je zo interpreteren. Echter lijkt het soms meer dan enkel vermogen inhouden, hetgeen te maken heeft met een handgeschakelde bak of automaat.

Voor de GS geldt dat ECT (Electronic Controlled Transmission) 'snow', vooral ook de schakelmomenten v/d automaat be?nvloedt (o.a. optrekken vanuit 2), naast vermogens inhouding.

TRC is idd reactief, maar kan naast vermogen inhouden, ook de remmen per wiel aansturen om een slip tegen te gaan.

dat is het vooral wat willem zegt, ik merk het vooral met me rechtervoet wanneer snowcontrol aan of uit staat. verder weinig.. TRC werkt ook prima natuuurlijk :)

vandaag weer met een flink project bezig geweest!! :)

zondag merkte ik opeens op dat ik linksachter staal op staal remde... niet goed dus :neutral:
wel vreemd aangezien de lex 2 maanden geleden gekeurd is en de monteur zei dat het nog wel tot de zomer kon.

gister toch maar remblokken besteld... vandaag opgehaald vanavond eronder zetten.
zo gebeurd zo gedaan dacht ik!!! :roll:

fouuuut.. natuurlijk zat er een probleem achter waarom dat remblokkie zo snel op was!
en jahoor de zuiger stond vast! :(

toch nog even proberen zo onder de auto om hem los te krijgen maar dat ging voor geen meter. daarna toch de klauw eronder vandaan gemeubeld en in de bankschroef gezet. Na flink wat WD40 en druklucht erop schoot de zuiger eindelijk los.

flink wat vuil en stof zat ertussen. na alles weer gecleand te hebben ging alles weer in elkaar. en hoppakee hij remt weer als een bezetene! :D

maar tis toch wel een item om in de gaten te houden. :rulez:

Misschien te overwegen de klauwen te laten reviseren? Ben je meteen van het vasthangen af...

ja das een goede! grote kans dat ik dit binnenkort eens gaat doen. ik hou het nu wel in de gaten, maar voorlopig ziet deze klauw er weer strak uit :)

zo was gistermiddag lekker vrij! reden genoeg om naar de hobbyclub te gaan en lekker te gaan verven!

ben toch al een aardig eind gekomen, maandagavond de rest :)

excuus voor de lage kwaliteit van de foto's. binnenkort haal ik de grote camera weer eens tevoorschijn ;)

overdag altijd lekker rustig hier dus kan lekker je gang gaan

de klauw wassss zwart bruin :)

Ziet er goed uit! Heb deze week de voorste van die van mij ook gedaan. Ziet meteen frisser uit... Moet achter nog. Heb je ze gespoten of gekwast? Fijne hobbyruimte trouwens!

thx! :)

ja het oogt gelijk beter en ik heb het met de kwast gedaan.
spuiten wordt het denk zo'n rommeltje!

de hobbyruimte is goed te doen! het complex is van de marine en voor 12 euro per jaar mag je op eigen risico
lekker knutselen aan je wagen :)
het enige nadeel is dat dit de enige toko is op de hele haven dus als er een boel schepen binnen liggen is het vaak dringen voor een plekje.

Ik heb ze toevallig vorige week ook gespoten, ook zilver maar wel een tikkie donkerder. Zijn toch dit soort details die een auto maken of breken

eindelijk stond de postbode voor de deur vandaag en wat had hij bij zich :D :D