Levertijden en Tsunami

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Allereerst mijn oprechte medeleven met de slachtoffers in Japan.

Zou de ravage door de Tsunami een invloed gaan hebben op de levertijden van de CT?

ilanken, welkom hier... er is een topic waar veel mensen de besteldatum en evt. afleverdatum hebben vermeld, zoek maar even in het CT forum, onder algemeen...

Ik kreeg het ordernummer even gemaild door mijn contactpersoon bij Lexus Den Haag, want de brief heb ik nog niet... En... Bleh, mijn levering is toch verplaatst van juni naar juli/augustus. Dus toch een tsunami aftermath over mijn bestelling...

Jammer! :(

Ga er achteraan SPFreaks. Geef aan dat je de auto in juni had verwacht en dat je het niet erg vindt als het 2-3 weken later wordt, maar juli/augustus echt te laat wordt i.v.m. ehm.. vakantie, waar je heen wilde in je nieuwe auto.. of voorloopauto of wat dan ook. Je kunt er waarschijnlijk wel een paar dagen afschrapen :rulez:

SPfreaks zei:
Ik kreeg het ordernummer even gemaild door mijn contactpersoon bij Lexus Den Haag, want de brief heb ik nog niet... En... Bleh, mijn levering is toch verplaatst van juni naar juli/augustus. Dus toch een tsunami aftermath over mijn bestelling...

Jammer! :(

De mijne is ook bevestigd voor juni maar dat zal dan ook wel juli/augustus worden.
Ik vind wel dat voor afleveringen gepland in juni dit veels te laat aan de klant wordt gemeld :X
Zo vlak voor aflevering mag dit ook wel persoonlijk medegedeeld worden ipv op een website dit op te zoeken (wat prima is voor latere leveringen dit jaar en in 2012).

@Maistah, hoe kan erachter aanzitten helpen? Als je auto nog niet op een boot richting Europa staat of in Zeebrugge staat is er toch niets te versnellen?

Ik wilde wachten totdat ik de brief ontvangen zou hebben, maar kon toch het geduld niet opbrengen...

Mijn auto staat nu gepland voor november/december 2011, komend van Q1 2012. 'Helaas' een leaseauto, dus november en december geen uitleveringen. Nog even geduld hebben dus voor januari 2012; wel een leuk verlaat nieuwsjaarscadeau zullen we maar zeggen ;)

Ik werd gisteren gebeld door Lexus Breda met de mededeling dat de levertijd van een CT200h van 10 maanden terug is gelopen naar 7 maanden. Zijn er hier meer mensen die deze mededeling hebben ontvangen?

Indien dit het geval is overweeg ik toch weer sterk om een CT te gaan leasen!

MaikDuif zei:
Ik werd gisteren gebeld door Lexus Breda met de mededeling dat de levertijd van een CT200h van 10 maanden terug is gelopen naar 7 maanden. Zijn er hier meer mensen die deze mededeling hebben ontvangen?

Indien dit het geval is overweeg ik toch weer sterk om een CT te gaan leasen!
Allereerst welkom op 't forum! Graag wel eerst de zoekfunctie gebruiken; een paar posts terug is hier al melding van gemaakt viewtopic.php?f=41&t=1123&start=150#p22095. Is dus algemeen bekende info, vrijgegeven door de importeur.

Enne... succes met besluiten om wel/niet te leasen. Ik heb iig geen moment getwijfeld. :rulez:

Vandaag heeft ook de Telegraaf melding gemaakt van de mogelijkheid je order te volgen van Toyota en Lexus. Dit in verband met de grote drukte en de vele vragen aan de dealers.
Ik heb vorige week een e-mail gestuurd naar Lexus Amsterdam om het persoonlijk ordernummer te vragen, maar niets meer gehoord. We zullen binnenkort wel een brief van de importeur ontvangen met alle gegevens.
Mijn CT stond op februari 2012. Ben zeer benieuwd wat de site met het ordernummer mij gaat vertellen.

Robbert-Jan

Wat raar dat Amsterdam er zo lang over doet, ik kreeg van Den Haag gelijk op maandag het ordernummer, nadat ik op zaterdag een mail had gestuurd...

SPfreaks zei:
Wat raar dat Amsterdam er zo lang over doet, ik kreeg van Den Haag gelijk op maandag het ordernummer, nadat ik op zaterdag een mail had gestuurd...
Wat raar dat Amsterdam en Den Haag er zo lang over doen - ik kreeg zonder erom te hebben gevraagd op vrijdag al m'n ordernummer doorgebeld...

SPfreaks zei:
:D Kijk, zo kan het ook! Sommige mensen hebben een streepje voor bij Lexus (vanwege het grote aantal auto's dat ze er afnemen?)! :D
Dit wordt m'n eerste Lexus.

Volgens mij ligt het aan mensen. Sommige verkopers zijn nu eenmaal meer klantgericht dan andere. Een klant die zo'n verkoper treft heeft inderdaad een streepje voor.

Ligt het echt aan de Ramp in Japan...?

ik heb mijn ct200h in Februari besteld, via leaseplan.

kreeg een bevestigingsbrief... levering week 28. (week van 18 Juli)....

Ik naar de dealer meteen na de Ramp, blijkt mijn auto reeds op de boot te zitten en dus niet vertraagd te worden door de verschrikkelijke Tsunami en opvolgende rampen.

Ik vandaag bellen naar Dealer, blijk ik ineens pas op de lijst te staan voor oktober/november...

Is het De ramp? of rijdt er strax iemand in "mijn" auto?: :evil2: :splash:

Heel herkenbaar verhaal. Besteld op 10 maart (1 dag voor de aardbeving/tsunami) en leverdatum 2 juni 2011. Eerst verschoven naar maart 2012, zou nu januari 2012 gaan worden. Gelukkig mag ik van de leasemaatschappij tot die tijd nog in m'n IS blijven rijden ondanks de kilometerstand :D

erwinl zei:
Heel herkenbaar verhaal. Besteld op 10 maart (1 dag voor de aardbeving/tsunami) en leverdatum 2 juni 2011. Eerst verschoven naar maart 2012, zou nu januari 2012 gaan worden. Gelukkig mag ik van de leasemaatschappij tot die tijd nog in m'n IS blijven rijden ondanks de kilometerstand :D

Heb jij die leveringsdatum met je ordernummer op die speciale site nagekeken??

Robbert-Jan

Robbert zei:

Robbert-Jan

Nee, van Lexus Amersfoort gehoord. Overigens vanmorgen was ik daar en nu gaven ze zelfs al december 2011. Nog even en ze bellen dat ik 'm kan komen halen :rulez:

erwinl zei:
Robbert zei:

Robbert-Jan

Nee, van Lexus Amersfoort gehoord. Overigens vanmorgen was ik daar en nu gaven ze zelfs al december 2011. Nog even en ze bellen dat ik 'm kan komen halen :rulez:

Dat is zeker netjes. Alweer een kwart jaar van je wachttijd af. Ik denk ook echt dat het alleen maar beter wordt vanaf nu, tenzij er weer een domme golf inslaat...

Vooralsnog hoor ik niets meer van Lexus Amsterdam. 13 mei besteld met leveringsdatum februari 2012. Heb wel een mail gestuurd (2 weken geleden) en het ordernummer gevraagd, maar geen antwoord. Wacht wel op de brief van de importeur. Die zou, volgens de berichten, ieder moment op de deurmat kunnen vallen. Ik zal toch i.i.g tot het einde van het jaar moeten wachten, maar als het december wordt, laat ik januari leveren.
Overigens zouden de autohandelaren met een leeftijd in maanden moeten werken. Dan maakt het ook niet meer uit of de auto in december 2011 of januari 2012 geleverd wordt. Alleen maar omdat er dan 2012 staat en dat scheelt maar 1 maand.

Robbert-Jan