Als gevolg van de ramp in Japan had de Lexus CT 200h te kampen met oplopende levertijden. Aanvankelijk hielden wij rekening met levering in het eerste kwartaal 2012. Inmiddels loopt het productievolume weer op, waardoor de levertijd nu op circa 7 maanden staat. Concreet betekent dit dat alle tot nu toe bestelde auto?s uiterlijk in januari binnenkomen. Het grootste gedeelte zal echter al in december binnen komen en dat is heel goed nieuws.
Voor mensen die nu besluiten ??n van de andere Lexus modellen te kopen is de levertijd circa 6 maanden. De levertijden zijn nog steeds iets langer dan normaal, maar Lexus streeft ernaar om deze de komende tijd verder te verkorten. Indien u gedetailleerde informatie over uw bestelling wenst, dan raden wij u aan contact op te nemen met uw Lexus-dealer.
Als gevolg van de ramp in Japan had de Lexus CT 200h te kampen met oplopende levertijden. Aanvankelijk hielden wij rekening met levering in het eerste kwartaal 2012. Inmiddels loopt het productievolume weer op, waardoor de levertijd nu op circa 7 maanden staat. Concreet betekent dit dat alle tot nu toe bestelde auto?s uiterlijk in januari binnenkomen. Het grootste gedeelte zal echter al in december binnen komen en dat is heel goed nieuws.
...
Jurgen77 zei:De vertraging is zeer begrijpelijk. Dat ze de vertraging niet uit zichzelf netjes melden begrijp ik zeker niet. Slechte service!
Persoonlijk heb ik een brief van de dealer gehad met de melding dat levering in augustus zou plaatsvinden - met kort daarop een telefoontje dat het januari zou worden. Het is dus afhankelijk van de dealer of misschien zelfs van (*slik*) mensen.Suxel zei:Ik had somehow een maandelijkse update vanuit de dealer verwacht, met name nu er grote vertragingen zijn. Iets in de trant van customer expectation management. Misschien verwacht ik wel teveel, dat kan natuurlijk ook nog...
:roll:
SPfreaks zei:Ik heb net even met de dealer (Den Haag) gebeld, en die wist mij het volgende te vertellen.
-De website http://www.lexus.nl/leverdatum.aspx zou nog niet helemaal accuraat kunnen zijn, want pas rond eind mei zullen de laatste gegevens daarop ingevoerd zijn.
-De brief die iedere Lexus besteller gaat krijgen, zal door de importeur naar de berijder worden gestuurd, dus niet eerst naar de dealer of eventuele lease maatschappij. De dealers hebben de individuele berijders informatie door moeten geven aan de importeur. Zo krijgt iedereen tegelijkertijd de informatie.
-Deze brief wordt door de importeur pas op of rond 25 mei gestuurd, daarin staat dan ook ieders persoonlijke ordernummer voor de online check.
Daarnaast nog wat nieuwtjes: de verkoop van de CT gaat nog steeds als een dolle in Nederland, Lexus NL zit al op ruim 2.100 verkochte wagens. Begroot voor dit hele jaar was 1.650. De CT verkoopt bijvoorbeeld beter in NL dan in UK, waar een begroting stond van 6.500 CT's. Andere landen in Europa gaan dus wat minder hard, en Nederland heeft inmiddels productie reservering in Japan kunnen afsnoepen van o.a. Spanje en Portugal om de hogere verkopen niet te laten leiden tot stevig verlengde levertijden. Lexus hoopt dat de levertijd van gemiddeld 4 maanden niet verder zal oplopen dan tot maximaal 6 maanden, los van de vertraging door de tsunami.
Was een leuk informatief gesprek. Wederom bedankt Lexus Den Haag! :rulez: