Levertijden en Tsunami

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Allereerst mijn oprechte medeleven met de slachtoffers in Japan.

Zou de ravage door de Tsunami een invloed gaan hebben op de levertijden van de CT?

postbuz zei:
Dan moet ik blijkbaar maar hopen dat het nog heel lang voor je duurt :D
Wanneer mijn werkgever mij niet gepushed had om te gaan leasen (ik declareer nu nog km's) was ik nog zeker 4 jaar in de is220d blijven rijden. Het is emotie tegen rekenen. De is220d is mijn eigen keuze van auto maar de ct200h kost mij straks ongeveer ?200,- netto minder in de maand.
Gevoelsmatig zijn emotie en rekenen in evenwicht en het maakt mij daardoor echt niets uit of ik nog lang(er) moet wachten.

Het is redelijk frappant dat zo ongeveer iedereen op juli/augustus is gezet, die in de periode januari/februari besteld hebben. Zijn alle oudere bestellingen dan al uitgeleverd, of heeft iemand hier op het forum voor 1-1-2011 besteld, en de auto nog niet binnen misschien? En de auto's besteld in maart/april, zijn die naar september/oktober gegaan? Ik probeer even wat patroon er in te vinden...

ik meen hier ergens op het forum te hebben gelezen dat er auto's ook uit andere landen in Europa konden worden gehaald... misschien daardoor dat ze toch meer auto's hierheen konden halen?

Daarbij is nog altijd de vraag of die auto's voldoen aan de wensen van de koper. Daar heeft Lexus echter wel een aardig voordeel in namelijk; ze hebben weinig apart aanvinkbare opties. Als ze een optielijst hadden met 300 opties die je apart kon aanvinken, was dat een probleem geweest.

mlcoolj zei:
ik meen hier ergens op het forum te hebben gelezen dat er auto's ook uit andere landen in Europa konden worden gehaald... misschien daardoor dat ze toch meer auto's hierheen konden halen?
Ja zoiets heb ik ook eens neergerammeld een klein tijdje terug. Dat ze auto's uit Duitsland konden halen omdat ze daar over waren, en dat ze productietijd van Spanje en Portugal hebben afgesnoept. Dus dat zorgt er dan mede voor dat er minder tsunami vertragingen zijn in Nederland.

Al met al vind ik het dan nog redelijk acceptabel hoor, want stel dat het augustus wordt qua levertijd, dan zit er tussen in februari besteld en in augustus geleverd ongeveer 6 maanden. Op een goed verkopende auto moet je meestal wel zo lang wachten, ja toch?

Daarbij werd er ook gezegd dat wij ''meer voorrang'' kregen omdat ze bij ons goed werden verkocht zeg maar.
Staan de auto's een maand op de boot? En worden ze dan in Zeeland oid afgeleverd en op transport gezet?

Als het augustus wordt vind ik dat gezien de omstandigheden heel netjes :worship:

@Hjalmar: boottocht duurt idd een maand zo heb ik op dit forum gelezen. Vanuit Zeebrugge worden ze verder getransporteerd naar de dealers. Wat ik begreep duurt het vanaf aankomst Zeebrugge tot aflevering ca 3 weken.

Maistah zei:
Daarbij is nog altijd de vraag of die auto's voldoen aan de wensen van de koper. Daar heeft Lexus echter wel een aardig voordeel in namelijk; ze hebben weinig apart aanvinkbare opties. Als ze een optielijst hadden met 300 opties die je apart kon aanvinken, was dat een probleem geweest.
Ja, daar had ik ook al eens over nagedacht, met 4 basis uitvoeringen in 10 kleuren is dat nog wel te doen, denk ik, dat heen en weer schuiven met auto's van het ene land naar het andere. Maar goed, je zal het maar moeten regelen...

@Mo1: ja precies, dat betekent dat de juli/augustus leveringen (ik reken even op augustus) dan in juni op de boot gaan. Of zo ongeveer nu op de boot staan al. Weet je ook of dit misschien de eerste boot is naar Nederland, na de tsunami?

en dan misschien ook nog leaserijders op nov/dec zetten, waardoor particulieren voorrang krijgen. (kenteken wordt niet zo kort van tevoren afgegeven, = auto een jaartje jonger) Hierdoor worden er vele klanten toch geholpen.

Ben wel benieuwd wat dit voor gevolgen heeft als de politiek doorzet (ander topic 14%), evt per 1-1-2012
Ik zou de auto niet meer kunnen leasen als de voordeeltjes eraf zijn, en ja, de bestelling is al geplaatst, en nee ik heb nog geen leasecontract..

blijft afwachten dus..

Vergeet niet dat een bedrijf over het algemeen geen post uitlevert op zaterdag en dat de kans dat je op maandag een brief van een bedrijf ontvangt erg klein is. Wellicht is er vandaag weer een hele batch met brieven uitgegaan en ligt-ie morgen bij thuiskomst op de deurmat.

Postbode is alweer langs geweest, maar helaas nog steeds geen post van Lexus. Ook de e-mail van 2 weken geleden aan Lexus Amsterdam (voor het persoonlijk ordernummer) nog steeds niet beantwoord.
Blijft dus niets anders over dan maar weer verder te wachten. Maar als er nog geen bericht is aanstaande zaterdag, dan ga ik toch eens aan de bel trekken.

Robbert-Jan

Ik kan me voorstellen dat de brieven in verschillende batches de deur uit gaan en dat dat op volgorde van besteldatum is. Vandaar dat de meesten juli/augustus hebben als leverdatum.
Geef L&P even de tijd zou ik zeggen.
Als ze nu weer overbelast worden met telefoontjes dat mensen DE brief nog niet hebben ontvangen of hun ordernummer willen weten :neutral:

Ik had de brief zaterdag de 28e binnen, hij is gedateerd 26 mei. Dus de post doet er ook rustig 2 dagen over. Of hij is de 26e na de laatste ophaalronde pas op de post gegaan, dat kan ook. Maar het is een zeer nette brief, met een leuke kleine attentie, niet over de top in ieder geval. Ik heb mijn vrouw laten kiezen uit de mogelijkheden, en aangezien ze erg van koken houdt... de goede verstaander snapt hem nu waarschijnlijk wel... ;)

SPfreaks zei:
Ik heb mijn vrouw laten kiezen uit de mogelijkheden, en aangezien ze erg van koken houdt... de goede verstaander snapt hem nu waarschijnlijk wel... ;)

Kan je vrouw net zo...tsja...delicious koken als mijn vriendin?
;)
Ik heb m'n vriendin ook laten kiezen! Het zou wel erg toevallig zijn als ze ook nog eens hetzelfde heet...maar wat een toeval toch weer...
:P

Suxel zei:
Kan je vrouw net zo...tsja...delicious koken als mijn vriendin?
;)
Ik heb m'n vriendin ook laten kiezen! Het zou wel erg toevallig zijn als ze ook nog eens hetzelfde heet...maar wat een toeval toch weer...
:P
Nou, inderdaad! 2 zielen, 1 gedachte heet dat? :D

Maar ik gok dat jou vriendin niet hetzelfde heet, want mijn vrouw is Maleisische van Chinese komaf, met een Ierse roepnaam, die ik hier volgens de forum regels niet zal noemen. En ze kan me een partijtje delicious koken inderdaad! Net nasi rendang gegeten, en daarna nog 2 van haar taarten aangesneden, en van eentje gesnoept als toetje... Mjummie! Die taarten gaat ze morgen meenemen naar haar werk, ze werkt bij een bekend internationaal Japans (jawel, daar is de link met de Lexus!) printer, computer en robotics bedrijf in Amsterdam. Op haar bedrijf hebben ze maar liefst 1 miljoen euro opgehaald voor de tsunami slachtoffers... Om weer even bij het onderwerp terug te komen. Ik heb haar stem flink laten meeklinken in het besluit om de Lexus CT te nemen, en zo kom ik weer helemaal ontopic ook, want de oorspronkelijke levering van mijn CT zou in juni zijn (als ze 3 weken weg is), maar nu de levering van mijn CT verplaatst is naar juli/augustus... Kunnen we er samen vanaf het eerste moment van genieten, wel zo leuk! Zo maken we van de nood een deugd, zeg maar.

Ik heb zojuist goed nieuws gekregen! Ik mag de auto binnen 2 weken ophalen! Ik hoop dat andere ook goed nieuws krijgen. Volgende de Lexus prognose was dat eigenlijk juli 2011.